Ik ben een half Nederlands half Egyptisch, en mijn man is Egyptenaar, en we willen beiden eigenlijk een Arabische naam als het een jongen wordt.. nu wil ik graag jullie mening weten over hoe jullie de namen vinden klinken in het Nederlands.. ben benieuwd! thnx alvast
tja het zijn alledrie niet mijn favorite namen. maar dan kies ik toch voor malik. en als het een dochter word? krijgt ze dan geen arabische naam? je kan ook op een islamitische site kijken. daar staan namen van a tot z. wij zijn waarschijnlijk al uit de naam. als mannetje zich niet bedenkt maar dat was op zich al een hele bevalling
Ik heb gekozen voor seif, maar eigenlijk omdat ik het verkeerd had gelezen. Ik vins Serif namelijk heel mooi maar volgens mij is dat voor een meisje... Voor een jongen zou ik gaan voor Malik. Groetjes
Vind ze alledrie niet mooi maar dan maar Malik. Vind je Rayan niet mooi? Ook arabisch of Mounir of Faisal of Namir of Amir?
Of Farouk, Sharief, Ramzy, Hossam, Bassim, Ghalid, uhm, Hamada, ik weet het verder ook niet, ik ga gewoon mn hele egyptische familie af
Dan vinden meerdere mensen die naam mooi en ben ik dus niet de enige Maar nee dat zou ik niet echt leuk vinden, 1 op de 3 ...bijna net zo populair als Mohammed zo te lezen.
wat leuk om te lezen dat hier ook arabische dames zijn. de namen die je hebt opgenoemt zijn niet echt mijn smaak. onze zoon van 9 heet Rudwan, en mochten we weer zwanger zijn en het een jongen wordt dan vinden wij Nordin heel mooi.
@Noura: ja, ook als het een meisje is krijgt ze een Arabische naam, maar daar zijn we al uit (Hodah). ik vind een jongensnaam gewoon veel moeilijker.. ik heb geloof ik al duizenden namen bekeken.. maar ben gewoon te moeilijk denk ik.. terwijl mijn man wel heel veel namen leuk vindt! @Goddess Tear: haha, een mede-halfbloed dus @Rabia: over Amir hebben we een tijdje getwijfeld.. maar de rest.. nee.. @Ayyildizf: ik ben geen Marokkaanse maar toch bedankt! ik vind het trouwens ook erg leuk dat er meer Arabische dames zijn!
Ik vind het ook alle 3 niet echt wat. Maar als ik toch moet kiezen dan Seif. Ik vind een jongensnaam kiezen ook vreselijk moeilijk. Zou het echt niet weten.....(nou ik heb gelukkig nog de tijd )
Ik vind ze ook alle 3 niet zo mooi. Maar gelukkig is het kiezen van een naam nog altijd erg persoonlijk, anders zouden alle kindjes dezelfde naam hebben ! Wat vind je van Soufian ? (haha) Wij vonden een jongensnaam ook erg moeilijk hoor, zeker omdat 1 van de 2 toch een Nederlandse familie / achtergrond heeft (ikke in ons geval) en je het voor beide kanten goed wil doen en uitspreekbaar wil laten zijn ! Voor een meisje vond ik het zoveel makkelijker, onze keuze was Yasmine en die blijft ook zeker staan voor een eventueel zusje voor Soufian. Als ik eventueel als 2e een jongen zou krijgen, zou ik het ook echt niet meer weten. Succes en plezier met je keuze. Liefs Ilja
wij konden trouwens ook geen naam vinden. nu zijn we er waarschijnlijk uit. maar ik heb hier hele lijsten liggen. paar voorbeelden: samine mohsin nassim imraan shafiq saafir fathoun annas anis jillali monaim chakir noh sam aimad