Ik ben zo af en toe zo moe en dan voel ik me ook best naar na het eten. ik ben eigenlijk ten einde raad, mijn bloedonderzoeken zijn goed. glucose goed. - eet ik te laat en word ik daarna moe na de maaltijd? - zou het van mijn slechte conditie komen? ik weet het niet meer
Hebben ze ook gekeken naar je schildklierwaarden? Ik werd ivm zwangerschapssuiker, juist anderhalf a 2 uur na de maaltijd heel erg moe. Maar je geeft aan dat je glucose waarden goed zijn...
schildklier ben ik eerder ook al opgetest. toen was het goed of kan dat ook na verloop van tijd veranderen? weet niet zeker of het ook getest is is het iets met T? en staat het onder hb wittebloed lichaam ijzer etc?
Het kan ook zo zijn dat je lichaam veel energie geberuikt bij het verteren van je eten. Dan komt de rest in ruststand zeg maar.
ja dat zou best kunnen mijn conditie is ook niet overbest. heb ook wel moeheidsaanvallen gehad dan moest ik even naar boven zo naar voelde ik me en zo moe! maar bleek bloedarmoede te hebben dus heb het nu niet meer. heb zo af en toe ook wel eens dat ik ineens eens erg moe word. heb ook een angsstoornis zou het ook aan kunnen liggen
ALs je al snel moe bent is het helemaal niet vreemd dat je moe word na het eten. Eten en verteren kost ook energie.
Je schildklier kun je nog een keer laten nakijken. De waarden waar deze tussen moet zitten zijn best ruim. Bij mij was het bij de eerste keer prikken nog binnen de marges maar 6 weken later al niet meer.
ik dacht ook het normale feit dat eten verteren gewoon flink energie kost. En je geeft je angststoornis aan: Tja, angst vergt ook érg veel energie, ik kan me voorstellen dat dat aan het einde van de dag er ook uitkomt, dus als je dat bij elkaar op telt (en andere logische dingen zijn uitgesloten) dan klinkt het wel heel logisch...
Ik weet niet wat het is maar herken het wel. Ik heb een eetstoornis gehad en altijd na een eetbui moest ik uren slapen, kapot was ik. Nu is dat niet meer van toepassing, maar ik herinner me die oververmoeidheid nog maar al te goed. Ben ook meerdere malen onderzocht maar kwam nooit iets uit, ben altijd kerngezond geweest.
Ja dat idee heb ik dus ook....Zodra de maag het eten gaat verteren dat er meer bloed naar de maag toegevoerd wordt dan elders in het lichaam en daardoor wat vermoeid kan gaan voelen.