Ik voel haar niet meer schoppen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Essie28, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hele slechte verloskundige vind ik. En gesloten of niet. Ze rijden routes dus horen ze zelfs nog bij je thuis te komen. Ik heb vorige week zaterdag een extra echo gehad ivm bloedverlies. Ze heeft de praktijk speciaal open gemaakt voor mij. Ter voorbeeld van hoe het dus ook kan. Ik hoop voor je dat je haar snel voelt en anders zou ik haar vanavond of morgenvroeg gewoon weer bellen met het verzoek of ze langs wil komen om te luisteren naar het hartje. Ik sta echt versteld van haar laksheid hierin, sorry.

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik vind de reactie van de vk wel wat meevallen als ik heel eerlijk ben.

21 weken dan zijn idd erg veel vrouwen die hun kindje nog niet voelen. de kans is ontzettend groot dat je kindje zo is gaan liggen dat je het niet voelt.

dat heeft die van mij ook regelmatig gedaan.
    (hoofd omhoog armen en benen naar je rug toe)

ze voelt het kindje nog wel dus ze weet dat het er nog is.
    dus heeft het hartje horen kloppen niet echt een meerwaarde volgens mij.

een ctg daar is het ten eerste veel te klein voor, en ten tweede stel dat er wat mis zou zijn dan kunnen ze niks doen.

ik weet dat dit niet aardig klinkt en dat het heel hard klinkt maar zo is het wel. het kindje is zo klein nog die kan alle kanten op, het juist normaal dat ze het kindje niet constant voelt. en ze heeft heel veel geluk gehad dat het kindje steeds zo duidelijk aanwezig was.

dus in die zin kan ik me de reactie van de vk wel voorstellen.

ik ben van mening dat je idd altijd moet bellen als je je kindje niet voelt. doe ik zelf ook.

maar met 21 weken is het heel normaal dat je je kindje een paar dagen niet voelt of heel weinig.
    zoek maar eens op zp over kindje voelen er zijn heel veel topics met vrouwen die zich zorgen maken omdat ze het kindje niet goed voelen of nog helemaal niet voelen met deze termijn.

niet te veel zorgen maken, dit zegt helemaal niks.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Belachelijk.... hier wordt erop gehamerd dat je acuut moet bellen als je hebt wat jij hebt. Omdat het kan zijn dat het helemaal niet goed is met het kindje.
    Het is gewoon even met dat kleine apparaatje de hartslag luisteren... en anders sturen ze je even naar de verloskamers in het ziekenhuis.

Anders bel die afdeling eens op in het ziekenhuis? Dan leg je je probleem voor... wie weet laten ze je meteen komen!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Sorry maar ergens vind ik de reactie's een beetje overdreven.]
    Om nou bij een praktijk weg te gaan omdat ze niet langskomen om het hartje te luisteren op dit termijn, vind ik echt geen reden om het vertrouwen kwijt te zijn en weg te gaan.

Hier voor de vijfde keer zwanger en ook periodes gehad bij de andere en deze zwangerschap dat ik de kleine een tijd wat minder voel of bijna niet.
    Heb van de week ook een aantal dagen gehad en heb me best wel een beetje ongerust gemaakt, maar weet ook dat het normaal is dat je met dit termijn de kleine wat minder tot niet kan voelen.
    Ons mannetje is normaal ook een woelwater, maar die dagen dus niet.
    Het kan ook zijn dat je net te actief geweest ben en het gemist heeft of dat het net 's nachts erg aan het bewegen was.

Vind de reactie van de vk dus heel normaal, al zou het natuurlijk fijn geweest zijn als ze wel even het hartje kwam luisteren.

Essie als je het niet blijft vertrouwen gewoon weer bellen daar zijn ze voor, maar ook een kleine tik is een beweging en telt mee.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik ben het wel met je eens, maar! Als je ongerust bent vind ik het belachelijk dat je heel het weekend in de stres moet blijven. Daar zijn de VK's voor, stres wegnemen. Dus ookal bel je in het weekend en ben je pas 21 weken. Als je ongerust bent moet je gewoon even langs kunnen komen om naar het hartje te luisteren..

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Maar waar stel je dan een grens.

Moet je dan bij 15 weken ook al hartjes gaan luisteren?
    Er zijn genoeg vrouwen die het vanaf 13 weken voelen dagelijks, ik lees dat in elk geval steeds vaker.

Bij ons is het zo dat als je met 21 weken minder leven voelt dan klopt dat.

Als je in de buurt van de 28 komt dan kun je langs komen om te horen.

En haar vk heeft toch aangegeven dat als het zo blijft dat ze dan heus wel even langs mag komen.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Tines,

K vind dat er geen grens is. Als je ongerust bent moet je kunnen bellen en op controle kunnen komen. Dit wordt bij onze vk praktijk ook altijd gezegd. Maakt niet uit hoever je bent.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zie het probleem van even langskomen voor je gerust te stellen niet zo?

Dat je idd met 21 weken niet perse je kindje zo vaak hoeft te voelen zijn we het allemaal wel over eens. Maar als mijn vk me niet serieus neemt nee dan zou ik met die persoon geen zwschap en bevalling willen doen. Maar dat is iedereen zijn persoonlijke keuze.

