Ik zal straks even alles doorlezen. Hier gaat het redelijk in de opvang. Leuke aansluiting met een andere moeder met 3 kids. Voelt hier verder wel af en toe als een gevangenis (alles word op slot gedraaid snachts ook keuken en woonkamer), elke dag schoonmaken 2x PW koken. Ben verder erg moe. Maatschappelijk werkster is eindelijk weer beter! Morgen naar de woningbouw kijken of we iets kunnen doen, daarna gesprek met mn begeleidster kijken of die iets kan doen. Gister werd mn meisje 1 jaar! Best heel moeilijk hoor, mn meisje geen baby meer. Ex zocht ook steeds contact. Ze is heerlijk verwend ! En lekker uit eten geweest!
ik heb jullie berichten niet allemaal teruggelezen en het is allemaal wat lastig te vinden. Zouden jullie zo lief willen zijn en je verhaal van de scheidingen en hoe lang geleden het is, kort voor mij willen beschrijven? Dan weet ik tenminste een beetje in welke situatie jullie zitten.
mnonc: oh baby-af, ja dat is wel een wat dubbele mijlpaal. fijn dat je het kon vieren en je weer steun hebt van je maatschappelijkwerkster. Ik heb gemist waarom jein de noodopvang zit :S Hoop dat je snel een huisje krijgt!
Mnonc hopelijk snel beterschap in zicht daar.. Nog gefeliciteerd met je meisje!! Gaat toch snel hé Rozerood, ik ben 24, zoontje 3 en uit elkaar met ex sinds 2j nu. Hij deed nikset de kleine en was het na een tijd wel aardig beu. Gevoelens waren ook weg. Ben dan vertrokken en in november 2011 een rechtszaak begonnen omdat hij verhuisde naar NL (ik woon in BE) en wou geen risico's ned. Ik werkte destijds ook bij de politie dus de mogelijke dingen werden me toen langs alle kanten verteld. In oktober is eindelijk het eindvonnis als het goed is. En dan hopelijk geen miserie of zo meer. Ex ziet zoon nu 1e en 3e weekend van de maand en ga proberen dat zo lang mogelijk zo te houden. Van opvoeden komt er niet echt wat in huis, en wat bij mama niet mag, dat mag daar uiteraard wel!! Heb na ex nog 2 relaties gehad die stuk liepen. En nu sinds een maand weer een nieuwe relatie die tot nu toe heel goed lijkt te gaan hopelijk is dit echt de man van mijn leven, zo voelt het althans wel!
dank je meisje! wat rot dat je er zo alleen in stond en staat. En wel zwaar zon rechtzaak. Mag ik vragen wat de risicos waren als hij naar NL zou verhuizen. Wijj woonden in DE en ik verhuis waarschijnlijk met de kleine man weer terug naar NL. de pappa vind dit goed, gelukkig. hoop ook dat je de man van je leven hebt gevonden!!!
Zolang er niks op papier staat, had hij evenveel recht op mijn zoontje als ikzelf. Ij het begin ging zoontje elke zondag naar hem. Maar stel dat hij zoontje dan daarna niet meer wou meegeven, dan kon ik die niet eens terug krijgen omdat hij evenveel recht heeft als mij, plus de werking tussen de politie van de beide landen is sowieso al moeilijker dan in eigen land. En zolang zij geen vonnis hebben, mogen ze in principe ook niet zeggen dat hij de kleine aan mij moet meegeven. In België had hij dat ook kunnen doen, maar dan blijft het belgische politie wat iets handiger is. Hoewel ook dan blijft: zolang niks op papier staat, heeft ex evenveel recht. Zelfs als er een papier door de notaris ondertekend werd. Het enige wat voor politie geldt als bewijs om een kind toch mee te geven met de ene ouder, is als de regeling goedgekeurd werd door een rechter. Je moet dus ofwel naar de notaris voor een overeenkomst en dan die door een rechtbank laten goedkeuren. Ofwel enkel de rechtbank. Maar dan duurt het pak later en kost het een hoop meer. Maar ik wou toen geen risico's nemen, vandaar dat ik naar de rechtbank ben gestapt, hij bleef notaris uitstellen.
