Ik vind zwaar om ineens alleen te zijn.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Helise, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Helise ouders is nog hetzelfde.
    Ben echt moe door al het gezeik:( ik slaap als dochterlief ook slaapt anders trek ik het niet.

2. Lentebaby

Lentebaby Lid

27 mrt 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    DANK dames voor het warme welkom :)
    Ik weet niet alles van jullie achtergrond daarvoor even wat meer het topic doorlezen. Maar jullie zijn bikkels. De een met 1 kindje de ander met 3. Petje af. En daarnaast zit nog een heel verwerkingsproces en alles rondom verzorging en ex zaken. Uiteindelijk moet je er sterker uitkomen :)

Gelukkig wil ex volledig in het leven van onze zoon zijn en we hebben co ouderschap met drie nachten bij vader. Maar snoeihard is het wel. Toen wij een relatie kregen maakte hij al heel snel zijn kinderwens duidelijk. Hij had een hartprobleem en nog meer onderbouwingen. Het kwam overduidelijk meer van zijn kant omdat ik rustig aan wilde doen. Maar voor een gezinssituatie gaan, ho maar. Want meneer leefde als een 20 jarige vrijgezel die klaarblijkelijk op zijn 34e nog steeds niet zijn wilde haren is kwijtgeraakt. Zijn verslaving voor vrouwen is hem zo belangrijk dat ons gezin kapot is hierdoor.

Even klagen: vanavond zou zoon bij hem slapen maar gisterenavond was hij wezen stappen ( ik had al zijn dag opgevangen) ivm. een personeelsfeest en daarna uitgaan. Kreeg ik vanmiddag een SMS dat hij iets verkeerds had gegeten en zo misselijk was of ik zoon ook vanavond kon hebben. Natuurlijk :) maar het is weer typisch mijn ex... wel de lusten niet de lasten.

Ik heb vooral last dat ik het nog niet kan accepteren. Ik ben boos. Ik voel me keihard genaaid door deze man. Voel me vernederd en gekrenkt. Ik weet dat ik een leuke, spontane aantrekkelijke vrouw ben maar zelfs die lelijke, sloeries en simpele meisjes waarmee hij op de proppen komt...ik snap het niet, niemand snapt het ( ook zijn vrienden en familie tot voor kort niet) Enerzijds ben ik blij dat ik verlost ben van een man die niet zijn gezin en relatie op de eerste plaats zet. Verlost van het wantrouwen, de eenzaamheid, het vernederende gevoel nadat hij mij weer bedroog. Eigenlijk zaten wij in een open relatie, eenzijdig en ik was niet even op de hoogte gebracht hiervan.

Soms slaat die boosheid op hem en de situatie over op het hebben van een kort lontje. Dat ik weinig kan hebben. Soms ook geïrriteerd ben naar zoonlief die nu ontzettend in zijn dramfase zit. Hij is erg pittig, slaat zichzelf, bonkt met zijn hoofdje tegen de deur etc. Je hebt maar twee handen maar ik kan zo weinig hebben en ik doe hard mijn best maar zit, herkenbaar voor jullie, door de emoties en omstandigheden zo aan het einde van mijn latijn. :( dat maakt me verdrietig want hij kan er niets aan doen en ik ben zo bang dat dit hem tekent.

Genoeg van mijn kant. Loop even leeg.
    Wens jullie veel kracht toe!
    Liefs

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Moed er in houden meid! Het is niet altijd even gemakkelijk, echt niet. Maar probeer jezelf over het slecht voelen heen te zetten. Besef dat je de tijd met je kind maar 1x hebt, ze zijn maar 1x pasgeboren, maar 1x peuter, maar 1x,.... Dus maak je niet druk in situaties, je zoontje lijdt er zelf ook onder, voor hem is het even hard aanpassen als dat het voor jou is. Alleen kunnen zij dat nog niet uiten. Vanaf je dat beseft, moet je leren om zijn verdriet of frustratie ook toe te laten.

