Ik vind zwaar om ineens alleen te zijn.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Helise, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi meiden,

Hoop dat alles goed gaat met jullie. Ben al even niet geweest! We zijn nog steeds samen en het gaat heel goed! Nu afgelopen 3 weken bij hem geweest omdat het vakantie was, mijn ouders op vakantie zijn moeder en de opvang ook, dus hij was bij sam als ik ging werken, sam is tot nu toe 2x wezen logeren en maandag nog een nachtje en dan is iedereen weer terug. Maandag ga ik kijken naar een gastouder hier in de buurt:) hopelijk kan dat snel geregeld worden. Ben erg blij.

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Jeetje! mv3 wat een gedoe! heerlijk dat je nu weer rust hebt! hopelijk blijft het zo. en idd niks van hem aantrekken hoor! hoe moeilijk ook

meisje: oehhhh spannend hoor! hopelijk is dit wel mr. right.

Elsie: blij dat het nu zo goed gaat!

mamsvanm: Vervelend dat je meisje zo doet! hopelijk trekt ze snel bij.. geen tips voor je verder. Wat voor sieraden maak je?

one of kind: hoe gaat t met jou?

Hier veel gebeurd.. Krijg eindelijk voorschot op uitkering!!!
    Ook heb ik morgen een intakegesprek bij de crisisopvang.
    Hopelijk komt er snel rust in de tent, word hier aardig moe van.. dat heen en weer geslinger tussen instanties... zonder grap ben ik al 20 hulpverleners verder.
    Verder schreeuwt mijn dochtertje enorm veel. vanochtend naar het cb geweest blijkt dat t wss door alle spanningen komt *zucht* :(

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hee meiden,

Ik heb al een tijdje niks geschreven zie ik. Heb ook niet veel te melden, behalve dat het goed gaat! Geen gedonder meer met ex en het gaat goed tussen ons en mijn nieuwe AD lijkt heel goed aan te slaan! Eindelijk naar 2.5 jaar voel ik me weer mezelf en heb ik mijn vrolijkheid weer terug, heerlijk.

Morgen gaat mijn kleine man voor het eerst naar de PSZ, spannend! Weer een mijlpaal, zucht.. :)

Meisje, wat leuk een nieuwe liefde, geniet ervan!

Mv3, hoe gaat het nu?

Elsie, heerlijk dat het zo goed tussen jullie gaat!

Mnonc, wat fijn dat je eindelijk een voorschot krijgt. Hoe was het gesprek bij de crisisopvang?

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Helise wat fijn meis! Das supergoed nieuws! En ja wat vliegt de tijd hea!

Hier nog 2 weekjes en 2 dagen voor mn meisje 1 is.
    Morgenavond vertrekken wij naar de crisisopvang, zie er steeds meer tegenop:(
    HOOP dat maatschappelijk werkster of van een andere organisatie mn begeleider iets kan! Want de crisisopvang verlangt van mij dat ik op zoek ga naar een kamer.. En me ook inschrijf op zulke sites.. Terwijl k diep in de schulden zit, de herfst/winter nadert en we beide geen kleding hebben.
    Daarbij ik slaap al bijna een jaar met dochterlief op 1 kamer met alle liefde. Maar t word serieus tijd voor ieder een eigen kamer. We houden elkaar wakker.
    Iemand tips hoe k de woningbouw en hulpverleners ervan overtuig dat k niet op kamers kan? (ze zijn er ook amper en onwijs duur)
    Verder heeft mn ex me eergister gebeld. 2x, niet opgenomen en sindsdien stil.
    Hijs ook niet meer op whatsapp geweest..(zo controleer k m een beetje). Heel vreemd.....

5. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Nou dan hier ook maar even wat positiefs te melden...!
    Smurf en ik gaan verhuizen.... ja das ff wat, maar wel heel fijn.

Mijn paps gaat emigreren, en nu mogen wij zijn huis huren... dus eindelijk een tuin, smurf haar eigen kamer, normaal douchen ipv 6 minuten... en nog meer voordeel natuurlijk, schuin tegen over school wonen ipv 15 min fietsen.... en nog maar op.

Dus weer veel geregel, we hebben er al 2 maanden gewoond dus voor smurfje bekend terein. Ze heeft er ook erg veel zin in, kan ze weer lekker buiten spelen, op het veld, of schoolplein. Dus super.

