Ik vind zwaar om ineens alleen te zijn.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Helise, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    One of kind: idd ben er ook wel benieuwd naar, maar tis toch afhankelijk van de gemeente? (hier gaat t niet via UWV, alleen gemeente)

Elsie: schommel tussen beste vriendin en ouders.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier in Maastricht ook via gemeente.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ben ook benieuwd!

Hier gaat het trouwens ook via de gemeente maar tegenwoordig is het wel zo dat je de aanvraag eerst moet doen via het UWV. Dat was een paar jaar terug nog niet zo.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hier moet ik me eerst ook aanmelden bij het UWV maar dat lukte niet vanwege digid.

Net ruzie met mijn zusje, heel erg, lijkt wel alsof ik nooit boos ergens om mag zijn.

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    meid wat een kl*te situatie :(

Begrijpelijk dat je je nu eenzaam en rot voelt.. op dit soort momenten leer je je ware vrienden kennen :(

Ik weet nu even niets te zeggen wat je op kan beuren.. maar het komt goed!

Hele dikke knuffel!!

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vanmiddag met sam even naar de speeltuin geweest, hij vond het erg leuk!

wat gaan jullie morgen doen?

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wordt er ook gekletst door jullie op de besloten groep op FB? Of zijn dat weer andere moeders?

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Bedankt Kiewie, het gaat gelukkig ondertussen een stuk beter!

Elsie, hier geen plannen vandaag, alleen straks nog even lekker een stuk wandelen als de kleine wakker is.

Kusjesmama, nee wij kletsen hier. Ik denk dat dat andere mama's zijn.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@helise lekker rustig dus!

wij vanmorgen even over de vrijmarkt geweest, met de bus naar de stad was al een uitje voor sam haha. sinds we terug zijn lekker tv kijken naar de koning en sam lekker spelen.

zo nog even een rondje lopen met hem.

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

probeer bij te lezen maar het lukt niet altijd
    vandaag heb ik een kleine wandeling gemaakt en heb ik net mijn lasagne in de oven staan wilde zo graag weer heerlijk vers koken
    het is gelukt maar ben toch best moe
    maar ja zo heb je de goede en slechte dagen
    hopenlijk hebben jullie allemaal een super fijne en leuke dag

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mv3 ik hoop dat je herstel goed gaat! waar ben je eigenlijk aan geopereerd?:)

sam ligt net op bed, ff papa laten bellen en hopelijk slaapt ie snel.

hoop echt dat ik snel een plekje voor mij en sam heb, maar aanmelden bij het uwv is nog niet gelukt.

12. mv3hartendiefjes

@elsie ben geopereerd aan mijn darmen deze lagen niet meer goed
    het herstel gaat redelijk heb zo mijn goede maar ook slechte dagen
    hoop ik vandaag lekker meer kan ondernemen heb het binnen zitten eigenlijk helemaal gehad en ook rond om het huis te blijven wil lekker weg hihi
    hoop jou aanmelding snel lukt via de uwv suces meid en sterkte

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Elsie, balen dat het aanmelden niet lukt..

Mv3, fijn dat het herstel redelijk gaat, het is ook niet niks natuurlijk. Ben je nu wel weer alleen thuis met je kindjes of nog steeds bij familie?

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@helise ja echt irritant! hopelijk lukt het komende week wel en anders volgende week.

huisje gaat ook niet echt snel nog helaas, zal nog wel een paar maanden duren.

15. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Elsie, waarom bel je je gemeente niet gewoon? Er zijn vast genoeg mensen zonder internet en die moeten dan ook een aanvraag rechtstreeks doen bij de gemeente. Ik zou dat gewoon doen en er niet te lang allemaal op wachten.

En wat betreft een huis, dat gaat meestal niet zo snel helaas. Ik heb mazzel gehad dat ik het tweede huis toegewezen heb gekregen, zonder urgentie trouwens, waar ik op reageerde. Dus ik zou me als ik jou was er op in stellen dat dat nog wel even kan duren.

16. mv3hartendiefjes

Helise: zit nog bij familie maar die werken natuurlijk ook dus niet altijd makkelijk maar komt wel goed heb net kleine wandeling gemaakt en ging gelukkig redelijk
    Elsie: denk je gemeente moet bellen hoe lang het kan duren en misschien waar je nog meer recht op hebt die helpen je vaak verder en regelen met je mee
    huisje kan lang duren hoop je snel eentje hebt sterkte

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben bij het uwv geweest en kon me niet daar aanmelden voor een bijstandsuitkering, en bij de gemeente kreeg ik papieren mee en toen zei die mevrouw dat ik me moest aanmelden bij het uwv...

ik denk dat ik nog wel een half jaar bij mijn ouders zal wonen met sam, opzich niet verkeerd hoor, maar een eigen plekje is toch fijner.

18. mv3hartendiefjes

@elsie hoop je snel wat meer wijs uit komt van de uwv of welke instantie ook het is erg moeilijk als je alleen komt te staan en dan alles zo goed mogelijk te regelen
    snap je liever je eigen plekje hebt voor jou en je kleine man

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@mv3 het is idd echt lastig! je moet je aanmelden met je digid maar door die aanval lukte het niet en nu klopte mijn wachtwoord niet dus moest ik een nieuwe aanvragen die je dan weer met de post krijgt... dus dat duurt dan weer een paar dagen.

morgen als sam gehaald word door papa zou ik de post krijgen die nog daar komt, heb het nu wel omgezet.

maargoed wij gaan zo lekker zwemmen!

20. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Elsie, raar gedoe hoor allemaal zeg om die uitkering voor elkaar te krijgen. Een paar jaar (2010) geleden was het nog zo dat je de gemeente belde en dat die dan papieren op stuurde. Zo kon je schriftelijk een bijstandsuitkering aanvragen. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken als je nieuwe digid binnen is en dat het allemaal niet nog langer gaat duren.

Mv3, okee dus nog bij familie, red je het dan wel als je overdag alleen bent? Lijkt me best zwaar met om je dan te moeten redden met de kindjes. Heb je veel pijn?

Mnonc, mukkie en de rest, hoe gaat het met jullie meiden?

Hier alles rustig, vanochtend koffie gedronken en geluncht met een vriendin. Vanmiddag gewandeld, kan echt genieten van dit weer!

Kwam nog wel tot de ontdekking dat de kleine man officieel op moederdag bij zijn vader is. Dus ex even een berichtje gestuurd dat ik graag wil dat ie dan thuis is dus of ie onze zoon dan een dagje eerder terug wil brengen. Ook aangeboden dat ie zoon dan wel een dag eerder alvast mag halen als ie dat wil. Naja, hij vond het gelukkig geen probleem om hem eerder thuis te brengen en hoe ie het verder zou doen zou ie nog wel laten weten.. Dus dat wachten we maar weer af.

Deel Deze Pagina