Ik denk dat hij beter en meer zal eten als je hem zelf laat eten. Met de lepel doen we het scheppen vaak samen en doet hij hem zelf in zijn mond en als we iets eten wat hij met zijn handen kan eten (zoals vandaag krieltjes, boontjes en stukjes kip) dan eet hij zelf met zijn handen. Voeren wil hier ook vaak niet lukken en soms wel.
Dat eten is inderdaad lastig hier vandaag vis,rijst en groentes. Groentes heeft ze netjes op. Vis ook best groot gedeelte maar vandaag zat de rijst overal. Ze had haar boord over haar hoofd heen gesmeerd (whaha). Als ik haar zou voeren zou ze super veel eten. Maar sinds ik haar niet meer mag voeren eet ze stukken minder. Baal er ook van ze is al zo licht. En ze heeft ook echt trek hoor. Want eerst nam ze genoegen met 100cc melk/pap. Maar nu 170 cc helemaal op!! Nouja ik laat het maar 3x pw eet ze 2x pd groentes dus wat dat betreft komt ze niks te kort. Maar baal er wel van dat ze nu met haar eten speelt ipv eet. En het zelf eten heb ik ook echt los moeten laten want ik kan slecht tegen troep haha. Dus nu loslaten dat ze even minder eet (ik voer haar wel als ik klaar ben met eten en ze laat het toe hoor). Het is wat met ukkies
Dat heb ik ook. We gaan vaak naar de dierentuin en dannslaapt hij gewoon in de wagen als hij moe is, slaapt hij niet, dan slapt hij niet! Dan zal hij niet moe zijn... Daar maak ik me ook niet druk om. Dan bepaald hij het zelf als hij moe is gaat hij slapen dus dat is eigenlijk makkelijker. This moet ik bepalen wanneer hij moe is en dan is de vraag moet ik hem 1 of 2 slaapjes aanbieden.
Dat laatste herken ik ook wel. Als ik een dag met veel drijnen hebt gehad dan denk ik weleens: heeft hij t nog wel leuk, doe ik iets fout?
Ook al geprobeerd om stukjes te geven of zn prakkie met zn handjes te laten eten maar alles beland op de grond. Tenzij t patat is
Dat niet willen eten is ook lastig en kan lang duren! Hier eet ie de laatste twee weken weer erg goed mee moet ik zeggen, tis wel nog altijd de vraag hoe: voeren of zelf doen...vaak heeft ie moeite met de eerste hap, zegt nee en draait z'n hoofd weg of geeft de vork terug, dan zeg ik dat ik wel ga eten en negeer 'm compleet...vaak vraagt ie dan om een happie of als ik het na een tijdje weer probeer gaat z'n mond open en meestal als die eerste hap naar binnen is gaat ie wel door. Wil ie niet eten eten dan zeg ik dat ik jammer vind, haal ff diep adem, tel tot tien en ben het kwijt
Ja dat t zo een troep geeft hoort er idd bij. Ik kan over t algemeen ook slecht tegen troep maar daar heb ik me nu bij neergelegd. Is gewoon zo met een kleintje en na afloop ruim ik t op. Kan er alleen wel chagrijnig van worden als alles op de grond beland en helemaal niks in zn mond. Maar das meer omdat je toch graag wil dat ze wat eten he.... Ik moet zeggen dat t wel helpt dat we de laatste fles weer hebben ingevoerd. Die was eigenlijk al afgeschaft want hij at voldoende maar op een gegeven moment at hij dus steeds minder door dat gemaai en weet ik t allemaal niet (tandjes miss ook). Dus werd hij om half 5 met honger wakker dus de laatste fles weer ingevoerd en die gaat schoon op. Die houd ik er dus nog maar even in. Ach hij is pas net een jaar en absoluut niet te zwaar dus doe het lekker zo. Dat geeft me rust dat ik me niet druk ga maken over t niet eten. Al had ik natuurlijk liever dat hij lekker gezellig mee smikkeld maar ja.... Die tijd komt vast weer. Wel fijn dat je jouw dochtertje dan wel achteraf mag voeren. Gisteren is er hier geen hap binnen gekomen....
Hij kan nog niet zeggen dat hij een happie wil dus dat is hier nog wat lastig, haha. Maar wij doen het ook zo idd. Even proberen aan te bieden, wil hij niet dan even laten rusten en later weer proberen. Toetje krijgt hij wel gewoon maar wilde hij gister ook niet bijvoorbeeld. Vind het weleens jammer dat hij niet echt zelf met zn handjes eet. Als dat zo was geweest dan is het aan hem of hij eet of niet en hoef ik niet een aantal keren met de lepel te proberen (want ik ben dan ook bang dat het op opdringenngaat lijken en ik wil er pertinent geen strijd over)
Oeps bedoelde als ze het toe laat haha. Die papfles in de avond laat ik er ook lekker in hoor. Kan ze goed gebruiken. Doe het ook wel eens in een tuitbeker voor t idee haha. Wilde voor 1 jaar de fles weg hebben. Maar in de ochtend wilt ze echt pap uit een fles. En ze kan prima drinkeb uit een open beker maar ze kleddert ook nog veel. Ze komen er wel van die fles af uit eindelijk
Hier precies hetzelfde. Pap in de ochtend ook in een fles. Al vanalles geprobeerd maar zo beginnen we de dag het beste dus ik laat het lekker zo.... Uit een bekertje drinken gaat ook goed (als ik hem vast houd dan) dus daar maak ik me ook geen zorgen om....