Ik vind het zwaar, 2 kinderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door carpediem2010, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, idd. Hier dan enkel de oudste op school, maar ben echt blij dat die weer gestart is, want de dagen zijn lang als je aan huis gebonden bent met een kleuter die er graag op uit wil...
    Kan nu al opzien tegen de meivakantie, die hier extra lang duurt, omdat de school dan gaat verhuizen naar een nieuw gebouw, waardoor ze voor en na de vakantie een paar dagen extra vrij hebben :( Ruim 2,5 week thuis dus... mag hopen dat onze jongste dan ietsje flexibeler is geworden.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook 2,5 week vrij met de meivakantie.. Aaargh!
    Ik ben niet gelovig maar ik ga denk ik toch maar alvast bidden voor mooi weer..;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, ik help mee, ik heb wel een vast lijntje met boven... ;)

4. tuc

tuc Niet meer actief

tis soms idd best even pittig he...dat heeft iedere ouder vast wel eens een keer. 2 weken terug was hier een weekje vakantie...de eerste week dat ik beide kids de hele dag alleen thuis had...poeh was blij dat de oudste weer naar school mocht haha. Maar hier is het sowieso nog wel ff wennen met 2 kinderen.

5. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Wat fijn om te lezen dat ik er niet alleen zo over denk. Ik heb ook 2 kinderen (4,5 en 2,5) en weet het soms ook allemaal even niet meer. Ben zo blij dat de vakantie weer is afgelopen, want ben volgens mij de hele dag politieagentje aan het spelen.

@maja82: Ik houd mij ook vast aan de gedachte dat de jongste over 1,5 jaar ook naar de basisschool gaa haha.

6. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Wat een herkenbaar topic. Ik vind het ook zwaar met 2 kindjes. de oudste is net 5 en gaat naar de basisschool, de jongste is 2.5 jaar en gaat net naar de peuter.
    Toen de 2e geboren werd was de oudste 2.5 dus heerlijk aan het peuterpuberen.Ons zoontje was een huilbaby dus ik was de hele dag met hem bezig, dat vond ik echt het zwaarst. Het had ook al heel veel gescheeld als hij gewoon tevreden was geweest en overdag lekker sliep.
    Nu ze wat ouder zijn kunnen ze heerlijk met elkaar spelen maar er zitten ook dagen tussen dat ze elkaar veel in de haren zitten. Op zulke dagen ben ik dan 'savonds ook echt kapot en blij dat ze om 7 uur in bed liggen. De jongste gaat soms 'smiddags nog wel even slapen, dat is dan even mijn rustmomentje. De oudste vermaakt haarzelf goed en gaat met mooi weer buiten met vriendinnetjes spelen. Dat scheelt natuurlijk ook wanneer het mooi weer is en ze lekker buiten kunnen spelen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vond de stap van 1 naar 2 kinderen heel erg heftig.
    Nu was onze eerste heel erg makkelijk, en de 2e erg pittig.
    Tegenwoordig vind ik het lekker gaan, ze spelen heel erg veel met elkaar.
    Wel zal ik blij zijn als het lekker weer wordt, dan zetten we de trampoline weer op en kunnen ze mooi buiten spelen.
    En de jongste gaat over een jaar en 3 maanden naar school, kan ik ook niet op wachten hahaha.

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik vind het ook pittiger dan ik had verwacht en zeg ook altijd dat ik op het werk bijkom van het "thuiswerken" hahaha... Ik heb er eentje van zes en eentje van 2. Op de tijden dat de jongste slaapt, maak ik meestal tijd voor de oudste (op de dagen dat hij niet op school zit) en ook 's avonds als de jongste op bed ligt, maak ik daarna een half uur echt tijd voor hem. En daarna zijn bedritueel met boekje of bijpraten in mama's bed...

Het is wel eens moeilijk, want als de jongste roept, ga je daar toch snel naartoe. Ik verwacht mss wel te veel dat de oudste zich al beter bezig kan houden (terwijl de praktijk juist omgedraaid is...de oudste vraagt heel veel aandacht en de jongste draait daar tussendoor en speelt veel meer op zichzelf)

Het is de ene dag ook erger dan de andere dag, want ze merken mijn humeur fijnloos aan. Als ik rustig ben, gaat het gewoon ook veel beter.
    Wij hebben dan om het weekend ook nog de twee kinderen van mijn man en dan is het soms echt bijkomen de maandag hahahaha... het ene weekend vier en het andere weekend eentje. Dat laatste weekend geniet ik dan ook met volle teugen van de jongste.

En de oudste krijgt dan weer extra aandacht op een andere manier, hij mag als mijn man niet thuis is vanwege zijn werk, dan altijd bij mij in bed slapen. Hij voelt zich daar fijn bij en is ook een beetje onze tijd. (Maar hij weet zodra hij er moeilijk over doet als manlief thuis is, dat hij dan voortaan altijd in eigen bed moet slapen...)

En dat ombuigen, is wel een hele goede tip in het begin, maar moet je soms wel heel erg veel geduld voor hebben hahahaha.... (zeker bij een uitgekookt mannetje die al eigenlijk een antwoord klaar heeft voor ik nog maar iets gezegd heb...)

Maar voel je niet schuldig...zo te lezen zijn er een heleboel mama's die ontzettend gelukkig zijn met hun kroost, maar ook heel erg fijn naar hun werk gaan om bij te komen!!!

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik vind het ook zwaar hoor,oudste word ook 3 in juli en de jongste is 9maanden
    gelukkug is de oudste niet lastig maar wel heel actief,ik probeer op vrije dagen ook
    wat te doen buiten de deur kinderboerderij of boodschapje en dan moet de oudste bv helpen de kinderwagen duwen vind hij prachtig ,of we gaan naar een vriendje van de oudste (moeder is vriendin van ons) en dan een bakkie thee leuten.
    ik vind vooral de combi met huishouden en de was doen enzo zwaar.
    er is altijd wel een aan de"zeur"
    nu kan mijn jongste ook niet alleen in slaap vallen dat is ook heel vervelend pffff en laten huilen doe ik niet aan.
    maar zet dan de tv voor de oudste even aan en beloon hem als ik de jongste in slaap heb gekregen enhij heeft ons niet gestoord.
    ook werkr mijn man veel en doe ik bijna alles alleen ook smorgens en snachts pfff
    klaagmodus uit haha
    maar het is toch wel weer heel mooi!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha, ik ervaar het dan gelukkig niet als heel zwaar maar heb idd wel met het huishouden dat ik er soms wel strontziek van word dat idd altijd iemand aan het zeuren is.

Hier zijn ze nu bijna 1, 2,5 en 4,5.

Deel Deze Pagina