Verder uiteraard met ex alles nog steeds dwars.
    Hij moet haar volgens ouderschapsplan ophalen, en afgelopen week heeft ie dat niet gedaan. Zijn auto stond in de garage... dat wist ie maandag al, dus had makkelijk wat kunnen regelen..
    Maar nee, hij wou wel t stuk met de trein, maar niet ook nog bussen... of ik haar maar ff met de bus bracht...als ik wil dat ze haar vader ziet en blablabla...
    En nee, ik heb niet gehapt, advo gaf aan dat ik niet hoef te brengen, dat hij idd zelf wel wat kan regelen.
    Maar goed nu beweert ex weer dat ik haar bij hem weg hou en zo.. duh.. hij wil geen extra moeite doen om haar te halen, en ik moet dan alles maar laten vallen om hem te plezieren?
    Pfff als ik heen moet, moet ik ook treinen en bussen en zo... dus ik snap het probleem niet.
    Afijn.. gelukkig hulp gekregen van ome agent, want was de bedreigingen weer meer dan zat.

Verder heb ik nu dus een vriend, en dat gaat super bere goed!
    WOW.. ook met smurf, dus we hebben dit weekend extra genoten zo, hihi!

MNonc.. a wat voor maat heeft je dochter en wat voor maat heb jij aan kleding?? Ik ben toch aan t opruimen, en kan vast nog wel wat vinden waar je wat aan hebt...
    Zou bijna zeggen, neem deze woning over, maar goed, dan slaap je nog samen op 1 kamer!
    Stuur me ff een pb als je wilt... zit ook op fb, met een aparte groep alleenstaande ouders... van hier... dus je kan daar ook even langskomen, wat je wilt!
    Eventueel andere spulletjes heb ik ook wel... waar woon je ergens?
    Sry.. veel vragen, maar help je graag!

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@helise wat fijn dat je je goed voelt!
    @mnonc sterkte en succes!
    @mamasm leuk verhuizen idd fijn bekend terrein!

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mamsvanm wat een super nieuws!! das een hele vooruitgang, heerlijk!
    Wbt je ex.. daar zijn gewoon geen worden voor.. wat een mafkees. Goed dat je niet toegehapt hebt!
    En een vriend? Wat leukk! geniet ervan!!

Ik heb je pbtje teruggestuurd. Onwijs lief!

Hier druk aan het inpakken. Morgen gelukkig wel ouder en kind zwemmen.. ff afleiding..

8. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    hi meiden,
    misschien hebben jullie mein Topic "Bedrogen en verlaten na de geboorte" gelezen....jullie hebben dus grootendeels hetzelfde meegemaakt? Hoe lang duurde het bij jullie tot jullie je weer goed voelde? zijn de mannen nog tot inkeer gekomen bij jullie?

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Logisch dat je er tegen op ziet om naar de crisisopvang te gaan, dat is ook niet niks.

Geen idee hoe je de hulpverleners kan overtuigen dat je niet op kamers kan.. Maar je zal iets moeten toch, je kan niet al te lang in de crisisopvang blijven toch?

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wat fijn dat jullie gaan verhuizen!

Vervelend dat je ex zo doet, maar gelukkig sta je in je recht. Fijn dat het zo goed gaat tussen jou en je nieuwe vriend :)

11. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hoi! Toevallig heb ik net je topic gelezen. Hier dus ongeveer hetzelfde meegemaakt, mijn ex ging (eenmalig) vreemd toen onze zoon bijna 6 maanden was. Eerst wist ie zeker dat ie wou scheiden, een paar weken later ineens wist ie zeker dat ie zijn gezin wou en dus hebben we het nog een half jaar geprobeerd met relatietherapie. Helaas mocht dat niet baten.

We zijn nu een jaar verder ondertussen en ik kan nu sinds een paar weken zeggen dat ik mij goed voel. Maar goed, wat heb ik me ellendig gevoeld en gedacht dat het nooit meer goed met mij zou komen.

Heel veel sterkte, geef het de tijd. Het is niet makkelijk maar alleen met je kindje ga je het redden en je komt er hoe dan ook sterker uit!

12. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    hoi helise,

ik vind vooral de ochtende zo zwaar. Moe en alleen vroeg wakker worden met je baby en weten dat je weer een dag door moet. De zin van het hebben van een kindje of voor mij ook een beetje weg (hoe erg dat ook klinkt). Ik hou echt van mn kind en wil niet zonder, maar hij zou in een gezin opgroeien. Ik wilde dit met mijn vriend delen en niet alleen doen. SOms vraag ik me af of er nog wel een man komt die ook mijn kind wil opnemen....als single zonder kind is een nieuwe partner vinden natuurlijk veel makkelijker...of überhaupt een nieuw leven opbouwen en dingen gaan doen.

13. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    mamaFaith: Oh wat erg. alsof het niet al zwaar genoeg is alleen met je kindje...nu ook nog bedreigingen! Sterkte meis.

Hier: normaal komt pappa op zaterdag op bezoek en rijd dan daarna naar zijn vriendinnetje (5 uur rijden). NU wil ie graag dit weekend zaterdag en zondag komen en dan volgend weekend helemaal niet. waarschijnlijk kan zijn vriendin dit weekend niet en wil hij dan volgend weekend helemaal naar haar toe. Wat vinden jullie dat ik zal doen? eventueel een avond in de week aanbieden...maar ben dan ook bang dat mijn zoontje dan ontregeld raakt :S eigenlijk heeft ie toch gewoon pech als ie een weekend niet komt....moet hij zn kind meer missen...kennelijk is zn vriendin belangrijker.

14. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    ergens bevestigt het ook wel wat ik van hem denk: hij is vooral bezig zijn eigen sexuele behoeftes te bevredigen en bevestiging te vinden bij haar. Zijn zoon is nu kennelijk ook al wat minder belangrijk (of zij heeft sterke invloed op hem en neemt niet genoeg met steeds een dagje). Kan ook zijn dat hij het zat is elk weekend naar mij en naar haar te rijden (van mij naar haar is 6 uur en van bij hem thuis 4 uur). Sorry maar met een baby van 5 mnd is het al moeilijk een band op te bouwen met 1x in de week, laat staan 1x in de twee weken. Weet nog niet of dit eenmalig gedacht is, dat moet ik hem nog vragen.

Mij zegt ie wel het heel erg te vinden wat dit allemaal voor uitwerkingen op onze zoon heeft en hem te missen. Hij gaat meestal weg met tranen in zn ogen....en dan opeens dit idee??

15. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Herkenbaar hoor, ik vond het in het begin ook vreselijk om een alleenstaande moeder te zijn en schaamde mij dood (echt het idee, een kind moet in een gezin opgroeien). Nu vraag ik me af, waarom? Ik heb geknokt voor ons huwelijk tot ik er bij neer viel en meneer niet dus ik kan mezelf recht in de ogen aankijken en mijn zoon dus ook.

In het begin was ik ook bezig met; hoe kom ik in hemelsnaam weer aan een nieuwe vent? Ondertussen wel een beetje gedate enzo maar ach. Nu ben ik juist blij dat ik alleen ben en zit totaal niet op een relatie te wachten, ik vermaak me prima zo en kan doen en laten wat ik wil.

Wat betreft je ex, wat wil je zelf? Komt het jou uit dat ie dit weekend twee dagen komt? Dan zou ik zeggen, doen! Dan heb je volgend weekend een heerlijk weekendje voor jezelf. Als het je niet uitkomt of je wilt het gewoon niet, jammer dan voor je ex. Afspraak is afspraak.

16. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Tuurlijk mag je meekletsen, gezellig!

Poeh wat een verhaal zeg, heftig! Wat goed dat je de stap hebt genomen om bij hem weg te gaan en voor jezelf en je meisje te kiezen.

Hopelijk laat je ex jullie snel met rust en gaat de rechter akkoord met omgang onder toezicht, ik kan me voorstellen dat je je dochter niet alleen bij hem achter wilt laten..

17. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Zo dan weer even een update.. ik ben regel moe...
    Wow ik wou dat de verhuizing klaar was, ik hou niet van veranderingen...en al helemaal niet van wachten...
    Hoe erg klinkt dat wel niet.,.,... wachten tot me vader emigreert... zo dubben, want ik ben een echte papas kind, en vind het vreselijk dat ie zo ver weg gaat zitten, maar ow wat ben ik blij met me meisje zijn huis te kunnen huren...
    Tegenstrijdig als ik weet niet wat, en dat vind ik lastig hoor.. Maar ja, moet nu gewoon aan me meisje en mezelf denken... en dit is gewoon het beste.

