Hoi meiden, Ik weet niet wat er aan de hand is maar om één of andere reden kom ik echt als een sneltrein aan. Ik heb sowieso geen zwangerschapssuiker o.i.d., alles is al opgemeten. Maar ik blijf gewoon aankomen, ik schat dat ik al zo'n 13 kilo ben aangekomen en ik snap het gewoon niet. Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn eetpatroon ligt; 's morgens 1 of 2 bruine boterhammen, tussen de middag een bruin pistoletje en een bruin broodje, 's avonds gewoon groenten / aardappels / vlees gevolgd door een waterijsje of yoghurt, als ik in de avond nog trek heb neem ik cornflakes of brood. Tussendoor drink ik water, thee en maximaal twee glazen (light) frisdrank op een dag en max. 2 kopjes (caffeïnevrije) koffie. Als tussendoortje neem ik vaak fruit (appel, peer, kersen, watermeloen), ik snoep bijna niet alhoewel ik nu wel veel trek krijg in chocolade. Het doet me verdriet dat mensen tegen me zeggen dat ik teveel eet en dat me dat ook aan te zien is (terwijl het volgens mij helemaal niet zo is), ik schrik gewoon als ik mezelf in de spiegel of een winkelrruit zie. En natuurlijk is het belangrijk dat onze uk gezond is etc etc, maar ik wil ook graag een beetje genieten van mijn zwangerschap maar iedere keer als ik mezelf zie wordt ik een beetje verdrietig.... Bij mijn dochter kwam ik ook al zo gigantisch aan (24 kg) en ik weet gewoon niet hoe het komt. Wie steekt er een hart onder de riem????? xxxx van mij en bedankt voor het lezen.
Ben je die kilo's toen wel weer snel kwijtgeraakt...? Ikzelf kom ook heel snel aan tijdens mn zwangerschappen, MAAR normaal verbrand ik juist alles heel snel..... Was bij de eerste 25 kilo aangekomen, bij tweede 31...... Nu gaat het minder hard, (iig tot nu toe) MAAR ben ik wel al tig keer ziek geweest.... flinke buikgriep, griep, voorhoofdsholteonsteking, oorontsteking, keelonstekingen.. etc. etc... niet prettig maar voor het gewicht scheelt het wel... al zat ik 2 weken geleden toch op 10 kilo, vanaf het eerste vk bezoek... en zit nu toch echt wel weer wat kilo's bij...... Laat de mensen maar kletsen.... je stofwisseling is gewoon anders tijdens je zwangerschap.... komt wel weer goed.... Mensen hebben graag commentaar op een ander, dan zien ze hun eigen gebreken niet....!! en zeuren ze niet over het een, zeuren ze wel over iets anders....
Toen ik bevallen was van onze dochter ben ik na 8 weken begonnen met diëten en bewegen en ben ik 26 kilo afgevallen dus het is niet zo dat ik er nu weer extra vanaf moet krijgen, ik vertrouw op mezelf en weet dat ik het wel weer kwijt ga raken, maar NU baal ik wel hoor.... ik ben zo gigantisch, hou enorm vocht vast (hitte), voel me echt een menselijke olifant.
kijk dat bedoel ik...... ik val daarna weer "vanzelf" af..... Tja dat olifantengevoel herken ik wel.... iig erg van vorige zwangerschap.... Voor de mensen met nare opmerkingen de mond te snoeren maar gewoon zeggen: "het maakt niet uit wat er aankomt, maar hoeveel er daarna weer afgaat"...... sommigen komen maar 8 aan, maarja... als dat net hardnekkige kilo's zijn....
He meis, ik ken het gevoel, van mijn vorige zwangerschap, 23 kilo aangekomen, van 62 naar 85......werd er niet vrolijk van, en 7 kilo nooit kwijt kunnen raken. Geen snoepen tijdens zwangerschap etc etc.......
