Ik voel de baby nog niet.... onzekerheid!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hinata, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ik had een vraagje, vanaf wanneer zijn de meeste van jullie de baby gaan voelen...
    ik voel de baby nog steeds niet en begin steeds onzekerder te worden, morgen moet ik naar de verloskundige en ergens verheug ik me erop maar ben ook bang dat er iets mis is..

wie kan me geruststellen?

2. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    ik voelde het bij de eerste pas met 18 weken (en niet eens duidelijk, meer een 'was het hem nou wel of niet' idee) daarna ging ik het heel snel heel duidelijk voelen (tot aan een gekneusde rib toe hahaha :))

3. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    stomme vraag mss... maar als je buik wel groeit, kan er dan toch iets mis zijn met de baby?

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik voelde pas iets pas met 20w :) misschien een geruststelling.. en geloof het of niet, dezelfde dag voelde papa het ook! :):)

nog even geduld en het komt helemaal goed! :)

5. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    ligt je placenta niet voor? dan voel je de baby sowiezo wat minder snel..

6. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik voel de baby ook nog niet echt hoor. Af en toe heb ik wel het gevoel dat ik hem voel draaien, maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Volgens mij is het heel normaal dat je het nog niet voelt. Vraag het is aan je vk morgen, die kan je vast gerust stellen.

Op je andere vraag, ja er kan iets mis zijn met je baby als je buik groeit. Maar daar moet je niet vanuit gaan. Je hebt toch geen enkele reden om te denken dat er iets mis is met je kindje?

7. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

ik voelde de kleine past met 19 weken en dan ook maar heel af en toe. eigenlijk alleen als ik in bed lag dat een plopje voelde.
    dus maak je nog geen zorgen.

8. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Dit is mijn 2e kindje en ik heb gister pas voor het eerst een schopje gevoeld. Wel heeeeeel mooi! Maar de placenta ligt dit keer aan de voorkant en dan schijn je het minder te voelen. Das dan wel weer jammer.

9. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb ons kindje ook pas 'echt' met ruim 19 weken gevoeld. De weken daarvoor voelde ik steeds iets, maar kon ik het niet goed onderscheiden van gerommel van mijn darmen, maar met 19 weken werd het pas duidelijk het bewegen van het kindje. Dus nog heel even geduld hebben!!
    Heb je twijfels, vraag aan de verloskundige of ze even goed wil luisteren met de doppler naar het hartje, dan ben je vaak ook weer gerustgesteld als je het hartje goed hebt gehoord!

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn gyn zei dat de meesten het rond de 20/22 weken gaan voelen.
    Daarvoor kun je al wel wat darmgerommel voelen, maar dat herken je dan vaak niet als beweging van de baby, zeker als het je eerste kindje is.

Hoe het zit met groeien van je buik als er iets niet goed is, zou ik niet weten. Maar eerlijk gezegd wil ik je adviseren je daar niet mee bezig te houden of dit op internet uit te gaan zoeken. Dan kom je allemaal nare verhalen tegen en word je alleen maar onzeker van.

Succes morgen met de echo!!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Gaat vast snel gebeuren meid! Ik voelde ons ventje met 17 weken voor het eerst en een week later echt duidelijk en zonder twijfel. Dus het duurt vast niet lang meer. Ligt idd ook aan hoe je placenta ligt en hoe je kindje ligt. Probeer je niet te druk te maken, sommige voelen hun kindje met 15 weken al, andere pas met 22 weken!

12. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    dankjewel voor alle reacties!!! ben nu toch wel gerustgesteld.... morgen ga ik aan verloskundige vragen wanneer zij ongeveer denkt dat k de baby ga voelen, zodat ik me niet al te veel zorgen ga maken!

op internet probeer ik zo weinig mogelijk te zoeken anders maak ik mezelf alleen nog maar meer gek!

geniet van jullie zwangerschap!

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Is voor iedereen anders hoor! Ik zit in een topic met 3 andere zwangeren die kun kindje al heel vroeg voelde, en ik nog niet. En tadaa, bij 18w3d kreeg ik de eerste por. Sindsdien voel ik haar iedere dag (zelfs terwijl ik dit zit te typen wordt ik geschopt :D).
    Wel had ik direct het gevoel alsof ik het eerder had gevoeld (je herkent het gevoel ineens), maar ik hou maar 18w3d aan, op die datum weet ik het zeker!
    Je gaat je kindje binnenkort voelen, en dat is echt een gaaf gevoel :)

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Geduld meid, je word straks helemaal bont en blauw geschopt hahaha enne ik voelde mijn kleintje pas echt goed met 22 weekjes!

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik voelde hem met 16 weken al, maar dat schijnt wel héél vroeg te zijn. Rond de 20 weken is normaal en pas met 28 weken moet je je kindje iedere dag voelen. Het is dus heel normaal dat je nog niets voelt.

16. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik voelde onze kleine ook pas goed met 20 weken.....

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een eerste voel je inderdaad pas rond de 20 weken vaak...En meis je bent 'pas' 17 weken dus je hebt echt nog tijd zat! In het begin herken je het vaak ook niet als de baby....Ik voelde met 18 weken al wel wat, achteraf gezien de baby, maar ik herkende het toen nog niet. Dus maak je geen zorgen!

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Geen zorgen hoor je bent pas rond de 17 weken. Ik voelde hier pas iets met ruim 19 weken. Denk nog eventjes geduld.

Deel Deze Pagina