Zorg dat je er bent voor hem, maak je niet te boos als hij boos is, probeer het te begrijpen en doe wat een mama het best kan: gewoon mama zijn. Lief zijn, laten zien dat jij er altijd voor hem zal zijn. Dat hij zich best ook boos mag maken, maar dat je hem nog steeds even graag zal zien.

Heb zelf gemerkt dat wanneer ik rustig blijf tijdens mijn zoon z'n driftbuien, en laat merken dat hij heus boos mag zijn, dat ik er op dezelfde manier ben voor hem als wanneer hij blij is, dat die buien dan veel sneller over gaan. Gewoon liefde geven, zoals een mama altijd doet, zoals ze het goed kan! Het is niet makkelijk, voor jou niet, maar vergeet niet dat dat voor hem ook zo is. Des te meer omdat hij het helemaal niet kan plaatsen/begrijpen. Als hij ziet dat jij er steeds voor hem bent, dan zal hij snel tot rust komen.

Maak plezier! Stel duidelijke grenzen en hou die aan. Probeer zo weinig mogelijk je stem te verheffen en leg elke keer goed uit wat je bedoelt, zo vaak als nodig is.

Voor je 't weet zijn ze groot, en heb je spijt dat je zo vluchtig door deze periode bent gegaan. Geniet er van!! xxx

4. Lentebaby

Lentebaby Lid

27 mrt 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meisje :) dank voor je reactie.
    Herken je het tegen het hoofd slaan en hoofd bonken? Mijn binkie is nu 20 maanden. Ben het forum al aan het doorzoeken.
    Hij begon met op de grond liggen en bonken. Ik had het al aangekaart bij mijn ex maar die 'vergat' het blijkbaar en pardoes drie weken laten kreeg ik het volgende: 'wil je niet uit boosheid je hoofd tegen de deuren muren of wat je ook doet slaan in het bijzijn van onze zoon dat geeft een slecht voorbeeld'.....

Woest was ik. Anyway.
    Ik blijf altijd rustig, aai hem, maar soms reageer ik ook amper. Je lees ook verschillende verhalen op internet.

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Jouw zoontje is ook van juni? Las net ergens in je topic van toen je hier pas op de site zat dat je voor juni uitgeteld was :) Ze schelen dan net een jaar! Mijn zoontje is van 16e juni.

Hij bonkt niet met zijn hoofd nee, gelukkig, lijkt me super zielig. Hij schreeuwt wel ooit alsof ik hem mishandel ;) Laatste tijd vraag ik dan of hij mama miste, omdat hij sinds januari 5 dagen naar school gaat en hij altijd wel fel aan mij hing (ik ben tenslotte de enige die er elke dag voor hem is, dus wel vrij logisch dan). En vaak zegt ie dan van ja, dus dan weet ik dat hij eigenlijk zo boos/gefrustreerd/verdrietig is omdat hij me mist, maar dat hij niet goed weet hoe hij dat moet laten merken, buiten wenen ed. De tijd dat we dan 's avonds bij elkaar zijn probeer ik dan zoveel mogelijk met hem door te brengen. Niet gewoon naast hem zitten maar ook gewoon zeggen van "en nu gaan we samen knuffelen in de zetel". Heel veel affectie geven om de gemiste momenten in te halen en zo zijn leegte van door de week op school terug op te vullen.

Hoe je het stoppen met bonken kan afleren, weet ik niet. Als je hem bij je neemt, doet ie het dan ook nog? Of stopt hij dan? Als je dan met hem rondloopt in je armen of zo, troosten op dezelfde manier als wanneer hij "gewoon" verdrietig is?

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik wil even snel op je berichtje reageren.zelf herken ik het bonken en slaan niet maar mijn zoontje heeft nachtangsten.ook erg beangstigend.drama in de nacht!ik sta soms machteloos...

