Ik vind het zoo moeilijk: refluxbaby. Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Onze KA zei ook dat een schuin bed nit bewezen helpt. Gewoon doen wat voor jou goed voelt of uitproberen. Hier maakte de stand van het bed niet uit voor het spugen. L. in nu druk bezig met omrollen, hij neemt de tijd. Hij wil alleen niet lang op zijn buik liggen, dan gaat hij huilen. Hij ligt ook met zijn hele gewicht op de maag, hij neemt nauwelijks steun op de armen. En advies, gewoon bellen met de ka, ik heb meerdere keren de afspraak vervroegd. Als het jou geruststeld of je kindje helpt...:)

2. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Buikliggen wilde hier níet, maar echt krijsen, onrustig, overstrekken vooral na voeding, kreunen, spugen (ook alleen hoorbaar opkomende voeding) en hazeslaapjes. Maar dat is even in een notendop. Als je twijfelt zou ik even met de huisarts overleggen.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke bedankt. Dit heeft ze wel, maar de oudste had het ook en de HA nam dat nooit serieus. Daardoor ben ik er noit verder op doorgegaan, zo ben ik niet.. maar zou dat nu wel graag willen, vind het zwaar zo..

Maar ja alle babies huilen, maagklepje sluit nog niet goed, krampjes, regeldage.. Zwaar het moeder zijn. Dát krijg je dan t horen wat maakt dat je gewoon niet weer gaat!?

4. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ons werd verteld dat baby's spugen en dat ik maar meer truitjes moest kopen voor het ongemak. Ik heb een week later gebeld dat het erger werd en dat ik niet van plan was weer langs te komen. Ik heb toen telefonisch een verwijzing geëist en gekregen. Het is ook mijn tweede met reflux en ik dacht ik laat me niet weer met een kluitje in het riet sturen. Jij voelt het beste aan dat er iets niet klopt. Als dan een ka zegt dat er niets is, dan heb je het iig geprobeerd. Ik zou dus toch even bellen en niet te lang wachten.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zorg dat je zo concreet mogelijk op papier hebt hoe een gemiddelde dag eruit ziet: wat drinkt ze, hoe vaak, hoe lang wakker, hoe is ze als ze wakker is, hoe lang slapen, hoe lang huilen, hoe vaak huilen. Enz enz enz.
    Hoe concreter het is, hoe minder een arts eromheen kan dat er toch echt iets raars aan de hand is.
    Wat je zelf alvast zou kunnen proberen, is gaviscon. Dat kun je gewoon zelf halen en geef je direct NA de voeding. Legt een laagje op de slokdarm, waardoor het zuur minder brandt.

De klachten hier:
    krijsen na de voeding, terugslikken, niet op rug kunnen slapen, (als ik haar slapend weglegde binnen 5 minuten wakker, op mijn buik of in de draagdoek sliep ze wel zo 3 uur). Steeds kleinere beetjes willen drinken en vaker melden, (hier KV, dus dat konden geen regeldagen zijn, maar bij oudste BV en dit ook gezien: elke 20 minuten een paar slokjes willen drinken en dan weer stoppen).

6. raspberry

@kwebbel: tja, kunnen ze nog zo hard roepen dat ophogen niet werkt, maar hier toch echt wel en wat let je om het te proberen? Kost niets en als het wel werkt, is dat toch wel heel fijn.
    Bij ophogen zul je wel echt fors op moeten hogen, niet dat de poten van het ledikantje maar een cm of 3-5 omhoog staan, maar echt 8-10 cm.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

@RM bedankt dit zijn onze klachten ook.

Goeie tip alles op papier zetten maar? Als ik daar kom vergeet ik de helft én ligt mevrouwtje lekker te slapen natuurlijk.. Toevallig gisteren al eens opgeschreven hoe het ging met drinken en slapen.

Gaviscon ga ik proberen.

8. raspberry

Ja, bij ingewikkelde verhalen zet ik altijd alles op papier: kun je idd niks vergeten, arts heeft snel overzicht en iedereen blij ;)

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meiden, heb een tijdje niks laten horen hier, maar hoe is het nu met jullie ukkies?

Het is hier eventjes heel goed gegaan, maar het gaat op het ogenblik nu echt ontzettend prut!!!
    Vanmorgen weer bij de ha gezeten en hij heeft nu een klysma gekregen tegen de verstopping en we hebben een doorverwijzing naar het Juliana kinderziekenhuis.
    Gister heeft hij zich weer zo verslikt dat hij weer stopte met ademen, rood aanliep, slap werd etc. Heel veel gehuild, de nachten gaan slecht.... Vind t toch zo ongelooflijk prut om hem pijn te zien hebben, zit er zelf ook echt weer helemaal doorheen. We weten gewoon hoe hij is als hij wel goed in z'n vel zit en dat is zooooo anders als nu! Hoop dat we dat mannetje snel weer terug hebben!!

10. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hier een klein ventje dat ik zelf verdenk van verborgen reflux.
    Bij zijn broer was er niet veel aan de hand.
    Maar nu bij Bas merk ik dat hij sinds de regeldagen veel meer last heeft van voeding die omhoog komt en weggeslikt wordt, spugen valt gelukkig mee. Ook slapen gaat vaak slecht, met name op de rug. 'S nachts ligt hij dan ook vaak tegen ons aan te slapen, maar zodra we hem weg leggen wordt hij weer wakker.
    Overdag ligt hij op de buik in de box en slaapt hij beter. In de wieg durf ik hem niet echt op de buik te leggen.
    Verder ook veel last van krampjes. Soms heb ik moeite om niet met hem mee te huilen.
    Woensdag moet ik naar het cb om te wegen, dus dan maar eens met de verpleegkundige bespreken.
    Wat ook in mijn achterhoofd meespeelt is dat de kraamhulp al zei dat we hem in de gaten moesten houden omdat zijn nichtje het ook heeft gehad.

11. raspberry

@regenboogje: slaapt hij bij jullie op de kamer 's nachts? Dan gewoon op de buik leggen hoor! Is bij reflux veel veiliger dan op de rug, omdat ze op de buik niet in hun eigen voeding kunnen stikken!

@Engeltje: wat balen dat het weer zo slecht gaat :( We merkten hier altijd dat verstopping echt een vreselijk negatieve invloed had op de reflux, dus zorg idd dat je daar goed voor geholpen wordt! We hebben hier forlax en dat helpt erg goed!

@all: hier gaat het goed! De dosering voor de hartmedicatie is niet verder opgehoogd, dus in verhouding wordt die de komende tijd steeds wat minder, en we merken direct dat de reflux daarvan verbetert! Ze kan dus op haar rug liggen spelen nu en dat is voor de motorische ontwikkeling erg fijn weer!
    Ze draait nu dus ook van rug naar buik en andersom, (zelfs als ze in de kinderwagenbak ligt!), en doet het hartstikke lekker :)
    Wel tandjesellende nu hier, dus overdag slecht slapen, erg jengelig en steeds bij ons willen zijn, dus ik kom aan weinig dingen toe in huis nu. Maar ze heeft de afgelopen 3 nachten, ws ook deels van pure uitputting, doorgeslapen van 20.00/21.00 tot een uur of 6, dus dat is wel heerlijk! Na 5 jaar geen nacht doorslapen, is dat echt even genieten, dus hopelijk zet ze dat door :)

12. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @rozemarijke; ik denk inderdaad dat we Henk maar eens op de buik moeten laten slapen.

13. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik kom even inbreken. Was wat aan het rondneuzen op het forum op mijn vrije dag en ik kwam jullie topic tegen.
    Mijn zoontje is nu bijna 17 maanden en een schat van een kind, echt een makkelijk manneke!
    Maar dat is ooit anders geweest... prematuur en extreme verborgen reflux! Nachten was ik wakker, hij wilde alleen slapen toen ik hem in de draagdoek had of op mijn borst mocht slapen. Ik heb alle mogelijke medicatie geprobeerd, zantac, nexium, gaviscon, omeprazole, ... Niets hielp en alles zorgde voor extra klachten zoals verstopping. Osteopaat gegaan, kinesist gegaan, alles hielp heel kort even dachten we en daarna weer hetzelfde liedje.
    Wij hebben het gewoon moeten ondergaan maar, na 4 maand was alles plots gedaan. En sindsdien is het echt puur genieten. Nu een jaar later lijkt alles zo ver weg en is het bijna vergeten.
    Al hoop ik toch dat de baby op komst er geen last zal van hebben.
    Met andere woorden, veel sterkte, rust uit en laat iemand anders het af en toe van je over nemen, en onthoud dat alles beter wordt :)

14. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Waarom staat er nu in hemelsnaam Henk als ik hem (Bas) bedoelde.

Bas slaapt nu op zijn buikje en gisteren begonnen met nutriton. Sindsdien is hij al een stuk rustiger. Ben benieuwd of het goed blijft gaan.

15. raspberry

Fijn dat dat lijkt te helpen!
    Enneh, autocorrectie? :D

16. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Vast wel, op de Ipad staat die aan geloof ik.

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier gaat het best goed, veel mondjes terug, maar door medicijnen geen pijn meer.
    Dus we krijgen beetje een ritme hier!

Kiann is vandaag alweer 3 maanden :D
    Bekijk bijlage 312247

18. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat een ontzettend lieve foto!

Hi dames,

Ik vrees dat ik me hier ook mag melden. Maandag wil ik langs de huisarts, hopelijk stuurt hij ons door.

Ons meisje is nu 5 weken en slaapt overdag en 's avonds bijna niet. Ze is zeer onrustig en huilt zeker 6 uur per dag. Ik hoor dat hiaar voeding steeds omhoog komt en als dat gebeurd verkrampt ze en begint daarna te krijsen, zo zielig!

Buiten dat het in de eerste plaats voor ons dochtertje zelf het ergste is, sloopt het ons ook. We lopen de hele dag en avond met haar rond en hebben nog een dochter van 2.5 die ook aandacht wil..

Deel Deze Pagina