Dè ideale kledingkast

Discussie in 'De lounge' gestart door toch3, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Hoe ziet dè ideale kledingkast eruit? Liefst natuurlijk een inloopkast maar dat gaat niet dus het wordt een gewone ;)

Zit vooral met de kast voor de 2 meiden in mn maag, wat is handig etc. Nu hebben ze nog een eigen kast maar moeten straks op 1 kamer en dus liefst ook 1 kast. Maar de kleren worden wel steeds groter ;)
    Onze kledingkast kan ook wel een update gebruiken dus alle tips, tops en flops zijn welkom om te horen :)

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Wij hebben een pax kast. Zelf ingedeeld via de Ikea website. 1 smalle kast wand met planken, dan nog een smalle kast wand met manden voor ondergoed/ sokken. Een groot hang gedeelte en daar boven nog 2 planken. En dit dan 2 keer dus mijn man dit en ik.

Alleen nu heeft onze dochter 1 deel omdat deze kast ontworpen was voor een vorig huis. in ons huidige huis past hij niet. Dus ze heeft een iets wat grote kast voor nu maar voor later zal ze er er blij mee zijn.

toch3 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Absoluut de pax, kan je helemaal inrichten naar eigen wens. Die van ons hebben we in de gangkast geplaatst.

toch3 vindt dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben best veel slaapkamers dus hebben we 1 kleiner kamertje ( 8m2) als inloop kast voor ons allemaal. In een grote pax kast aan de wand de hangende kleding en een paar legplanken.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik vind een ideale kast een kast waarin alle bovenkleding kan hangen en broeken/rokken kunnen liggen (in grote lades het liefst of op planken). Verder richt ik de kast altijd in van seizoen naar seizoen en bepaalde types kleding bij elkaar. Dus helemaal links hangen bij mn dochters de dikste vesten en truien, dan dunnere herfst/winter truien, blouses en jurken, dan hele dunne, dan korte mouwen en dan zonder mouwen helemaal rechts. Als we van het ene naar het andere seizoen gaan, duw ik dan de kleding van het andere seizien wat dichter opeen, zodat de nuttige kleding wat ruimer kan hangen. Vind dit echt een ideale inrichting. Sinds ik deze indeling hanteer, heb ik altijd in no-time gevonden wat ik zoek!

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Pax idd! Ideaal dat je het zelf kan indelen.

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Pas kast! Kun je precies indelen zoals jij het wilt!

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ben ook pax fan! Inderdaad doordat je hem volledig zelf kunt inrichten.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier ook Pax fan. Hier ook 1 grote kast voor 2 kinderen. Ruimte genoeg en ideaal in te delen.

10. Treez

Treez Niet meer actief

Heel saai, maar ook hier de pax!

11. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Nog iemand die pax kasten heeft staan :D. Geweldig dat je zelf kan indelen en prijs is nog goed ook.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik denk dat Eva Jinek ook, net als wij allemaal, fan is van de Pax kast :p:roflmao::p

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook hier de pax. Mijn man heeft in zijn deel de uittrekbare broekhangers. Ik moet toegeven: toch wel handig. Ik heb één (breed) deel waarin alleen maar twee roedes hangen. Ik heb vrijwel al mijn kleding (zowel broeken & rokken als longsleeves & jasjes) daar hangen.
    Daarnaast heb ik een smaller deel met één (hoge) roede, daar hangen mijn jurken. Ik ben er inmiddels achter dat 50 cm daarvoor eigenlijk toch te smal is. Ik draag steeds meer jurken. Dat los ik op door mijn zomerjurken in de winter elders op te ruimen en vice versa.
    Tenslotte heb ik nog een smal deel met onderin vijf uitschuifmanden (sokken - onderbroeken, BH's - hemden - panty's & leggings) en daarboven een flink aantal legplanken (T-shirts en dikkere truien)

Ik ben trouwens begonnen met 3 manden. Maar ik ben echt LUI en ik had verzonnen dat alles wat je in een mand gooit, niet opgevouwen hoeft te worden. Dus vandaar dat er nog twee bij zijn gekomen. :D

toch3 vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Besloten om toch de vaste kast te houden maar die aan te pakken. Nu is het echt een rotkast.
    Dat wordt even puzzelen op de indeling. Hij is 230h x 150b x 65d.
    Voorkant wil ik 2 schuifdeuren omdat de kamerdeur daar tegen openslaat.

Wat zou dan een fijne indeling zijn voor 2 meiden?

16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij hebben op de kamer van N&M een drie deurs Pax kast staan.

In de tweedeurs zit een lang hanggedeelte en daar hangen alle jurkjes.
    Onderaan de kast zijn twee lades. Onderste la is sokken en maillots, die daarboven is onderbroeken en hemdjes. Verder allemaal planken. In de eendeurs zijn alleen maar planken.

toch3 vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Even aan het puzzelen en tekenen geweest.
    Links: hanggedeelte met 2 stangen, verstelbaar in hoogte zodat het kan meegroeien en ze zelf de jurken kunnen pakken.
    Midden: 5 vakken
    Rechts: 4 vakken en 3 lades (1 samen voor ondergoed, beide 1 voor sokken etc).

Oh, kast is 65cm diep.

Wat denken jullie hier van?

Bijgevoegde bestanden:

18. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier zijn we er nog mee bezig, maar in onze kamer heeft Mn man al een kast op maat gemaakt.
    Is 2m breed en hebben het in twee gelijke gespiegelde stukken verdeeld (links voor Mn man, rechts voor mij, vakken in het midden).
    Helemaal boven twee planken voor grote spullen over de hele breedte
    Dan twee hang gedeeltes van 75cm breed, links en rechts
    3 lades links en 3 rechts
    En nog twee planken daaronder
    In het midden vakken van de overgebleven ruimte :) ongeveer 35cm breed en 30 cm hoog

Voor twee meiden zou ik ook zoiets doen. :) geen gedoe over de verdeling. :D

toch3 vindt dit leuk.
  19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dit hebben wij ook. Aan beide kanten van de kamer een pax kast (de 1 is 150breedx240hoog en de ander 200breedx240hoog en daar voor 5 personen kleren in. 8 lades, 2 hang gedeeltes en veel planken

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier ook een Pax-kast. Man één breed deel, ik één breed deel en een smal deel. En ernaast hebben we nog een Malm ladenkast voor het beddengoed.

Oudste dochter had een Pax-kast, maar wilde een kleinere kamer en heeft nu een Hemnes kledingkast. Is het toch niet helemaal, iets te klein. De jongste heeft wel een Pax-kast: twee smalle delen naast elkaar (waardoor het net een breed deel is, alleen met het voordeel van een verticale plank in het midden, waardoor de planken kleiner zijn, zeg maar).

Deel Deze Pagina