Maandag trouwens voor het eerst een gesprek met een opvoedkundige van jeugd en gezin, wil toch weten of ik alles wel goed bespreek met dochter lief en zo... en anders wat extra handvatten vragen, want merk toch wel dat dat misschien wel handig is. En ik ben zeker niet te beroerd om hulp te vragen hoor!

Liefde gaat goed... had ik echt niet verwacht, maar tjee zeg... wat voelt dat fijn om NAAST iemand te staan, ipv 10 treden lager.... moet er zelfs afentoe aan wennen... gister liep t spaak met boodschappen, was ik aan t koken, greep natuurlijk mis met van alles.. en ja hoor, hij bood aan even heen en weer te gaan...WOW zo niet gewend dit, maar wat is dat dan heerlijk!

Verder staat het weekend voor de deur,, en met dank aan Deka, een dagje Artis erbij, ik heb er onwijs veel zin in!

Fijne avond meiden!

18. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Mnonc.... ik ben druk aan het inpakken en kwam nog wel wat tegen voor je mop... hopelijk heb je daar wat aan.... 92 is net ff een lastige maat zeg maar... maar ik blijf zoeken, broeken maat 36 lukt ook wel, maar boven kleding was groter toch,,,dat ga ik niet redden denk ik... ik doe me best!
    Je krijgt wel een super zachte badjas voor je kleine meid.. dan blijf je knuffelen!

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mnonc hopen vinden jullie snel wat. Crisisopvang lijkt me inderdaad niks..
    Mamavanm leuk dat ook jij nieuwe liefde gevonden hebt! En nog eens een nieuwe thuis, heerlijk!
    Mamafaith jeetje, is ook niks zo.. Hopelijk is de rechter je wat goed gezind. Zou mijn kind ook niet willen achter laten bij zo iemand.
    Rozerood welkom! De.eerste maanden zijn het zwaarst. Had zelf ook moeite met het afscheid nemen wbt een echt gezin vormen. Zelfs al vind je een nieuwe partnergens en krijg je een 2e kindje, je oudste zal altijd gedeeld moeten worden en daar had ik ook wel moeite mee ja. Komt wel goed. Je wordt er zoveel sterker van en heb er heel veel uit geleerd.

Hier gaat goed, na een maand studeren, zijn sinds gisteren de 2 weken durende herexamens eindelijk gedaan!!! Wat een opluchting! Werd me die laatste week toch echt effe zwaar... Nu nog 2 weken vakantie voor het nieuwe academiejaar begint. Als ik geslaagd ben althans.

Met de liefde gaat nog super. Zijn 3 weken samen en hij woont al ruim 2 weken bij.mij lol. Gaat echt heel goed.

Rozerood wat dat betreft, een man vinden als mama is echt geen probleem! Was er eerst ook bang voor maar dat is echt nergens voor nodig :)

20. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    dankjewel voor het welkom heten.

Mams: snap dat het erg dubbel is je situatie met het huis. Dat is zeker wel lastig. Hoop dat je snel je plekje hebt.

Meisje: hoop dat je geslaagd bent. Geniet van je vrije weekjes.

Fijn te horen dat bij jullie de liefde goed gaat en jullie iemand anders hebben gevonden. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd tot je iemand anders kon toelaten?

Hier: Ex is het weekend toch alleen zaterdag geweest. Hij komt dan komende vrijdag weer ipv zaterdag...is dan een weekje vrij en dus bij zijn nieuwe vlam. Dan komt hij speciaal 6 uur hier heen rijden in het weekend om zn kind te zien (eigenlijk was ie dit eerst niet van plan), aangezien ik het weekend daarna weg ben. Hij heeft dan ook een opleiding in onze vroegere woonplek (waar die vrouw ook woont) en is dan dus 2 weken lang bij haar ipv alleen de zondag. Voor mij wel erg raar, maarja hou het niet tegen he...
    Als ie er is is het best ok. kunnen nog steeds goed met elkaar overweg en ook nog wel samen lachen om ons kindje....bijzonder eigenlijk na dat wat hij me heeft aangedaan. Het is soms bijna gezellig.

Deel Deze Pagina