Vocht is ook zwaar he! Dat zal ook wel meedoen ik de snelle gewichtstoename. Ik ben zelf zo rond de 30 kg aangekomen bij beide zwangerschappen en ik ben nu met de laatste 10 kg bezig. Voor mijn zwangerschappen zei ik ook altijd dat het 'onzin is om zoveel aan te komen' en "waarom eten die meiden niet gewoon een extra boterham, dan zal het allemaal beter gaan' enz enz. Nou, dat zeg ik nu niet meer hoor! Maar eerlijk is eerlijk: het ging bij mij echt allemaal door het mondje. Gelukkig zijn de cravings naderhand meteen weg en raakte ik de kilo's vrij snel kwijt door de melkproductie. Helaas moet ik deze laatste kilo's zonder hulp doen en het zijn echt de zware laatste loodjes. Ik werd overigens ook niet goed van de blikken en opmerkingen hoor! Ach ja, al die mensen hebben ook wel eens iets. Misschien klinkt dit raar, maar door een zwakke plek te laten zien voelen mensen zich vrijer om ook hun zwakten te laten zien en voelen ze zich beter.
Ach Fem, balen zeg.. Ik had het bij de eerste ook zo enorm. Ik voelde me verschrikkelijk. Durfde op het eind niet eens meer op de foto. Je meot maar zo denken, het is voor een goed doel. Na de bevalling werd het bij mij vorige keer enorm snel minder. (bleek veel vocht vast te houden)
Meis, hier ook hoor! Ik ben bij mijn dochter ook rond de 20+ kilo aangekomen (63 naar 83 en daarna durfde ik neit meer op de weegschaal). Ik at niet buitensporig veel. Ik kon er niks aan doen! Het zal ook wel een deel vocht zijn geweest aangezien het die zomer 30+ was. Binnen een aantal maanden na de bevalling heb ik alles er weer af gekregen met sporten en bv. en nu? Ik groei nog sneller dan bij mijn dochter! Mijn billen, heupen en bovenbenen zijn heel hard bezig vet op te slaan, ben al ruim 2 kilo aangkomen! Ik hoop echt dat ik niet zoveel ga aankomen als bij de eerste, maar ik denk dat dat helaas wel gaat gebeuren... Dus ik snap je volkomen, laten we er maar vanuit gaan dat we het na deze zwangerschap het er ook weer afkrijgen. En al die opmerkingen van anderen? Ach, laat ze kletsen! Jij weet wel beter!
Hier hetzelfde probleem. Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik 30+ kg aan, had ook zwangerschapsvergifteging dus ben ingeleid.... Ik dacht echt dat overkomt me niet nog een keer maar helaas moet ik toegeven dat het ook deze zwangerschap weer hard gaat. Lees nu 13-14 kg bij 24 weken zwangerschap. Tot anderhalve week geleden ging het prima en er ineens als "cadeautje" weer 2 1/2 kg bij. Bij Isa kwam ik trouwens 4 dagen na haar geboorte thuis en toen was er al 22 kg af! Het is niet leuk maar helaas moeten we het er maar mee doen.... Misschien komen we dit "laatste" deel wel minder aan.... ga er niet vanuit maar hoop is er wel. Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap, die kilo's gaan er echt wel weer af hoor!!!!!
Bedankt meiden, fijn om te weten dat ik niet de enige ben dit dit enorme aankomen zo erg vind, normaal ben ik ook wel iets te zwaar hoor, niet buitensporig, maar als ik er nog 5 kilo af had gekregen was mijn bmi goed geweest, dus daar ligt het ook niet aan. Na de bevalling van onze dochter was ik na ca. 3 / 4 maanden alles weer kwijt en dat houdt me op de been, ik hoop dat het na deze weer net zo vlot zal gaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn eetpatroon ligt, maarja, wat is het anders he....??? Nogmaals bedankt, doet me toch wel een beetje goed jullie lieve opmerkingen .