Als wij de regelingen zelf goed kunnen doen, dan is er geen reden voor om dit vast te leggen bij een notaris toch? Zit alleen te twijfelen bij de alimentatie....of daar een contract tussen ons beiden zonder notaris rechtsgeldig is...
In principe niet, maar je weet nooit hoe het uitdraait. Vandaag kan het goed gaan maar wie zegt dat dat over 10 jaar nog is, snap je? Je kan beter iets hebben, dan achteraf ineens in een moeilijk parket komen omdat jullie opeens niet meer overeenkomen. Om dan nog een regeling op te stellen, wordt het allemaal veel moeilijker. Dingen die jullie zelf opschrijven zijn nooit rechtsgeldig, er is ook niks aan de pas gekomen dat het rechtsgeldig kan maken (rechter). Je kan via de notaris, maar moest er ooit wat zijn, dan gaan ze daar (althans hier in België) niks mee doen omdat het niet werd ondertekend door een rechter. Als jullie nu toch zo goed overeenkomen, dan ga gewoon naar de notaris, zeg dat jullie een goedkeuring van een rechtbank willen (is maar eenmalig dat jullie dan moeten gaan geloof ik, ook zonder advocaat e.d.). Dan ben jij zeker, maar ook hij, het is niet omdat jij hem dan niet vertrouwd of andersom, maar je kan uitleggen dat moest er ooit wat zijn, dat er dan altijd duidelijkheid is a.d.h.v. wat op papier staat. Is voor beiden fijn. Die dingen kunnen altijd nog aangepast worden, of jullie kunnen gewoon onderling nog altijd afspraken maken die afwijken van wat op papier staat. Maar moest er ooit wat zijn, dan kan je daar tenminste altijd op terugvallen. Jij kan ook op den duur misschien weigeren van je kind mee te geven, dus is voor je ex ook handig om op zo'n moment te kunnen krijgen waar ie recht op heeft/wat jullie oorspronkelijk overeen kwamen. Je weet nl. noooooit hoe het over een paar maanden/jaren nog gaat tussen jullie. Hoe goed het nu ook kan gaan, je hebt nooit garantie dat dat zo blijft. Jullie zullen tenslotte nog minimaal tot kind zijn 18e verjaardag moeten overeen komen om dingen te beslissen. En dat is nog lang hé.
oh man, we hadden gister de eerste gesprekken over de alimentatie. Naar duits recht moet hij ook voor mij betalen...deze aanspraak valt wel weg als ik naar NL verhuis...maar desnoods verhuis ik naar DE. Ex wil het op zich wel mogelijk maken. Ik heb me aan de duitse berekening orienteert en ergens zie ik het na die rotstreek van hem niet in dat ik minder moet vragen. Maar ik heb het in het gesprek nog open gelaten, want misschien moeten we toch een middenweg zoeken. Ex dacht dat ik dat hoge bedrag wilde en begon toen moeilijk te doen over de auto van hem die ik nu gebruik en de verzekering en reparatie die hij betaald heeft. Het was opeens verhard en dat vond ik vreselijk. hij is toen met T gaan wandelen....heb hem daarna gezegt dat hij me zo pijn doet en dat ik me helemaal niet rijk rekenen wil, maar me geen zorgen wil hoeven maken. Toen werd hij milder en leek het erop alsof we elkaar eerder niet goed hadden begrepen. MAAR: hij ziet niet in waarom hij nu al het volle bedrag moet betalen terwijl ik nu niet zoveen kosten heb...en er dus van kan sparen. Waarschijnlijk zullen we dus op een lager bedrag uitkomen...en kan ik zolang de auto verder gebruiken...als ik dalijk helemaal geen inkomsten meer heb gaat hij wel het volle bedrag betalen. anderzijds is hij al T drien wordt, van de betaling af....en dan moet ik het alleen redden...dus wat extra spaargeld is dan ook niet slecht. wat vinden jullie? Beter een tussenweg en een goede verhouding, of het geld innen waarop ik naar Duits recht recht op heb?