Ik vindt dat ze gewoon de mogelijkheid had moeten geven om even langs te komen ... Waarom dat risico nemen? Het is niet zo veel moeite

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    De vk heeft toch ook "oproep dienst"??? Hoe moet dat dan als je gaat bevallen, dat kan niet in het weekend of na 5en???

De discussie over met welk termijn ga je wel luisteren en welk niet, laat ik even voor wat het is. Vind wel dat als een vrouw aangeeft dat het bewegingspatroon, ineens, echt totaal anders is dan wat voor haar normaal is, het een hele kleine moeite is om even langs te gaan en de dopler op de buik te zetten...

10. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    @essie ,ik ben wat verder dan jijbent in de zwangerschap maar heb van de week hele uitgebreide controle had omdat ik minder leven voelde. Daar hebben vk en gynaecologen zelfs een minder leven protocol voor... Dit is bedoeld om vrouwen gerust te stellen maar ook om problemen voor te zijn. Iemand hier schreef dat je het zakelijk moet zien . Ben ik het helemaal mee eens al is dat met alle hormonen in je lijf bijna niet te doen. Het gaat er nu vooral om dat jij gerust gesteld wordt. Misschien zich nog een keer bellen (morgen) en heel duidelijk zeggen wat je wilt. Hartje horen. Werkt ze niet mee misschien even bellen met doktersdienst? Sterkte en ik hoop darm je snel weer wat voelt!

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
    Ik vind het echt wel een groot verschil of je nu 21 of 32 weken zwanger bent.
    Vanaf 28 weken geldt idd een minder leven protocol, maar bij deze termijn is het nog heel normaal als de bewegingen van het kindje anders/ minder zijn.

12. nancy82

nancy82 Actief lid

30 dec 2012
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    er is voor beide kanten wel wat te zeggen, aan de ene kant snap ik de vk wel, maar aan de andere kant is het fijn als je gewoon voor je eigen gemoedsrust weet dat er niks aan de hand is.

wat dat betreft ben ik blij dat ik af en toe mijn angelsound kan pakken, is er niet iemand in de buurt bij jou die een angelsound heeft?

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Sorry maar ik vind het waardeloos van je vk!
    Die durft wel een groot risico te nemen zeg!

Als jij als moeder zo bezorgd bent, dan is je vk er voor om maatregelen te nemen. Ze kan best even naar het hartje luisteren!

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Belachelijk !!!!
    Hoe bedoel je, ze moet gewoon geen risico's nemen!!!

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Mee eens !

16. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik vind de reacties nogal overdreven... Na 26 weken moet je je kindje nog goed en regelmatig voelen. Maar met 21 weken is er nog veel ruimte. Als je kindje anders is gaan liggen kan dat gewoon. En het is niet zo dat je niks voelt.

Ik lees ook: de vk moet je stress wegnemen, maar het is toch geen psycholoog. Ze is er voor jouw gezondheid en voor de baby. Maar op deze termijn zegt het nog zo weinig....

Ik snap dat je baalt dat ze niet voorstelt even het hartje te luisteren, maar om nu naar een andere vk te gaan....
    Lijkt me ook dat een vk in het weekend best tijd wil vrijmaken voor dingen als bevallingen, bloedingen, ernstige klachten, etc etc. Maar ik denk dat dit daar niet perse onder valt...

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Snap de vk wel. Had natuurlijk netjes geweest als ze je aangeboden had even naar het hartje te luisteren, maar aangezien je je kindje op deze termijn helemaal niet dagelijks hoeft te voelen snap ik ook wel dat ze zegt wacht even af.

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Heb je haar inmiddels al gevoeld?

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Tuurlijk is de kans groot dat een kindje met dat termijn gewoon anders is gaan liggen. Toch zou ik het netjes vinden als ze aanbieden om even naar het hartje te luisteren. En als het je niet lekker zit zou ik dat dus ook aangekaart hebben.

Een plotseling verschil in beweging voelen is gewoon schrikken. Hier voelde ik vorige keer met 22 weken ook minder leven. Ik was op vakantie en vond het zelf niet nodig om gelijk aan de bel te trekken. Toen ik thuis kwam 2 dagen later bleek mn zoontje niet meer te leven. Ik zou dus altijd bellen en vragen of ze even willen luisteren. Niet dat ze er in ons geval iets aan hadden kunnen doen maar ze kunnen wel de spanning wegnemen.

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bellen als jij ongerust bent!! Ik ben ook een keer extra geweest omdat ik onze kleine man niet zoveel voelde als normaal! Ik voelde hem al heel vroeg en ook heel duidelijk en met een regelmaat. Volgens de VK erg verwend ;). Maar zei direct: zodra jij verandering voelt: BELLEN!

Feit is, jij bent ongerust over de beweging. Ongeacht hoever je nu bent! Waarschijnlijk is alles gewoon goed, maar wat is het nou voor een moeite voor de VK om naar het hartje te luisteren! Ze komen nooit voor niks, ze kunnen jou gerust stellen, lijkt mij niet geheel onbelangrijk toch?

Deel Deze Pagina