jaa het is echt vervelend.. ik moest afgelopen maandag (27 weken) op de weegschaal staan en ben dus ook al rond de 13-15 kg aangekomen. ik word maandag getest op suiker.. ben benieuwd! en voor de rest..laat iedereen maar lullen, dat doe ik ook! bij mij zat me verloskundige te zeiken. ik eet echt niet veel op een dag, en toen ik zat te vertellen wat ik dan precies allemaal eet op een dag keek ze me aan zo van; jaa natuurlijk ! stom mens, ga er toch niet over liegen mensen lkker laten lullen! groetjess
Zo te lezen eet je juist erg gezond! Weet je in ieder geval dat het daar niet doorkomt. Ik vind mensen soms ook wel erg bot in hun opmerkingen. Lijkt wel als je zwanger bent dat ze denken dat ze alles mogen zeggen! Jij zegt toch ook niet tegen hun jeetje wat ben je dik? Nou meid veel succes en zoals jezelf al zegt, straks vliegt het er gewoon weer af! Xx
heel herkenbaar allemaal! Ik ben ook van het veel aankomen en veel afvallen. Tsja, veel vocht, grote kinderen en een flinke placenta. Laatste paar kilo's raakte ik heel geleidelijk aan kwijt, de eerste en meeste vlogen er echt af. Misschien helpt het ook om goed in beweging te blijven tijdens je zwangerschap? En gezond eten, als snoep ik af en toe wel echt nu.
Hier van de week op de weegschaal gestaan en nu 12.5 kg aangekomen. Bij mijn zoontje was ik 18kg - 20kg aangekomen in totaal .. Gelukkig wel binnen een paar maanden alles kwijt.. tja waar komt het door.. mijn vk denkt dat het bij mij komt doordat ik normaal gesproken ondergewicht heb dat mijn lichaam nu als een gek alles vasthoudt .. tja en opzich vind ik het helemaal niet zo erg als dat mijn omgeving het vind op de een of andere manier heeft iedereen extreem de behoefte om elke keer te benadrukken hoe dik ik wel niet wordt :x
sja daarom ga ik dus niet op de weegschaal... Ik had dat overigens ook zo rond 28 weken, ik zag er echt uit alsof ik elk moment met verlof moest. Maar daarna een heel tijd amper gegroeid dus het trok wel weer bij. Inmiddels kom ik toch wel aardig in de buurt van olifantenomvang hoor. Niet zo druk om maken joh, lekker genieten!
Goh guppie81, loop jij ook nog... We gaan gelijk op zie ik. Ontopic: Ik ben ook echt enorm gegroeid. Van 56 kilo naar.... ik weet het niet precies maar ik gok 25 tot 30 kilo erbij. Niks aan te doen weet ik van de vorige keer.
Inderdaad, om één of andere reden moeten mensen continue maar benadrukken hoe DIK Je wel niet bent geworden en het dan ook gewoon 10 keer zeggen, nouuuuuuuu....... kan het echt niet helpen. Of; 'Tja, IK kwam maar 8 kilo aan', mja, ik helaas niet.... bedankt voor jullie lieve reacties enneh; Guppie en Bosi, ben benieuwd wanneer jullie gaan bevallen!!!
Bosi; gefeliciteerd met de geboorte van je zoon ! (Leuke naam, stond bij ons ook op het lijstje). Ik kom toch weer even klagen hier; de afgelopen paar dagen heb ik WEER moeten verantwoorden dat mijn buik zo gigantisch groot is (volgens 100% van de mensen die ik tegenkom), dat ik er écht niks aan kan doen, dat het er écht maar 1 is (maarja, de zoon zijn vriendin zijn vrouw had er toch écht twee etc etc etc) dat ik écht 'maar' 26 weken zwanger ben, etc etc etc. Ik wordt er gewoon een beetje verdrietig van (nouja, heel erg verdrietig) zeker in combinatie met de hormonen natuurlijk, krijg de neiging mezelf op te sluiten in huis de komende 14 weken . Waarom kunnen mensen nou niet gewoon zeggen dat ik zichtbaar zwanger ben, of dat ik mooi zwanger ben of iets in die strekking. Waarom moet iedereen maar gewoon continue zeggen dat ik zo DIK ben.... Boehoe. Sorry hoor.
Even dit terzijde van het gewicht maar las dat je light frisdrank drinkt. Las toevallig gister dat het drinken van light dranken vroeggeboorte kan opwekken omdat de suikers in light frisdranken kunstmatig zijn ofzo. Je zal wel weer liters er van moeten drinken voordat het gevaarlijk wordt maar dacht meld het toch maar even