Ik vind het zoo moeilijk: refluxbaby. Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Even kort berichtje: ik ga morgen bellen naar osteopaat..
    Lijkt alleen maar erger te worden. Gisteren adviseerde arts van cb om na voeding in buikligging te houden en een slokje water na de voeding te geven.
    Buikligging wil niet lukken na voeding..ze loopt helemaal leeg dan. De druk zou juist van dr maagje af moeten gaan maar lijkt juist vrije baan te maken zodat alles eruit kan. Zelf blijft ze ook niet op haar buik liggen, ze gooit zich om.
    Water vind ze ook helemaal niets.
    Donderdag weer naar cb, als het dan niet beter is ga ik verwijzing kinderarts vragen..dit werkt gewoon niet.
    Baby is ondertussen enorm overprikkeld en oververmoeid en ik ben echt niets meer waard door slaaptekort en lichamelijke klachten.

:(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

zantac is een maagzuurremmer en doet niets aan de oorzaak van reflux. Daar zijn ook geen medicijnen voor, dus idd kleine flessen blijven geven! Wij zitten ook nog steeds op 120/4 (4 mnd nu, en 5,5 kilo of zwaarder).

3. raspberry

Bij reflux nooit direct na de voeding al in buikligging! Eerst een tijdje rechtop houden, pas na min. een half uur op de buik!

4. raspberry

Nou, reflux hier aardig onder controle, krijgen we een nieuw probleem: eerste tandje lijkt te gaan komen :(
    Ik ga echt zoooooo blij zijn als we het eerste jaar door zijn! :(

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ kirasese: geweldige foto's! Van dat soort momentjes moet je echt dubbel en dwars genieten hoor!

@ wachtende: wat een raar advies van het cb om je kleintje na de voeding op de buik te leggen! De voeding moet eerst echt goed gezakt zijn hoor anders komt t er opzeker weer uit! Idd eerst minimaal een half uur overeind. Hopelijk kan de osteopaat goed helpen en anders zeker een doorverwijzing vragen.

@ rozemarijke: gebruik je al dentinox voor haar? Vind dat altijd goed werken! Beter als chamodent in ieder geval! En je ging ook binnenkort met groente/fruit beginnen toch?
    Misschien als ze op je schoot zit lekker op een partje appel of rauwe wortel laten knabbelen.
    Wel fijn dat de reflux onder controle lijkt!

Hier gaat t ook weer de goede kant op gelukkig! Hij zit weer een stuk beter in z'n vel en kan wel een half uur in de box spelen! Hij is lekker veel aan t rollen nu, heerlijk om te zien!
    Oh en bloemkool was al lekker... Maar worteltjes is het helemaal! Hij grist de lepel gewoon uit je handen om het zelf te doen hihi
    En net was hij echt woest omdat het op was!

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Buikligging direct na voeding idd beetje raar advies. Hier slaapt mannetje ook op zijn buikje maar eerst nog wel min. 30 min rechtop.

Medicatie: hier ook losec mups, alleen erg veel last van bijwerking... veel krampjes dus nog steeds er weinig slaap en onrustig ventje. Hopelijk morgen duidelijkheid, heb gebeld naar ka.

Niet serieus genomen worden heel herkenbaar... werd ik ook niet op cb. Ja reflux maar verder 'viel' het wel mee want hij groeide immers goed. Terwijl het mannetje er zo'n last van had, erg onrustig was, nauwelijks sliep (ja alleen op mijn borst zo nu en dan). Uiteindelijk via ha naar ka gestuurd en sindsdien medicatie, eerst zantac en nu losec.

Hapjes: nog niet mee begonnen, wie weet binnenkort :) Stopt iig wel alles in zijn mond, soms wel 3 vingers tegelijk haha!

Kirasese heerlijk die foto. Echt van genieten!! Hopelijk krijg je snel meer van die heerlijke momenten!!

Wachtende: hopelijk kan osteopaat wat doen, anders gewoon naar ka verwijzing vragen hoor! Volg je gevoel!

Engeltje heerlijk dat je ventje de hapjes zo lekker vind!! Lijkt me super om te zien, tis gewoon lekker smulpaapje ;)! En fijn dat hij ook al even in box kan 'spelen'... leuk dat rollen ;)!

7. raspberry

@engeltje: paracetamol en dentinox samen en nog is ze ontroostbaar :( Was met Thirza ook altijd zo, hopeloos... :(
    Maar die wortel of appel is idd wel een goed idee.

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Esther heeft het gewoon voor elkaar gekregen om 2 ondertanden en 2 boventandjes binnen 2 weken te krijgen en ze had ze alle 4 toen ze net 5 maanden was......
    Ach, hebben we dat ook weer gehad....voorlopig... haha.

Sterkte, je kan soms zo tobben met van alles en nog wat!

9. raspberry

Thirza ging ook in zo'n moordend tempo idd. Nouja, je kunt het idd maar gehad hebben.... ;)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: dat werd hier ook gezegd idd, van ja hij groeit goed, dus kijk het maar even aan.... Echt je komt toch niet voor niets met je kindje bij de ha?!
    Net zoiets als: het zal wel een wisselwerking zijn van jou op je kind! Grrr nou echt niet! Ben er nog boos om!!

@ rozemarijke: zielig zeg dat ze er zown last van heeft! Hopelijk werkt knabbelen op een worteltje of appeltje wel een beetje!

