Ik voel haar niet meer schoppen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Essie28, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe is het nu TS?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    sorry maar vind de reacties echt zwaar overtrokken. Met 21 weken geen leven voelen is totaal anders dan na bijv. 30 weken.

Ik wordt soms niet goed van al dat eisen om echo's en hartje luisteren. Heb het idee dat iedereen een beetje door elkaar opgefokt wordt.

En stel dat er hartje wordt geluisterd. Op deze termijn kun je echt nog niets doen.

3. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    Ikzelf bel ook mijn gyn als ik een vraag heb.. deze week nog heb ik contact opgenomen met haar omdat ik snachts vaak last heb van mijn buik die opspant.. (ik dacht direct aan harde buiken) ik wou eigelijk ook wel even langsgaan om te zien of alles okwas..

Maar mijn gyn zei ook, als het maandag nog steeds zo is.. kom dinsdag eens langs en dan zullen we even kijken. Vriendinnen van mij zeggen ook van, ik zou al direct aan andere gyn zoeken want je moet toch de keuze krijgen om langs te komen?? zeker met mijn verleden.. maar ik begrijp de gyn ook. Dus ik heb er respect voor. Als iedereen moet bellen dan heeft ze miss nooit geen vrije tijd meer.. al had ik liever ook wel eens langs geweest natuurlijk.

Tlijkt me wel fijn voor TS om miss gewoon een angelsound aan te schaffen? als je het kindje dan niet even voelt bewegen kan je met de angelsound even luisteren naar het hartje? ik heb ook een angelsound en dat maakt me toch meer geruster..

4. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ts weet zelf ook wel dat ze met dit termijn niks kunnen doen, maar haar geruststellen lijkt mij toch ook erg belangrijk! Aangezien stress niet goed is voor je kindje...

De VK heeft zelf tegen mij gezegd dat het termijn van 26 weken (dat is wat ze bij mijn praktijk hanteren dat je leven MOET voelen) ook afhankelijk is van wat je zelf gewend bent. Ts is gewend haar meisje duidelijk te voelen, logisch dat zij ongerust is toch? Wie zijn wij om dan te zeggen; joh stel je niet aan?!?! Ze was toch al ongerust voordat ze haar topic opende?!? Wie zou haar opgefokt hebben dan?

Sorry, maar ik vind je reactie echt kort door de bocht....

Ts, ik hoop dat je jaar inmiddels goed gevoelt hebt!!

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Een angelsound is idd wel prettig om aan te schaffen voor TS! Ik heb de baby nog helemaal niet gevoeld, en voel me soms ook wat onzeker over of het wel goed gaat... (Steken in de buik na rare beweging etc) met mijn eigen angelsound kan ik dan even het hartje opzoeken... En ben dan gelijk alweer wat meer gerust gesteld! :) als ik elke keer m'n vk had moeten bellen dan had ze gek geworden van me! ;p

6. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Dat begrijp ik ;), maar bij ts is er duidelijk verandering van beweging.....
    Angelsound is een goed idee ja!

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik vind jou reactie erg bot overkomen. Nee ze kunnen niets doen maar geruststellen is wel fijn. Ik had een kindje die ik al snel voelde toen dat ineens veranderde zat het hier dus fout. Ik zou dus ook aijd zeggen luister naar je gevoel!

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ohja en ik was ook pas 22,5 week. Ook al hoef je het pas met 28 wkn dagelijks te voelen een plotselinge verandering is ook reden tot bellen.

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik hoop gewoon dat TS haar kindje al heeft gevoeld. En op sommige reacties ga ik gewoon niet reageren. Die zijn te dom om te poepen.

10. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Ts weet je al iets?

11. yem

yem Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat? en hoop dat je de kleine ondertussen weer gevoeld hebt ;)

12. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Beter 10 keer teveel bellen dan een keer te weinig zegt mijn gyn ! Ook met deze termijn ! Ik heb twee keer meegemaakt dat ik rond 19 en 21 weken geen leven voelde en bij beide keren leefde mijn kindjes niet meer ! Dus ts, bellen ! Er hoeft niets aan de hand te zijn maar de onzekerheid is killing. En wat iemand schrijft over:ze kunnen dan toch niets meer doen, dat klopt maar voor de onderzoeken die volgen na een doodgeboorte is het van belang dat het kindje nog niet zo lang dood is. Want als je zoiets meemaakt waswil je antwoorden !

13. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Gisteravond had ik een feestje en heb haar ook niet gevoeld behalve heel af en toe een tikje en dan was et ook een beetje beurs heel raar.
    Ik zat wel de hele avond met een ongerust gevoel ik vertelde het aan me schoonzus en zij zei van ik voelde me kindje elke dag ook met dat termijn. Dat maakte me al helemaal ongerust, maar toch hield ik me gewoon sterk want ik vertrouwde erop wat me vk zei.

En nu vanochtend is ze weer heel actief maar wel heel laag niet wat ik gewend ben rond de navel. Dit is echt heel laag waarschijnlijk was ze dan toch gewoon gedraaid.

En wat betreft me vk ik wist niet dat ze echt moest langskomen om t hartje te beluisteren dit is me eerste kindje dus ik weet niet wat de vk allemaal hoort te doen. Ik vond t best dat ze zei maandag kan je langskomen als je t nog niet vertrouwd.
    Maar zij was er echt sterk van overtuigd dat het kindje gewoon gedraaid was dus ik vertrouwde daarop.
    Verder zijn ze wel heel lief daar hoor.

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    je zou ook zelf een doppler kunnen aanschaffen voor deze onzekere momenten

15. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    dat zou ik niet doen, ze hebben dan toch liever dat je komt want het hartje kan wel kloppen maar dat er dan bv toch iets niet goed is....

Mijn gyn vond het ondingen....juist om deze reden en vals gevoel van veiligheid met dit soort klachten gewoon altijd bellen en heen gaan...

16. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Mijn verloskundige zegt dat je bij verminderde beweging altijd moet bellen ! Dan kunnen zij het checken en over het algemeen gaan ze dan een ctg maken. Dus Bellen !

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar dat ziet ze door een telefoon niet toch? Ik zou zelf wel serieus genomen willen worden, er is ook nog zoiets als instinct ..

Als jij als moeder je zorgen maakt moet je kunnen bellen en geholpen worden. Daar is zij tenslotte vk voor, en niet alleen als het haar uitkomt.

Is hetzelfde als je een ha belt en die zegt.... Hou het maar even vol dit weekend en ik zie je maandag.

Maar ik wil je absoluut niks aanpraten hoor, ik ben al lang blij dat je haar gevoeld hebt. Succes verder met je zwschap!

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ja je hebt ook wel gelijk volgende keer ga ik er wel wat van zeggen.
    Want t was ook niet leuk om zo onzeker te zijn.

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oef lastig. altijd de VK bellen hoor. daar zijn ze voor.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee is toch ook niet nodig om je zo te voelen he;)
    Ik heb die ervaring iig nog nooit meegemaakt dat ze zo reageerde... Ze kan natuurlijk wel zelf een hoop denken maar op dat moment had ze jouw'n gevoel moeten respecteren;)

Deel Deze Pagina