Ik vind zwaar om ineens alleen te zijn.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Helise, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Helise wat geweldig!ziet er echt super uit!zag ik ook een tuin?je mag trots zijn meid!

One of a kind, spannend de scheiding definitief...moet wel een soort opluchting zijn.althans zo zou het voor mij voelen...en wat een leuke foto's!zo'n leuk ventje maar ook jij ziet er goed uit!sterkte morgen...

Mv3hartendiefjes nog gefeliciteerd!lekker jong nog haha!

Mnonc hoe is het met jou?

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mijn vakantie gaat op aan planning van m'n lessen, boeken doornemen zodat ik op de hoogte ben en...rijlessen haha!

Eerste les anderhalf uur..heel goede instructeur, alles stap voor stap maar aan t eind reed ik bijna helemaal alleen: hij schakelde alleen nog, maar ik stuurde, deed koppeling, remmen etc.komt goed.het begon weer te dagen haha!donderdag weer.kan niet wachten tot ik echt het vertrouwen heb om alleen te rijden want dat voelt wel lekker onafhankelijk!maar ik ga pas als ik echt 100% vertrouwen heb.

Vandaag nog een stuk gefietst hier in de polder.heerlijk langs de Amstel.het fijne is dat we toch veel natuur hier vlakbij hebben en doet me zo denken aan vroeger.dorpjes, vogels, schaapjes, polder, boerderijen.heerlijk!kleine achterop, meer dan een uur doorgetrapt haha!

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Thanks meiden, ben ook erg blij met het eindresultaat, zeker als je zag wat voor krot het hier was! :)

One of kind, en hoe ging het bij de rechtbank? De sterren zijn van een of andere webshop, zou het eerlijk gezegd niet meer weten :)

Mnonc, hoe gaat het met jou?

Mv3, ow wat irritant, is ie inmiddels open?

Mukkie, ja ik heb een voor en achtertuin ;) Zo een uur gefiets, jeetje! Dat zou ik je niet na doen ben echt conditieloos :p Fijn dat het lessen goed ging! Moet je nou ook echt weer opnieuw straks examen doen enzo?

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wat heerlijk een tuin!hier bij m'n ouders ook voor en achter maar mocht ik een huisje krijgen toegewezen, dan zal dat een klein flatje zijn, met balkon, maar ja, alles op z'n tijd haha!geniet er maar van!

Nee ik hoef geen examen meer te doen thank god!!!dus ik kan zelf bepalen wanneer ik het genoeg vind!mn rijbewijs is gewoon geldig nog...

Ooooh en ik ben zooooo trots op m'n mannetje!hij plast al een tijdje alleen op het potje (poepen houdt hij op omdat hij niet in z'n broek wil poepen...maar ook niet op t potje durft nog.dus als hij het niet meer houdt, krijgt hij een luier..,). En nu heeft hij al een paar keer op de wc op school geplast.komt hij met sticker thuis!nu zei de leidster dat ik hem donderdag gewoon zonder luier kan brengen en dan kijken we hoe dat gaat want hij geeft toch al aan en plast dus niet in z'n luier...!vind t zo knap!

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mv3: idd heel vervelend een dicht oor! Pff haha
    Mukkie: wat goed dat je rijlessen zo goed gaan!

Bij mij is er weinig veranders, nog steeds evenveel stress.
    Mn mams heeft de gemeente maatsch werker en leger des heils weer gebeld. We zijn nog niet veel wijzer.
    Leger des Heils gaf nog als tip om evt een medische indicatie los te peuteren bij de huisarts.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mukkie, wat goed van je kleine grote man! Terecht dat je trots bent. Fijn dat je rijbewijs nog gewoon geldig is, scheelt weer ;) Ja hier voor en achtertuin maar ja, ik woon wat dat betreft gunstiger als jou, in de randstad is dat gewoon moeilijk.

Mnonc, bah wat naar meid, ik hoop toch voor je dat er snel wat geregeld kan gaan worden en dat de stress minder word, dit is ook niet goed voor je zo.

