Ik vind het zoo moeilijk: refluxbaby. Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw...
    Kan zeggen dat vandaag de 1e dag is, sinds 5 weken, we een niet krijsend kind te hebben!!!!
    Wauw echt geweldig! Vandaag de roze wolk dus!
    Nog niet veel geslapen en best wel gejengeld...

Maar geen eindeloos gekrijs vandaag!!!
    Heeft nu ff huiluurtje maar denk dat zijn drollie beetje moeilijk gaat.
    Dus lekker in draagdoek heen en weer lopen.
    Als dat niet helpt ff jas aan en Kiann muts op en buiten rondje lopen.

Maar wou ff zeggen dat medicijnen lijken aan te slaan!!!

Zooo happy!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ kirasese: oh wat fijn zeg!! Gaat t vandaag nog steeds goed?

@ bamsekram: vervelend dat t nog steeds niet weg is! Hopelijk gaat t nu beter na de behandeling!

Hier gaat het *ff afkloppen* behoorlijk goed met Quinten! De nachten zijn nog erg wisselend, maar op de dag is m'n binkie zo vrolijk! Hij is ontzettend aan het ontdekken, rollen en probeerd zelfs al te tijgeren. De box wordt nu al te klein voor hem, niet normaal! Groente gaat erin als zoete koek. Weinig last van reflux. Het enige waar hij last van heeft is dat ik nu iets meer kan gaan werken ivm mijn BI. Hij wil veel bij me zijn, maar ja dat is ook logisch, ben al die tijd bij hem geweest.

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ben zoooo verliefd...
    Vandaag weer TOPDAG!!!
    Helemaal happy!!

zo vrolijk manneke :D

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    even snel een hele korte update:
    Projectiel braken werd erger, vaker ontroostbaar etc.
    Dus naar CD gegaan, die stuurde me door naar huisarts en hij stuurde ons door naar kinderarts. Maandag hebben we de afspraak. Dinsdag gaan we naar de osteopaat. Alles op alles !

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hopen dat KA en OP wat kan verbeteren aan je kleine!!

Ik wil de dames hier even bedanken met de tips en tools...
    Ik heb denk ik onze zoon geruild voor super leuk... lief... vrolijk... nieuwsgierig... lnap knulletje!!!

Ben mega verliefd... wat een verandering...
    Hij slaapt nu regelmatig en is tevreden en echt mega vrolijk...

Wat een verschil!

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Fijn om ook de positieve dingen te lezen..
    we kijken er erg naar uit om ons meisje te zien lachen !

7. Maia

Maia Niet meer actief

wat fijn om te lezen kirasese!

@wachtende: goed dat je doorgestuurd bent!

hier ook een update: het gaat super! we dikken nog steeds de fles in met jbpm (natufood) maar zijn zelfs de forlax aan het afbouwen want van deze vorm krijgt hij geen verstopping. zitten nu op 0,5 zakje per 2 dagen en dat gaat goed en dag gaan we houden tot hij op vast voedsel zit. Hij slaapt nu goed, ook 's nachts slaapt hij nu al 3 nachten goed door, en is zijn onrust kwijt.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ach wat n scheetje!!!

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat een mooie berichten allemaal!
    We hebben nexium+motilium gekregen en ik mag geen melkproducten meer gebruiken. Osteopaat vond dr heel erg gespannen, zichtbaar vermoeid, onrustig, botjes bij achterhoofd zaten niet goed, borstbeen zat erg hoog, bolle buik, veel lucht in buikje. Vollgende week belt KA terug en gaan we weer naar osteopaat.

vannacht weer erg vermoeiend. Van 19:00 - 06:00 hysterisch...arme meid :(
    Mag KA altijd bellen als het te veel is..dan nemen ze haar op zodat ik bij kan komen. Denk alleen niet dat ik het zou kunnen als het voor haar niet nodig is.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wachtende: hoop dat t snel gaat werken allemaal! Fijn dat je serieus wordt genomen in ieder geval!