FF ego berichtje... kreeg vandaag bericht van mijn advocaat, dat ex advocaat had gemaild de mededeling dat mijn ex de handtekening op de post heeft gedaan... Zou dus zomaar kunnen dat ik volgende week gescheiden ben!!!!! Toppieeeeeeeeeeeeee!
He meiden mag ik ook hier meeschrijven? Ben 38 sinds november 2011 bij mijn ex weg, 18 september 2012 officieel gescheiden en sinds 5 september heb ik de bevestiging dan mijn zoontje officieel bij mij mag blijven. Even een tip voor rozerood, als je echt terug gaat naar Nederland met je kleine, zorg dat je ex je op papier toestemming geeft om de kleine mee te nemen. Mijn ex woont in Portugal en was het ook eens dat ik de kleine meenam, maar 3 maand later had ik een brief met de beschuldiging van ontvoering in huis. Hierdoor heb ik de kleine man 7 maand moeten missen omdat hij tijdens de scheidingsprocedure bij mijn ex moest verblijven
Welkom Sjors...hoe vervelend ook. Wel lekker dat je dus al gescheiden bent... hier wacht ik nog op duidelijkheid, hopelijk deze week. Ik ben 36, dochter van 5... en dec vorig jaar opgestapt... Lekker dat je alles wel al rond lijkt te hebben nu, en wat vreselijk dat je 7 maanden zonder zat... pff.. blij dat ik gewoon in nl woon! Even een totaal andere vraag.. ik heb t al gepost in de lounge.. maar ik zoek lipjes van blikjes, alle soorten en maten en kleuren.... Kijk daar maar even voor wat foto's, of op me pagina link in mijn handtekening!!!!!!!! Mag mee gespaard worden.
Dank je wel mamsvanm Je fbpagina heb ik al geliked, vind wat je maakt superleuk. Hier drinken we helaas nooit geen blikjes. Mocht ik er wat krijgen zal ik ze voor je bewaren. Ik hoop dat je deze week eindelijk ook duidelijkheid krijgt. ( het voordeel van een ex in het buitenland is dat D. maar 1 keer per 2 maand omgang heeft en 2 keer per week skypen) Alles heb ik nog niet achter de rug. Wacht nog op een rechtszaak (hoger beroep) die mijn ex heeft aangespannen en dat gaat om het geld en mijn spullen (zoals in huwelijkse voorwaarden) en dat wil hij niet terug geven Maar ja het belangrijkste heb ik en dat is mijn zoontje.
Sjors, welkom! Wat vreselijk wat jij mee hebt moeten maken, geen woorden voor.. Gelukkig mag je zoon nu officieel bij jou blijven, wat een hel moet dat geweest zijn om hem zo lang te missen. Hopelijk is de rest ook snel achter de rug, maar het belangrijkste heb je inderdaad, je zoon! Mamsvm, wat fijn dat je ex eindelijk zijn handtekening heeft opgestuurd. Hopelijk snel de scheiding achter de rug nu! Rozerood, lastig wat betreft de alimentatie. Ik denk dat ik zou kiezen voor de middenweg en de goede verstandshouding, ik vind dat erg belangrijk, zeker voor je kleintje. Mijn situatie zal je vast in mijn openingspost gelezen hebben. Sinds Juli 2012 echt uit elkaar, scheiding erdoor in 2013 ergens, weet het al niet eens meer 7 maanden met de kleine bij mijn ouders gewoond, sinds Februari 2013 verhuist en weer een huisje voor onszelf. Contact met ex ging heel moeilijk in het begin maar is nu best okee. Meisje, gefeliciteerd nog met je cijfers en dat je door mag naar het tweede jaar! Fijn dat je een nieuwe liefde hebt gevonden, geniet ervan! Mnonc, nog gefeliciteerd met je meisje! Hoe gaat het nu in de opvang? En hoe is het verder met je? Hier verder alles okee, niet zo veel te melden vandaar dat ik er ook niet zoveel meer ben