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

@mukkie dank je wel hoor ben ik nog zo jong hihi:p
    heerlijk zeg fietsen langs al die leuke weggentjes daar zal je zeker van hebben genoten
    @helise hij zit nog dicht hij is wel geklapt maar er komt nu alleen veel troep uit bleh is echt niet normaal
    je mag ook zeker trots zijn hoor op je mooi huissie eindelijk iets van jullie
    @mnonc ja erg vervelend hoop t ook snel voorbij is maar komt wel goed...
    hoop je snel meer duidelijkheid hebt en je stress snel weg is want is niet niks al die stress en gezeur die er allemaal bij hoort
    ken het helaas maar dan van de andere dingen mijn huisje had ik al
    knuffel voor jou

8. Lentebaby

Lentebaby Lid

27 mrt 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me graag aan dames.

Hier ook een jonge moeder die de ballen probeert hoog te houden...

April word ik 30 en sinds een klein jaar alleenstaande moeder met co ouderschap. Ex ging vreemd en vond zijn vrijheid belangrijker dan een gezin, het was bij nader inzien toch de benauwend allemaal en die verantwoordelijkheid van een veilig gezin kon hij niet aan. Weg toekomst....hallo co ouderschap met een baby van acht maanden.

Hoe treurig kan het lopen. Zo denk je je toekomst samen als gezin in te richten en zo is je partner herhaaldelijk ontrouw en heeft hij een ander en ziet het hebben van een relatie toch iets anders......

Ik merk vooral dat het lastig is loslaten. Het verdriet zit me nog elke dag in de weg. Ik ben boos. Op hem. Op mezelf. Niet alleen voor mezelf maar ook onze zoon. Daarnaast is het ook zwaar, en alles verwerken, huishouden ( voorheen werkte ik ook nog 30 uur inmiddels ben ik wegbezuinigd en met een burn out thuis) financieel alles in je uppie doen. We redden het wel en uiteindelijk zal er in de toekomst vast en zeker een eerlijke, veilige man komen die mij wel met respect behandeld.

Waar mijn 'breekpunten' zitten; dat je alles grotendeels alleen doet. Als ik wil douchen zet ik zoonlief in zijn stoel met de teletubbies aan, regelmatig hoor ik hem dan al pruttelen en sta ik met een kort lontje vluchtig mijn shampoo uit het haar te spoelen. Of koken en zoon staat aan je broek te hangen. Je wordt vindingrijker met de tijd, hij is nu 18 maanden. Meestal zet ik hem in stoel in de keuken dat hij lekker kan meekijken. Douchen we samen. En met schoonmaken geef ik hem een doekje dan doet hij de venterbank en het tafeltje.

Ik gooi er wel veel uit :) Anyway....hoi!

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hoi lentebaby!welkom!

Ik herken je verhaal, zeker over het alleen doen, douchen, koken enz.het loslaten gaat in fases.en is erg moeilijk.woede heeft mij echt in het begin veel energie gekost.verspilde energie.nog steeds kan mijn ex het bloed onder je nagels halen maar ik heb het met destijds losgelaten.vanzelf...

Ja ook ik heb een ex die de veiligheid en vooral verantwoordelijkheid van een gezin gewoon niet aankan...hij kan het ook echt niet!bijna zielig...

Uiteindelijk zal jij overwinnen in elk opzicht!blijf het belang van je kind voorop stellen.helaas hebben we de keuze gemaakt om met deze man een kind te krijgen.hij is de vader van ons kind.het kind zal uiteindelijk oordelen en een eigen beeld van de vader vormen.

Ik merk dat ik een zeer sterke band heb opgebouwd met m'n zoontje.ook al eerder toen zijn vader er vrij weinig was...twee handen op een buik. We kunnen zoveel lol hebben saampjes!maar ook wel heftige momenten omdat we allebei temperament hebben haha!

Ik heb het geluk dat ik veel hulpjes van m'n ouders inmiddels.

10. Lentebaby

Lentebaby Lid

27 mrt 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mukkie,
    Dat denk ik ook, uiteindelijk zijn wij sterker. Hij is nu 34 en heeft nog nooit een stabiele, veilige relatie gehad. Omdat hij dit van huis uit ook niet heeft meegekregen. Terwijl hij zijn ouders zwak vind, huwelijk met drie kids onder de 10 kapot omdat moeders een affaire had en vader vroeg de scheiding aan, en altijd riep hoe erg hij dat vond. Maar zelf helaas geen haar beter. Eigenlijk heel zielig idd. Sneu dat hij geen toewijding heeft. Ik denk ook dat hij mij vaker heeft bedrogen en ik snap simpelweg niet waarom je je gezin en de toekomst van je zoon zo op het spel zet, bewust, herhaaldelijk. Hij vind niet dat je voor een kind bij elkaar moet blijven, dat begrijp ik, en vind dat dit los staat van een kind.

