wanneer naar huisarts bij niet lukken zwanger worden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patrien, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

dag verloskundigen,

ik heb een vraagje waar ik eigenlijk al een tijdje mee rond loop.
    ik heb (gezegend) al een kleine spruit rond lopen.
    was bij hem in ronde 6 zwanger geworden, niks mis mee want het kan wel langer duren dacht ik toen.
    maar nu zijn we bezig voor hummeltje 2 en zit inmiddels in ronde 9 en begin me nu toch wel zorgen te maken (misschien komt dit ook wel door een vriendin van me die van de eerst ook snel zwanger is geworden en van de tweede wilden het niet meer lukken en zijn ze na 4 jaar zwanger geworden door IVF).
    mijn vraag is wanneer ga je naar de dokter als het zwanger worden niet lukt, ik lees overal wel na een jaar proberen maar geldt dat ook al je al een keer zwanger bent geweest.
    overigens gebruik ik al 9 ronde's ovulatietesten en vrijen wij rond die tijd meer als normaal, dus we lopen de "boot" niet mis zeg maar.

bedankt alvast voor u tijd en voor het lezen en hopelijk heeft u antwoord op mijn vraag.

groetjes toontje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Toontje,

ook nu geldt, na een jaar proberen kun je naar de huisarts gaan. Eventueel na 11 maanden omdat het vaak even duurt voor je een afspraak hebt bij de gynaecoloog. Probeer gedulg te hebben, het is helemaal niet abnormaal dat je nog niet zwanger bent.

Mirjam

3. patrien

patrien Niet meer actief

dag mirjam,
    bedankt voor je snelle antwoord en misschien moet ik inderdaad maar meer geduld hebben..

Deel Deze Pagina