Even berichtje van mij *schaamschaam* kom niet meer zoveel toe aan zp. Mn meisjes verjaardag was super ongelooflijk verwend! Uitkering is zo goed als rond! Schuldhulpverlening is aangevraagd En................ Ze gaan hier urgentie voor een woning aanvragen, dan huur ik 1 jaar op hun naam en daarna op eigen naam bij woningbouw! ben zo blij!!!! Ze verwachten dat ik voor t einde van het jaar in mn eigen huisje zit! Opvanghuis.. tsjaa.. alles behalve ideaal. Wel gezellige huisgenoten! Ik ben elke dag zo moe Meisje vermaakt haar geweldig met al die aandacht. En iedereen is ook gek op haar. Aftellen is begonnen. Mn ex had weer een kronkel in zn kop op mn meisje haar verjaardag.. Hij was weer zielig aan t doen zucht.. nu is t weer stil hopelijk blijft t zo. Van de week hele nare nachtmerrie gehad.. had gedroomd dat hij op een of andere manier mn meisje had, en dat ie me smste en hij schreef je ziet D. niet meer, ze krijgt een andere naam en vertrek zsm met haar naar TR. Das t enige wat me bijgebleven is van die nachtmerrie.. maar ik ben echt een paar dagen van slag geweest.
Oh goed nieuws Mnonc!! Eindelijk wat om naar uit te kijken! Zal jullie goed doen ! Hier gaat alles oké, 2e jaar verpleegkunde is gestart en heb net 2 van de 5 weken stage er al op zitten. Vandaag dagje vrij, dan weer 4 dagen werken. Dan gelukkig een heel weekend! Samen genieten met mijn 2 mannen. M. zegt uit zichzelf al "papa" tegen m'n nieuwe vriend, heel mooi en leuk hoe ze met elkaar om gaan. Heb vooral vroege dienst nu met stage, en dan brengt vriend M. naar school. Ze zijn dus vele ochtenden lekker met z'n tweetjes, en dat gaat suuuuuper goed! Ex is precies wel op zijn tenen getrapt, want hij heeft afgelopen weekend (kleine is weer daar geweest) hele tijd zitten zeggen dat nieuwe vriend geen papa is, en enkel hij en bla bla. Zoontje is dus wat in de war, en vriend doet het pijn dat M. zich nu ineens zo verzet. Echt zielig. Hij doet nl. enooooooorm zijn best, doet het echt SUPER goed als papa, dus is wel een steek in zijn rug. Helaas weet M. nu niet beter, hij zal wel gebrainwasht zijn de duts. Hopelijk is het binnen enkele dagen (hoe sneller hoe liever uiteraard) weer zoals normaal. Hij was gister ook weer stik kapot, waarschijnlijk weer veel te laat naar bed. Hij heeft nadat ik hem ging halen nog 1u 15min geslapen, en toen heb ik hem wakker gemaakt om te eten, anders had hij gewoon nog langer geslapen. Zo zielig. Heel onze opvoeding is weer om zeep, dus we weten weer wat doen de komende dagen Ook zag ik op fb van ex zijn vriendinnetje (waarvan hij zei dat ze niet de ware is maar ach ja, hij zou haar pas na minstens een half jaar samen zijn voorstellen aan M.) profielfoto van haar samen met ex en mijn zoontje. Openbaar dus, ben er sowieso niet gek van, plus hij neemt haar dus wèl gewoon mee als kleine bij hem is. Afgelopen weekend, plus keer ervoor ook al. Terwijl ze misschien niet eens 3 maanden samen zijn. Net iets langer dan ik en vriend denk ik. Terwijl hij WEET dat dit niet voor altijd is, waarom DOET ie dan zoiets?! Ik heb echt het gevoel deze keer echt de ware gevonden te hebben, plus hij woont al bij mij. Dat is anders, hij doet ook echt zijn uiterste best, wij samen, alles. Dat is toch heel verschil. Ex kan toch makkelijk eventjes dat weekend zijn vriendin enkel zien als M. slaapt of zo? Ik snap het niet, waarschijnlijk is over een half jaar of een jaar dat meisje weer weg, en komt er wéér een nieuwe. Hij beseft niet wat ie zo doet met zoontje! Bah!