Ik denk dat je zoontje heel sterk jouw emoties aanvoelt.en dat het zijn manier is om zijn machteloosheid en kwaadheid en angst, verdriet te uiten...hij reageert op de situatie.vaak hebben kinderen een schuldgevoel.ga je niet schuldig daarover voelen.zorg dat j zelf een uitlaatklep hebt, ga met iemand praten, professioneel zodat je je woede kan uiten en al je verdriet.ik herken dat erg en mij heeft het ontzettend geholpen...ook voor m'n kind.

Je geeft al zoveel liefde maar soms wordt het teveel.schakel echt iemand in!neem ook af en toe wat rust en zo mogelijk een oppas...maar een vertrouwd iemand...laat je ex lekker lullen, want die zal alles op jou schuiven.af laten glijden, klinkt heel eenvoudig maar ik weet als geen ander dat dat niet makkelijk is!meid, het gaat langzaamaan lijsten.deze man maakt iedereen kapot..bewust en per opzet!hoe minder jij reageert, hoe erger hij erin verstrikt gaat raken en dan zoekt hij vanzelf nieuwe slachtoffers...jij gaat je niet gek laten maken!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik kom nog even kijken in dit topic...

Helise wat super van je huisje. Al een beetje gewend?
    En hoe is het met jullie lijmpoging? Nog kans van slagen?

Mnorc wat zwaar. Hoop dat je een medische indicatie krijgt.

Met ons alles goed. Ik ben ook verhuisd. Terug naar mijn man wel te verstaan. Het gaat super goed. In het begin nog wat troubles maar het gaat steeds beter en het is gezellig en vaak weer als vanouds maar dan beter. We hebben ook een vakantie geboekt en we hebben er vertrouwen in. Na 4 maanden uit elkaar waren er toch wel dingen stuk maar ze beginnen langzaam weer te helen.

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wat een fijn nieuws Debby! Geniet er van :)

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

@lentebaby oef dat is echt even zwaar meid maar overal is er een weg wat je zoontje doet kan goed een negatieve zin van aandacht zijn misschien toch een gevoel van jullie breuk klinkt harder dan het is heb het met mijn jongste dochter namelijk ook gehad en ik was er al snel achter wat het was onze breuk
    nu we beter afspraken hebben en toch normaal met elkaar omgaan is het voor dochtertje ook beter
    het is moeilijk maar het komt goed meestal zijn deze fases ook voor korte duur ik wens je onwijs veel succes en een hele dikke knuffel

@debby wat ben ik blij om te horen het goed gaat met jullie
    ik wil je onwijs veel geluk en kracht toe wensen en ik hoop dat alles zo mag blijven gaan:)

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier sluit ik me volledig bij aan:)

11. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    One of kind, oh okee, ja dat hoeft in NL niet dus. En ja ik wil scheiden, haha lol, dat klinkt echt te grappig :p

Mnonc, jeetje meid wat kut dat die situatie nog steeds niet veranderd is.. Het echt met je te doen. Ik was bij mijn ouders meer dan welkom maar dat vond ik al ontzettend zwaar. Ik duim voor je dat je die medische verklaring krijgt.

Lentebaby, ik herken het bonken niet maar ik heb wel vaker gehoord dat kleine kinderen dit doen. Het hoe en wat weet ik er niet van maar het lijkt me niet prettig om mee te maken.

De boosheid en het korte lontje wat jij hebt herken ik helemaal. Ik kan dan ook echt helemaal niks hebben, van helemaal niemand en om het minste of geringste barst de bom. Gelijk een tel later voel ik me zo schuldig als ik de kleine man weer een sneer heb gegeven. Zo lastig, ik wil het niet maar doe het toch..

Debby, wat een goed nieuws meid, super! Wat betreft onze lijmpoging, tja. Ik weet het niet op dit moment maar ik verwacht dat het niet goed gaat komen. Het gaat super nu tussen ons voor de kleine maar de liefde voor mijn ex lijk ik weer helemaal kwijt te zijn.