Hier ook een update:
    Mannetje heeft sinds maandag flink de griep te pakken, drinkt nauwelijks en wat hij drinkt spuugt hij uit. Wel nog plasluiers en tussendoor wel goed alert maar erg verdrietig! ( lees: krijst de hele boel bij elkaar en als hij stil is kreunt hij alleen maar :( )
    Zijn al bij de ha geweest ivm dat een neef van mijn man is opgenomen met virale hersenvlies ontsteking. Hij was pas nog hier, dus moeten t erg goed in de gaten houden. Gaat t morgen nog niet, dan moeten we vrijdag weer naar de ha.

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Beterschap!!!

Hier vraagje aan de dames...
    Kiann kwijlt mega veel, zo was ik achter gekomen dat hij reflux kon hebben...
    N slaapt hij dus op buik en kwijlt dus alles onder dus ligt standaart in nat bedje...
    Daarbij schrikt hij gemiddels 10-15x per uur wakker en sabbelt dan ff op zijn handje waardoor alles nog natter word...

Ik geef Losec Mups, iemand anders daarbij ook last van contineu wakker schrikken van de kleine? Hij kan gewoon niet eens uurtje slapen...
    Schrikt echt elke 5-10min wakker...
    Denk 1x per dag dat hij 2-3u achter mekaar red... door uitputting gok ik...

Vooral nachten breken zooooo op...
    En nat matras helpt ook niet mee met inslapen voor hem...

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kwijlen een symptoom van reflux? Dat heb ik nog nooit gehoord....
    Weet ook niet wat je eraan zou kunnen doen.
    Ik ken het alleen bij tandjes doorkomen, verkoudheid en bij oorklachten.

@Wachtende: werkt de medicatie al?

@Engeltje: jeetje, dat is wel eng zeg, zo'n zieke zo dichtbij je kindje geweest... :(

@all: hier redelijk. We bieden nu 150/5 aan en dat gaat redelijk goed. Laatste dagen drinkt ze dat niet op, maar er heerst hier buikgriep en ik denk dat ze daar wel wat van mee krijgt momenteel.
    Als ze het opdrinkt, heeft ze wel een tijdje daarna de hik, maar zonder krijspartijen, (houden haar uiteraard goed rechtop).
    Wel fijn dus, dat een grotere fles nu iig een paar keer per dag gaat als ze lekker in haar vel zit, want ze groeit natuurlijk ook en heeft daarmee meer voeding nodig en op deze manier kom ik niet op meer voedingsmomenten uit :) Wel zo lekker :)

13. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goed om te horen dat het bij meerdere van jullie redelijk tot goed gaat. Hier heeft iedereen griep gehad, behalve L. Wel heb ik hem gisteren voor het eerst een dagje naar mijn schoonmoeder gebracht. Niet een supersucces, want meneer weigert te slapen daar. We zijn er nog niet echter waarom hij niet wil slapen. Uiteindelijk is ze gaan wandelen en ten sliep hij direct, dus hij was moe genoeg. Ws gewoon een andere omgeving waar hij aan moet wennen.

Verder probeer ik hem meer vast voedsel te laten eten, zoals brood. Hij is alleen steeds erg snel moe en dan wil brood e.d. niet, dan is de fles het meest praktisch. De grootste winst is iig dat we helemaal gestopt zijn met Ranitidine en dat gaat erg goed!

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Engeltje: Wat een ellende zeg. Ook best wel spannend denk ik met dat virus. Zal vast wel loslopen maar kan me voorstellen dat het toch een beetje eng is.

@Rozemarijke: Het heerst inderdaad behoorlijk. Normaal al vervelend maar met reflux heb je er volgens mij veel meer last van. Heeft je kleintje ook vaak zo lang de hik? Ik baal er echt van als ze de hik krijgt van na een tijdje hikt ze ook weer haar eten mee omhoog. Wel fijn dat het met de voeding weer een stukje beter gaat.