Soms tref je iemand met een issues :) gelukkig neemt hij de moeite om tijd met zijn zoon door te brengen, we hebben co ouderschap. Hij slaapt drie dagen bij zijn vader. Het was ook een behoorlijk gevecht. Ik heb me vanaf de zwangerschap zijn broedkip gevoeld, dit ook herhaaldelijk uitgesproken, vanaf het begin was hij al stiekem bezig met andere vrouwen. Altijd maar zoekende naar een betere kandidaat. Heel eenzaam gevoel....

Fijn dat jullie zo'n sterke band hebben, mijn mannetje is pas 18 maanden maar ik ben zo dol op hem. Soms kan ik hem wel eventjes achter het behang plakken...:) ze zeggen dat de eerste 2 jaar het zwaarst zijn.

11. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Welkom Lentebaby!

Bah wat naar meis, jou verhaal heeft wel wat van dat van mij weg, het vreemdgaan, verantwoordelijkheidsproblemen enzovoorts. Lucht je hart hier, ik merk altijd dat mij dat erg goed doet als iets me hoog zit :)

Zo, kleine man vanmiddag naar zijn vader gebracht, blijft daar slapen en viert morgen zijn feestje daar, zondag bij mij en maandag is ie echt jarig en gaan we met zijn drietjes zwemmen. Zal een druk weekend voor 'm worden maar het lijkt alsof hij nooit ergens last van heeft (drukte, veel indrukken, verhuizen etc.) dus het zal wel goedkomen.

Fijn weekend meiden!

12. mv3hartendiefjes

welkom lentebaby wat een verhaal poeh hier is mijn ex dan niet vreemd gegaan maar was er 4 jaar lang niet voor ons altijd maar weg
    vervelend dat niet altijd alles loopt zo als het moet maar je word net wat je zegt steeds vindingrijker
    hier soms nog wel last om alles goed op orde te krijgen kwa geld te verdelen soms heb ik net wat te veel uit gegeven dan de bedoeling was en dat is niet altijd makkelijk en handig
    maar komt er steeds weer elke maand niet altijd zo het moet maar t lukt wel steeds hihi..

@ wens alle meiden een super goed weekend
    heb mijn meiden tot morgen omdat ex weer eens moet werken ach ja
    ben het onder tussen wel gewend en maak me niet meer snel druk hihi
    heb me voor genomen om alles maar met n korreltje zout te nemen:)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meiden heel ff snel.
    Dinsdag was dus de rechtzaak, meneer kwam niet eens opdagen.
    Maar gaf zijn advocate opdracht om akkoord te gaan met de scheiding.
    Ondertussen was meneer wel gewoon thuis.

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Welkom lentebaby!
    Hier ook een "vader" die de verantwoordelijkheid niet aankon. Vrijwel meteen de geboorte sta k er alleen voor, ook geen contact meer.
    Sterkte met het verwerk, schrijf hier lekker van je af! Lucht echt op!

One of kind: wat een ***! En nu?

Helise: gezellig zondag ! Lekker zwemmen. Hihi

Ik heb over 2 weken een afspraak bij de huisarts om een medische verklaring proberen te krijgen. Hoop zo dat het lukt :(
    Dag erna moet k naar gemeente almere voor een gesprek mbt briefadres.
    Gemeente lelystad stuurde een hele vage email. Dat 11 april een intake voor bijstand staat en dat er een brief gestuurd is (uhh naar welk adres dan?) Maar die ga ik bellen, want 11 april is wel heeel erg ver.

Gisteravond lekker afleiding gehad door met vriendinnen naar de negenmaandenbeurs te gaan. Lekker geshopt voor mn prinsesje maar nu wel echt spierpijn! Haha

Lieve meiden, fijn weekend!

15. mv3hartendiefjes

@one of kind jeetje wat een *** zeg bah niet opdagen is ook absurd:$
    @mnonc drukke weken dus hoop je snel wat rust kan vinden

@heerlijk op gestaan met de meiden heerlijk lekker ontbeten
    straks worden ze door ex opgehaald ben benieuwd hihi...
    kan ik boven opruimen en lekker ff uitzoeken
    fijne zaterdag allemaal:)

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nog ff snel van mijn kant :) Lentebaby welkom!