12. mv3hartendiefjes

vandaag met mijn meisje naar de cb geweest alles was goed alleen achterstand met praten
    ze is nog net geen 2,5 jaar en zeuren ze nu al over pff dat schoot even in de verkeerde keelgat en heb dat ook gezegd dat ik niet vind dat een kind van 2,5 jaar daar nu al op beoordeelt kan worden het is een eigenwijsje en waar ze geen zin in heeft doet ze dus ook echter niet ook al kan ze het wel
    want ze begrijpt je heel goed en is echt niet gek
    ze heeft een indicatie gekregen om 4 dagen in de week naar de peuterspeelzaal te gaan ik hoef dan maar 1x te betalen pff dat scheelt mij heel wat geld de rest betaald de gemeente dat is ook fijn
    mijn meisje is nu 87 cm en 11 kg ze was klein en licht maar ze zag er super goed uit gelukkig maar..
    straks word de jongste gehaald door ex dan heeft ze ook even tijd alleen met haar papa pff zal ze wel missen mijn kleine meisje maar ook erg goed voor haar ontwikkeling
    nou wens iedereen een fijne dag en tot snel

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Pffff meiden ik ben op t moment vreselijk druk met m'n werk!elke dag lessen en voorbereiden en er komen nog een boel dingen bij.de klassen zijn best pittig...dus ik ben erg erg moe!

Ik lees mee en vergeet jullie niet hoor!fijn weekend allemaal!

14. mv3hartendiefjes

@mukkie dat zal goed dat je het super druk hebt hihi komt wel goed meid wij vergeten jou ook niet kan begrijpen je heel erg moe bent

@gisteren een bruiloft gehad van mn vriendin wat een mooi avond was dat
    zo gelukkig zagen ze eruit en ook erg mooi
    heb een hele erg leuke avond gehad het was gezellig
    vandaag ga ik lekker rustig aan doen en eens kijken wat ik ga doen zal niet veel zijn lekker genieten van mijn zaterdag en ff op mn gemak wakker worden
    ben er net pas uit haha kwam pas om 3 uur thuis haha
    daarna gelijk lekker mn bed in gedoken en om 12 uur was ik wakker zo laat ben ik nog nooit wakker geworden
    mis mn kindjes wel
    mn ex is weer bezig en onwijs jaloers op alles wat ik doe pff krijg ook verwijten naar mn hoofd steeds weer en weet niet wat ik hier mee moet
    denk wel ik alles gerechtelijk nu vast laat leggen hij blijft maar aan de gang en ik ben hier eigenlijk best klaar mee
    hij komt zijn afspraken niet altijd na en daar baal ik onwijs van
    fijne zaterdag iedereen

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Dag meiden, t zit niet mee...ik ben vannacht ontzettend beroerd geworden!overgeven diarree.ik nog denken dat ik vandaag kon werken maar heb net nog overgegeven, dus had gelukkig vanochtend afgebeld.maar ik voel me zo onzeker omdat ik nog maar kort op de school werk en nu al afmeld...baal baal.ik lig in bed, net kopje thee gedronken dat er gelukkig wel inbleef...

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ah nee, niet leuk! Beterschap!

17. mv3hartendiefjes

mukkie beterschap hoor hoop je snel beter word

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Thanks meiden!net behoorlijk geslapen maar ontzettend MOE.ik wil morgen naar school, kids hebben al genoeg gemist!

19. mv3hartendiefjes

@Mukkiehoop je morgen opgeknapt bent het is niet niks als je ziek bent en de kinderen al veel hebben gemist
    succes..

@ jeetje werd vandaag gebeld door uwv herkeuring we zullen zien
    ben benieuwd wat ze willen en wat hun plan is
    ga mn kinderen niet in eenopvang doen want dan kan ik alleen daar voor werken verdien amper tot niks dan als ik ga werken denk wat ik nu ongeveer zal hebben en dan moet je de opvang ook nog is betalen mmm we zullen zien hihi ben benieuwd
    heb al n hele plan wat ik heel graag wil wie weet komt deze toch net iets vlugger uit dan ik had verwacht

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier gaat 't minder! Vrees dat ik straks terug single mommy ben... Zal morgen of zo wel verder vertellen!

Deel Deze Pagina