@all: Mensen ik zit gewoon met tranen in mijn ogen. Ik heb onze meid even in haar wiegje gelegd omdat ik haar medicatie moest oplossen. Het lukt al een week niet om haar in haar eigen bedje in slaap te krijgen omdat ze gewoon te veel last kreeg van reflux als je haar neerlegde. Het viel me op dat er geen gekrijs kwam...dat knaagt dan toch want normaal huilt ze altijd als je haar neerlegd...en wat denk je...ZE SLAAPT!! Gewoon wakker in haar wiegje gelegd...en ze slaapt in haar wiegje ! Ik moest haar helaas wel de medicatie nog geven. Ze ligt nu nog steeds in haar wiegje...wel wat onrustig (veel bewegen en geluidjes maken)...maar ze ligt zonder krijsen in haar wiegje...Ik kan het nog niet geloven...wauw !!

15. kwebbel86

Ik baker mijn dochter in omdat ze zooo vreselijk kan maaien met de armen. Heb net de puckababy mini geprobeerd (inbakerslaapzakje) maar die gaan direct retour want het is echt 3x niks! Welke reflux baby's worden ingebakerd en wat zijn de tips met afbouwen? Ze is er echt nog niet aan toe om af te bouwen want momenteel wil ze sabbelen op haar handjes wat haar slaap dus niet bevorderd. Ik hoor overal: Met 10 weken heb ik afgebouwd in 1x (of meerdere keren) en het ging echt perfect! Nou hier niet dus :x:x en hoe moe ze ook is, ze slaapt niet zonder haar pacco doek... gewoon afwachten en het komt vanzelf?
    Cold Turkey werkt ook niet.

16. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hoi Kwebbel,

Wij hebben ingebakerd tot zeker 5 maanden. Toen begon hij zelf aan te geven dat hij het bakeren niet meer prettig vond, het huilen in bed nam toe. Daarna een winterslaapzak met mouwen en dat gng in 1 keer goed. Ik zou nog niet stoppen als ze er nog niet aan toe is of nog niet omrolt.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik hoor ook altijd dat inbakeren pas afgebouwd wordt als kind begint te rollen, (aanstalten maakt tot). Dus ik zou het nog even lekker doorzetten kwebbel :)

18. kwebbel86

ze maakt nu aanstalte tot rollen (erg vroeg :$) maar ze kan al bijna op de zij en dan rolt ze terug dus ik heb van pacco de slaapzakjes gekocht, die zijn binnen. Mocht ze rollen dan kan ik iig snel(ler) afbouwen.

Nu heeft mijn dochter weer vreselijk het zuur. Bij het neerleggen is het weer bingo en vooral heel erg op de buik liggen. Doordat ik haar inbaker kan ik haar niet op de buik liggen, dat vind ik jammer want dat geeft haar rust. Dus neem ik haar op de buik en dan valt ze af en toe in slaap.... :) Ik heb de HAP gebeld ook omdat ze erg verkouden is. Ik mag een zoutoplossing halen vanmiddag. Van de week maar ff de arts bellen en anders maak ik eerder een afspraak bij de ka, want zo lang laten huilen vind ik zooo zielig en absoluut niet nodig.... bedje omhoog helpt volgens het cb niet (meer) en is deze methode achterhaalt. Van de één hoor ik dat het helpt en van de ander helpt het weer niet dus ik weet t niet.....

19. 2jees

2jees Niet meer actief

hoi dames, alles doorlezen was me toch wat teveel, al rijdende met de kinderwagen..

hoe hebben jullie ontdekt dat het reflux zag, wat voor tekenen gaf je kindje? Hier denk ik het ook weleens nl.

de krijspartijen worden steeds harder en drinken gaat ook niet zo lekker soms. weinig slapen of meteen weer wakker..

ook hier gaat op de buik soms beter heb ik het idee. even uitproberen nog.

Deel Deze Pagina