Ik heb nu tot drie keer toe na de sex gehad dat mn buik hard werd, maar dan ook echt pijnlijk. Deze pijn kwam dan in golfbeweging net als weeën. Eerste keer met 30 weken, daarna rond 32/33 en de derde keer nu net. Eerste keer schrok ik enorm maar nam snel af en las en hoorde dat dit kan na sex. Tweede keer was ik daarom wat rustiger. Duurde wel ruim een uur maar nam af. Nu qua duur zwangerschap niet meer zo bang maar vraag me wel af wanneer het anders is dan met echte weeën. Het was direct na de sex ( duidelijk dat we dat niet meer doen tot na bevalling) en kwamen direct om de minuut. Nu bijna uur later zit er wel langer tussen en neemt pijn af. Duidelijk dus geen echte weeën maar toch.... zal dinsdag wel met vk over hebben. Iemand ervaring mee? Is het verschil echt duidelijk als je echte weeën hebt? Vraag me ook af; ze trokken nu erg maar mn rug, heb ik dan straks grote kans op rugweeen? Dat is nl echt nu al pijnlijk Ga dit allemaal bespreken met vk maar misschien zijn er dames met ervaring?
Volgens mij door het klaarkomen komt er een stof vrij die je bij weeën ook krijgt. Daarnaast trekt de baarmoeder dan ook samen. Je schijnt op die manier de bevalling te kunnen opwekken, of het werkt geen idee.
Heb uiteindelijk gister toch gebeld omdat ik klein beetje roze verlies kreeg en het echt heel lang duurde voor het wegtrok die (voor)weeen. Kwam wat haar betreft idd door de sex. moest in gaten houden dat het niet erger werd. Beetje bloed kon komen door harde buiken. Het heeft echt 4-5 uur geduurd en zelfs vannacht nog heel lichtjes...toen ging ik bijna hopen dat het dan maar echt zover was, want het deed echt vreselijk zeer doordat het naar mn rug trok. Dat wordt geen sex meer tot na bevalling, . Zal haar volgende week nog eens vragen of dit kan betekenen dat ik straks ook grote kans heb op rugweeen.