Hoi allemaal, Ons zoontje is zaterdag 4 maanden oud. Ik vraag me af hoe het dagritme van jullie kindjes (ook rond de 4 maanden) er ongeveer uitziet/zag.. Jesper is naar mijn mening maar kort tevreden. Na de fles gaat het op schoot wel een tijdje goed. Maar zodra ik hem in de box leg, is het maximaal 10 minuutjes (en dat is al lang) en dan begint het jengelen. Zodra je hem oppakt, is het natuurlijk prima. Maar dat wil ik ook niet telkens meteen doen, ik vind dat hij ook moet leren zichzelf te vermaken. Zodra ik met een speeltje aan kom zetten is het goed, maar ook maar voor twee minuten. Wipstoelje is leuk, maar ook maar voor 5 minuten. Ik snap best dat ik niet kan verwachten dat hij lang rustig is hoor. Maar dit is zo vermoeiend! Resultaat is dat ik best veel met hem rondsjouw. Maar ook dan vindt meneer een bepaalde houding leuk voor een paar minuten en dan is het weer bekeken. Hij lijkt gauw verveeld. Ik ben erg benieuwd hoe dit met jullie kindjes is. Hoort het gewoon bij de leeftijd? Of heb ik gewoon een best ongeduldig kleintje? Alvast bedankt voor jullie reacties! Liefs, MissX
volgens mij hoort het erbij. Mijn zoontje heeft dit nu nog en is 8 maanden. Hij kan zich nog niet echt alleen vermaken. Maar ben er druk mee bezig zodat hij dat wel leert. Vanmiddag ging het trouwens super ineens. Hij had eerst 15 min in de box gespeeld en toen 45 min over de grond liggen schuiven. Komt allemaal wel goed hoor met de tijd. Als hij meer kan doen.
volgens mij kunnen kindjes van die leeftijd zich nog niet veel langer vermaken. ik vind 10 minuutjes zelf spelen hartstikke knap! hier speelt Mats zelf vlak voordat hij naar bed gaat. Als hij begint te jengelen is het een teken dat hij naar bed moet. Misschien is dat bij jullie ook het geval?
Hoi! Ja, het lijkt er op dat het er toch wel een beetje bij hoort! Mijn dochter is 3 weken ouder dan jouw kleintje en doet eigenlijk precies hetzelfde! Ze kan zich meestal aardig lang vermaken met in de box spelen, of lekker zitten met een speeltje in de wipstoel, maar er zitten me soms dagen tussen! Pffff... dan is het na de fles even op schoot, maar dan ook vaak niet langer dan 5 tot 10 minuten. Mevrouw wil dan niet meer, dus leg ik haar in de box... maar na 5 minuten is dat ook niet goed en wordt even later ook de wipstoel afgekeurd. Pak je haar weer op, dan is het goed. Maar voor hoelang is dan altijd weer de vraag Wat ik merk bij mijn dochter is dat ze alles wil meemaken, wil zien en wil voelen. Dat wat ze al kent is soms niet leuk of interessant meer en dan wil ze wat nieuws! Wat afwisseling. Misschien werkt het als je hem zo af en toe eens iets nieuws laat meemaken. Voor de afwisseling iets heel nieuws in de box leggen en de rest er uit halen, of op excursie gaan in huis!
Ja, inderdaad, dat klopt! Als dan niks meer goed is is het bij haar vaak zo dat ze dan wel toe is aan haar bedje.
Oh wat ben ik blij te lezen dat het bij jullie ook zo gaat! Weet je, ik heb twee kleine nichtjes van 2 jaar en 1 jaar en die zijn zo voorbeeldig! Die kon je als baby in de box leggen en dan vermaakten ze zich zo een uur. Ik maar denken dat onze kleine zo onrustig is! Ik merk inderdaad dat hij vaak toe is aan iets 'nieuws'. Dus ik verwissel geregeld de speeltjes in de box. Hij jengelt zo gauw als hij wakker is, dat direct op bed liggen geen optie is. Hij wil dan echt niet slapen... Zodra hij met z'n vuistjes in z'n oogjes begint te wrijven, leg ik hem op bed. Meestal is hij een uur tot anderhalf uur achter elkaar wakker. Vandaag was een ramp: hij was van 8.30 uur tot 14.30 uur wakker en huilerig. Wilde gewoon echt niet slapen! En nu ben ik niet iemand die direct naar hem toe gaat... Hopelijk hebben jullie dat soort momenten er ook bij zitten? Liefs, missX
Ik geef Ziva veel afwisseling en dat helpt, denk ik. Hier kan ze in de box, wipstoel, Bumbo, op de speelmat, in de kinderstoel, ... Zo lukt het wel.
Emma kan zich ook niet altijd zelf vermaken. Soms kan ze lang in de wipstoel een beetje spelen met een rammelaar of spuugdoekje (vind ze erg leuk) en dan doe ik het huishouden. Kan ze me ook zien dat vinden kleine kinderen ook vaak fijn. Merk dat Emma meer bij ons wil zijn. Misschien heeft jouw kindje dat ook? als ik Emma in de box leg is dat ook maar even goed. Merk dat ze nu vaker iets langer alleen kan spelen. Word denk ik beter naarmate ze ouder worden. Zoals hierboven beschreven afwisseling werkt denk ik ook, maar wel met een regelmaat natuurlijk. Eve een wandelingetje werkt meestal ook als Emma wat onrustig word