11. raspberry

Bij Thirza kreeg ik pas met een jaar een verwijzing van de huisarts naar de kinderarts, met in de verwijsbrief de zin: "Ik heb het met moeder gehad over grenzen stellen aan een opgroeiend kind." Was daar zo boos over dat ik dat nog steeds letterlijk weet.... :x
    Maar kinderarts oordeelde gelukkig totaal anders en gaf ons gelijk dat de problemen een fysieke oorzaak hadden.
    Deze keer hadden we 'mazzel' dat Caitlyn gediagnosticeerd werd met een hartafwijking EN dat ik nu wist aan welke touwtjes ik moest gaan trekken, dus nu ging iedereen keihard voor ons rennen.

12. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Merk je ook dat de reflux er erger van wordt? Als ze meer huilt?

Hier hebben we 2 flutdagen achter de rug met veel huilen. Hij ruikt ook weer regelmatig erg zuur. Hij begint nu heel voorzichtig met omrollen, maar buikligging wordt meneer ook niet vrolijk van. Ach, nog een paar maanden en dan zal het wel beter worden toch?!

13. raspberry

Ja, de reflux is op het moment erger. Beetje onduidelijk of dat van de verkoudheid komt, of van de tandjes, of van het huilen, maar ik moet weer even meer opletten dan een week geleden.

En ja: het gaat over. Dat blijf ik mezelf maar voorhouden, want dat lukte bij Thirza heel vaak niet, midden in alle huildrama's, en dan zak je echt in de wanhoop weg. Maar echt: er komt een eind aan alle ellende en dan komt er echt een dag dat je gewoon ineens een hele dag alleen maar hebt genoten van je kind en ineens een dag geen zorgen hebt gehad.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ rozemarijke: verschrikkelijk he! Gelukkig heb je goed naar je moederinstinct geluisterd! Dat maakt je een topmama hoor!

15. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Helemaal mee eens! Toch is het nog steeds jammer dat de ongeving er vaak niets van begrijpt. Ze snappen niet wat het met je diet om je kindje veelal huilend te hebben en de zorgen die je daar bij hebt. Ik loop daar nu tegen aan bij een vriendin. Maar gelukkig heb ik er nog een paar die het wel snappen. Ik ga volgende week de jongste een dagje uitbesteden aan mijn schoonouders. Vind het doodeng omdat ik denk dat niemand het zo goed begrijpt als ik en er zo mee om gaat. Maar het zijn hele liefdevolle mensen, dus ik hoef me geen zorgen te maken (maar doe het stiekem toch). Het is er fijn om te weten en te lezen dat je niet alleen op de wereld staat. Ik heb ook veel respect voor jullie moeders die er nog een zorg bij hebben omdat jullie kindje niet helemaal gezond is. Ik ben blij dat dat mij bespaard is gebleven.

Ik was nog wel benieuwd of jullie kindjes ook zo moe zijn overdag. Ondanks dat de hazeslaapjes hier steeds meer anderhalf uur worden, komt hij hangerig en moe zijn bed uit. Ik snap er niets van. Het lijkt wel of de reflux alle energie uit hem wegzuigt.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ bamsekram: Quinten slaapt snachts over het algemeen best Gied en doet hij dat niet dan haalt hij het op de dag in. Hij slaapt over de dag verdeeld ongeveer 3 tot 4.5 uur verdeeld over 3 slaapjes. En denk wel dat de reflux energie vreet van ze hoor, je wordt zelf ook moe als je zoveel pijn hebt toch?

En wat betreft erkenning vanuit de omgeving dat herken ik wel hoor. Ik werk zelf ook met baby's maar je kan het jezelf pas goed voorstellen als je zelf een refluxkindje hebt. Hiervoor dacht ik er ook wel iets luchtiger over. Ik vind t dan ook echt een toegevoegde waarde voor mijn werk dat ik nu weet wat ouders doormaken. Het is gewoon verschrikkelijk om je kindje zoveel pijn te zien hebben en het vele huilen waardoor je continu met ze bezig bent sloopt je echt.

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Kan reflux verergeren door tandjes e.d ?

18. raspberry

Jep. Helaas wel :(

19. raspberry

Erkenning vanuit je omgeving: heel herkenbaar, dat mensen het wegvlakken of je zelfs veroordelen om hoe je omgaat met je kind. Heel vervelend, maar ik heb me er hier nooit wat van aan getrokken.
    Heb wel eens gevraagd of ze onze dochter een weekje te logeren wilden hebben en dat we dan daarna nog wel eens zouden spreken over hoe ik met 'r omga... dat hielp over het algemeen wel om commentaar te laten stoppen. En zoniet, dan zei ik dat ronduit: Ik hoef je commentaar niet, als je vindt dat ik het fout doe, houd je dat maar voor je.

20. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Vandaag weer bij de manueel therapeut geweest. Was bedoeld als een soort controle na de KISS behandeling van bijna een half jaar geleden. Volgens hem was het nog steeds niet goed. L. heeft nog steeds een soort Moro reflex, terwijl dat met 7 maanden wel weg moet zijn. Hij is behndeld en over 2 weken moeten we weer terug komen. Hij zei trouwens ook dat meer dan 90% van de kindjes die hij behandeld voor KISS ook refluxklachten hebben.

Hoe gaat het nu met jullie kindjes? Zien jullie in de afgelopen weken ook verbetering, met of zonder medicatie?

Deel Deze Pagina