ik voel geen eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sharon20, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

ik lees hier veel over de eisprong. dat sommige precies weten wanneer die is. maar ik zou er eigenlijk geen idee van hebben! ik voel eigenlijk nooit iets. ik heb ooit eens ergens gelezen dat je 9 dagen na je menstruatie vruchtbaar bent. dus vanaf dag 8 na mijn menstruatie klussen we een week lang om de dag ofzo. (natuurlijk klussen we tussendoor ook nog gewoon spontaan) dus normaal gesproken wel geklust tijdens mijn vruchtbare dagen.

maar vroeg me af, is het normaal dat ik nooit die pijnlijke steken van de eisprong krijg? is het normaal dat ik die niet voel?

Alvast bedankt.
    Sharon

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ja hoor dat is heel erg normaal.
    De meeste vrouwen voelen ook hun eisprong niet,ikke ook niet.
    Als je bijv je eisprong wilt vaststellen kun je ovulatietesten gebruiken.

3. Lila24

Lila24 Actief lid

28 jan 2009
    152
    0
    0
    Ja hoor, heel veel vrouwen voelen het niet. Ik denk dat de meesten het ook pas bewust gaan voelen omdat je erg veel bezig bent met je lichaam en cyclus en er dus ook extra op let. Maar ook dan voelt niet iedereen het. Mocht je enigzinds onzeker zijn wanneer je eisprong is kan je ook nog ovulatietesten gaan gebruiken.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik voelde hem voorheen ook nooit, maar nu ik wat bewuster ben van mijn lijf kan ik het wel merken. Wat vage buikpijn, natter van onderen en vruchtbaarslijm. Daarna wat last van mijn borsten en mijn hormonen. Dus dan weet ik wel hoe laat het is.

Maar als ik er niet op zou letten zou ik het miss ook wel niet weten hoor! Dus neeeee, helemaal niet gek dat je het niet voelt!

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ow neej, ben voorlopig nog niet toe aan evoluatietesten, ben pas in de 2de ronden. maar vroeg het me gewoon af. dacht dat iedereen dit hoort te voelen ofzo. maar dit is dus blijkbaar niet zo. je kan toch ook zien aan je slijmen of je vruchtbaar bent of niet? had geloof ik een week of 2 terug heel raar slijm. heel dik en wit slijm.. is dit het teken dat je vruchtbaar bent?

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik voel wel degelijk het een en het ander, maar of het de ovulatie is??
    Soms denk ik dat dus te voelen, maar dan een paar dagen of een week later voel ik het weer.
    In dit geval (deze cyclusmaand) heb ik dus tussendoor drie maal wat gevoeld en heb 3x heel licht, super licht gevloeid.

Als ik dan wat voel denk ik mijn lichaam te leren kennen en dan heb ik het weer mis.
    Ik heb echt het idee, dat mijn lichaam mij fopt.

Vanaf morgen ga ik dus ook temperaturen en ik ben benieuwd of ik aan de hand van deze methode mijn lichaam ECHT beter ga leren kennen en dus voelen.

Suc6

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb het ook nooit gevoeld.

8. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het ook nog nooit bewust gevoelt, maar deze ronde opeens wel! 3 weken na mijn laatste miskraam heb ik de hele ochtend last gehad van mijn onderbuik, ik kon het niet plaatsen en bedacht later dat dit best mijn eisprong kon zijn.

Op de echo bleek het inderdaad mijn eisprong :D

9. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    #9 Zijvandehoek, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
    Vandaag de 19 dag van mijn cyclus.
    Ik heb de hele morgen al last van een bepaald 'kloppend' gevoel links onder in mijn buik (een paar cm van mijn lies vandaan). Een heel klein plekje en alleen daar voel ik de druk. Pijn is een groot woord.
    Zou dit nou mijn ovulatie kunnen zijn?

Gisteren avond heb ik voor het eerst een lichte streep naast de dikke test streep gezien (van de ovu-test). Moet deze persé heel dik zijn wil er een echte ovulatie plaatsvinden. En (ik ga zo weer ff testen), als ik nu een licht of geen streepje meer vind, dan kan dat toch ook betekenen dat de ovulatie (piek) vannacht heeft plaats gevonden?!

En als het een ovulatie zou zijn en je ongesteldheid moet 14 dagen na dato komen.
    Zou dat dus betekenen 19 = 14 = 33, dat ik mijn ongesteldheid op mijn 33e dag zou moeten verwachten??!!! Dat duurt toch wel errug lang dan (vind ik he).

Welke dag kan ik dan gaan testen???
    Volgens berekeningen pas 20 september! Duh, dat duurt lang.

10. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Hallo
    Soms voel ik het wel en soms voel ik het niet.. Voor de mensen die niks voelen. Hebben jullie ook geen heldere slijm rond die tijd?
    Lastig he!
    Succes allemaal

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik voelde ook nooit mn eisprong, geen steken geen niks
    dat hoeft ook niet alleen zeg je na dag 8 een week om de dag en af en toe spontaan, dat is op zich prima maar ik zou die week om de dag wat langer aanhouden omdat je niet weet wanneer je je ei heb. zo deden wij het ook ;)

Deel Deze Pagina