Zwanger en katten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rottilover, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hebben jullie ook katten ..
    Ik heb dus 2 katten .. ma heb te horen gekregen ik ze
    niet mag aanraken best .?.
    Heb nu wel geluk ze niet veel buiten gaan ..
    Zijn jullie allemaal ingespoten tegen kattenziekte ???
    Ik dus niet , daarom dat ik geen contact mag met de kat
    en ja met de kattenbak ,maar das normaal hè
     
  2. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Ik heb nog nooit gehoord dat je katten niet mag aanraken.
    alleen dat je een risico hebt met de kattenbak.
    ik zal ze dan ook rustig blijven aaien . kan je toch niet omheen anders springen ze wel op je schoot hahaha..
     
  3. ja dat iszo ..
    heb er dus zelf 2
    en 1 die komt steeds om te aaien
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik heb zelf twee katten en dit met mijn VK besproken. Gelukkig is er niets aan de hand. Inderdaad is het advies om de kattenbak niet te verschonen wegen schadelijke bacterien.

    Aaien, knuffelen, etc mag gelukkig wel!

    Groetjes Carmen
     
  5. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    je mag je katten gewoon aanraken hoor. die van ons ligt nog lekker bij ons te slapen in bed maar dat is ook een binnenkat.
    alleen de kattebak verschonen mag niet.

    chantal
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Kattenbak verschonen mag wel maar je moet voorzorgsmaatregelen nemen. Ik ben alleen niemand die mijn kattenbak verschoont.
    Ik sta dan in mijn badjas op balkon met handschoenen aan en een snoetje voor..:p geen porum maar ik zal toch moeten .....
     
  7. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahaha zie het al helemaal voor me!!! ;)

    Mijn man doet nu de kattenbak. En ik aai mijn 2 katten ook gewoon hoor, kan er niet omheen! Ze zitten heel veel op schoot of op het toetsen bord als ik typ heeeeeeeeel handig hahahaha "AANDACHT!!!" ;) Maar ik heb al meerder keren gehoord dat als je altijd katten hebt gehad je bijna geen risico meer hebt omdat je die ziekte al een keer hebt gehad. Zonder dat je het weet, het is een soort griepje. Dus dat zal ik vast wel eens hebben gehad, en je krijgt het maar 1x en is dan niet erg. Nu wel natuurlijk als je zwanger bent. ;)
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Klopt, je mag gewoon kroelen met je kat, maar de kattenbak verschonen kun je beter overlaten aan iemand anders, of doe het goed beschermd.

    (Hier meer info)
     
  9. Monstertje

    Monstertje Nieuw lid

    29 okt 2005
    4
    0
    0
    Ik verschoon normaal de kattenbak, ben manlief al een beetje aan het voorbereiden voor als hij het straks mag gaan doen!! En poes 9 maanden niet aaien zou ik vreselijk vinden!!! Arm beestje. Ze is toch al zo'n kroellert.
     
  10. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb ook een kat en daar is ook geen probleem mee hoor. Valt allemaal gelukkig best nog wel mee. Knuffelen, kroelen, enz. mag allemaal. Alleen kattenbak verschonen zou ik je afraden. Dus blijf van uitwerpselen af, ik raap trouwens ook geen braakballen op, dat doet mijn man.
    Mijn man verschoont lekker 9 maanden lang de kattenbak en ik vind dat helemaal niet erg ;)
    Geniet lekker van je katten zou ik zeggen.
     
  11. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Oooo wat zouden mijn katjes ongelukkig zijn als ik ze niet meer zou aaien :( En ik erbij ;) De lieverdjes hihi...
     
  12. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik werk in een dierenkliniek en het zou wel heel erg onprettig werken worden als ik ze niet meer aan mag raken ;) Mijn basin is nu zwanger en staat ze gewoon te opereren, dat lijkt me erger dan een aai over hun bol.....
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb thuis 3 katten rondlopen, het zijn wel binnenshuiskatjes, maar ik blijf ze aaien hoor. Alleen doet m'n vriend nu de kattenbak.
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja hoor je eigen katten en (goed verzorgde) van vrienden en kennissen mag je rustig aaien, wat wel wordt afgeraden is 'vreemde'of zwerfkatten (dieren in t algemeen) aan te halen en te aaien..ivm eventuele bacterieën en ziektes, en natuurlijk zoals Petra al zegt voorzorgsmaatregels voor de verschoning van de kattenbak, en bij voorkeur de mannekes laten doen ;) !!
     
  15. LinCtje

    LinCtje Actief lid

    27 okt 2005
    143
    0
    0
    Sales-Assistant
    Ninove (België)
    Ik heb ook 2 lieve snoezepoezen. De onze gaan wel amper buiten. Mijn kat volgt me een ganse dag door en die van mijn ventje komt ook steeds flossen. Ik ben nog steeds veel bezig met mijn katten maar ben wel voorzichtig als ik een schram heb van hen enzo. Mijn ventje ververst ook reeds de kattenbak.
    Toch ongelofelijk, waartoe een man allemaal in staat is als je zijn baby draagt toch?
     
  16. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb zelf ook een poes thuis mag ze wel aanraken want het beest gaat niet buiten. moet wel de kattenbak met rust laten
     

Deel Deze Pagina