hoi lieve meiden weer ff niet geweest wat een heisa allemaal poeh ex weer zo veel gedreigt ook om ze mee te nemen en niet terug te brengen echt apart allemaal nu is hij weer poes lief en aardig apart eh hij neemt ze vandaag mee op vakantie maar jullie begrijpen wel heb zo dubbel gevoel als de dood ze niet meer terug te zien mijn vriendlief zegt het allemaal goed komt en ik me niet druk moet maken maar jeetje wat is dat moeilijk heb zijn hond hier te logee dus misschien wel n plus puntje maar ja ik hoop dat alles goed met jullie gaat ik zal proberen meer hier te zijn en mee te kletsen sorry voor mijn afwezigheid knuffels voor jullie allemaal
Begrijp dat je het eng vindt! Zou ook als de dood zijn... Brrr ! Maar inderdaad, als zijn hond bij jou is, dan zal hij toch wel gewoon terug komen lijkt me? Niet erg dat je tijdje niet geweest bent. Soms heb je gewoon wat minder tijd dan anders. Hier gaat alles goed, met vriend nog steeds super! Stage is deze week de voorlaatste week. Moet van woensdag tm zondag werken deze week bah! Maar zit er bijna op. Is wel heel vermoeiend en zoontje mist me enorm (en ik hem ook) ondanks de super goede zorgen van vriendlief. Zie hem s morgens niet aangezien ik al om half 7 weg ben en hij pas uurtje later op is. Dus is wel serieus aanpassen om hem enkel s avonds snel te zien, plus ook eten ed op die korte tijd. Maar nog even doorbijten, nog 10 dagen werken en dan zijn we er vanaf!
hi meiden, effe snel een update. De eerste schok is iets gezakt, maar het verdriet om het verlies van het gezinnetje blijft en ook dat het voor T. een uitwerking heeft op zn hele leven. De omgang en alimentatie is nog steeds niet geregeld. Denk dat ex het wat afhoudt of wil dat ik met een voorstel kom. Probleem is ik heb in NL eigenlijk geen aanspraak op partneralimentatie (omdat we niet getrouwd waren) maar naar Duits recht wel. Daar speelt Ex een beetje op. Heb nu toch gevraagd om de duitse berekening..dreigt hij alles op de euro te verrekenen etc. Weet nog niet hoe we het precies gaan oplossen. Omgang vind ik ook moeilijk vastleggen...want ik wil me aan de ontwikkeling van T orienteren. Ik kan nu nog niet zeggen of hij met bijv. 1.5 jaar al zo ver is dat hij bij zn pa kan gaan logeren. Heb vandaag te horen gekregen dat ik geen urgentie bij de sociale woningbouw krijg omdat ik voor de relatiebreuk niet in de gemeente hier woonde. Op de vrije markt is het hartstikke duur!
meisje89: dat lijkt mij ook moeilijk en zwaar je kindje missen maar je moet maar zo denken je doet het voor n goed doel om je toekomst beter te hebben ik neem mijn petje voor jou af nog even doorbijten rozerood: vaak veel ellende vooraf helaas hoop je snel meer wijsheid krijgt en ook alles op n rijtje kan gaan zetten het is een hele moeilijke tijd maar je komt er wel succes en sterkte met alles... @ vrijdag kwamen mijn moppies terug ooo wat had ik ze gemist heb ze heerlijk geknuffelt en niet los gelaten mijn zoon is van de trap gevallen van de glijbaan agerm zijkant geschaaft teen stukje eraf en knie blauw voor de rest hebben ze het super leuk gehad ben blij ze er weer zijn mijn vriend zei nog zie je wel alles is goed gekomen maar ja een mama maakt zich altijd druk merk wel dat mijn vriend zo lief is hij is alles wat je maar wensen kan romantisch spontaan lief luisternd oor alles wat je maar nodig heb hij is ook heel eerlijk als ik bv toch weer beetje doordrijf gelukkig maar nou lieve meiden onwijs fijn weekend