Foto's heb ik helaas gemist maar Helise veel geluk in je nieuwe huisje! ;)

One of kind: wat een sukkel, zelfs dat is hem nog te veel. Ach ja! Hoef je hem wel niet te zien :) Zit me zelf altijd al te irriteren als ik weet dat ik m'n ex weer moet zien, bwurg. Zag em liever nooit meer maar dat gaat niet echt lukken vrees ik!

Heb maandag weer examen dus is weer ff zoeken hoe ik zoveel mogelijk geleerd krijg... Met kind in huis is dat wel héél moeilijk :s Heb nog hoop werk, hij speelt wel nu maar hij betrekt me constant, zit te roepen en te praten, met auto's rond te rijden... Zo kan ik ècht niet leren... Morgen gaat ie dagje naar ex, dan maar zoveel mogelijk proberen inhalen en hopen dat ik er geraak :s

En over moeilijke tijden als je alleen bent: qua douchen en zo, ik deed dat altijd als zoon ging slapen. Nu nog, zo niet, dan neem ik hem mee of doe ik het terwijl hij ontbijt. Verder zoveel mogelijk leren om zelfstandig te zijn. Op school stonden ze versteld hoeveel hij al kon en zeiden ze dat ze geen werk meer aan hem zouden hebben omdat hij jas, schoenen, broek,... allemaal alleen aan kan. Als je alleen bent dan is het wel handig als ze zelf kunnen. Toen zoontje hier 18m was liet ik hem gewoon al proberen met schoenen aandoen ed. Ging het echt niet dan hielp ik hem of gaf hem aanwijzingen. Met koken liet ik hem dan helpen met groenten wassen, vinden ze ook heel leuk! Of even in de potten laten kijken als hij niet alleen wou spelen en niet meer kon helpen. Op een stoel en dan naast mij (niet te dicht bij de kokende dingen uiteraard ;) ) Ging goed!

Vind z'n leeftijd nu ook wel zwaar, hij wil alles zelf doen (ook al gaat het niet, of maar héél traag) en 's ochtends is daar nooit tijd voor. Met gevolg dat hij dus boos wordt als ik hem wil helpen, en dan even boos zit te wezen op de grond en dus helemaal NIKS meer doet... :) Hoop dat het bijna gedaan is die fase want duurt toch al aantal weken en poeh, dat is VERMOEIEND en stelt je geduld hééél erg op de proef :)

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nog eentje (hij deed het net weer vandaar :D )

"wat ga je doen?" "mamaaaaa?" "waarom?" x5 waaaaa ;):) "kijk mama!" "mamaaaa, kijk!! mama!!!!"

ik dacht dat dat pas op 4 jaar begon! Hopelijk duurt het niet tot dan want jeetje :D Constant uitleggen wat je doet, waarom je dat doet, waarom je dat een gebruikt, en dan nog 4x waarom zonder reden. Zelfs waarom vragen nadat je zegt "daarom" en "omdat mama dat zegt" :D helluuuuuuup

18. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mv3: hoop het ook. Tis het waard als ik er wat mee bereik in ieder geval.

Meisje89: oeiiii succes met leren!!

19. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    One of kind, nah das raar dat ie gewoon niet kwam! Nou ja, wel beter dat de scheiding akkoord is! Snap alleen niet dat je daarvoor naar de rechtbank moest, dat hoefde wij helemaal niet? Komt dat misschien omdat wij geen vechtscheiding hadden en het gewoon eens waren met elkaar?

Mnonc, oh meid, hoop ook voor je dat dat gaat lukken, dit kan toch niet zo! Hoe is de situatie nu met je ouders dan?

Meisje, oei dat lijkt me lastig inderdaad, leren met een peuter in heus. Oh die waarom fase, haha. Hier gelukkig nog geen last van maar denk dat dat doodvermoeiend is, sterkte ermee ;)

Hier rustig dagje, kleine man is bij papa, ik ga boodschappen doen en voorbereidingen treffen voor zijn feestje hier morgen en verder lekker relaxed. Gisteravond nog naar de bioscoop geweest, verliefd op ibiza. Leuke film, heb erg moeten lachen :)

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    In België moet je altijd voor de rechtbank verschijnen al doe je de scheiding regelen via een notaris ( mediator kennen ze in België niet)
    En normaal moet je dan ook nog zeggen , ja ik wil scheiden.
    Hahahha

meisje heel veel succes met studeren hoor meid!

Helise fijn dat je een leuke avond hebt gehad gisteren!

Deel Deze Pagina