Wie kent dat? Ik ben 33 jaar en ik weet gewoon zeker dat ik onvruchtbaar ben, hoe weet ik dat? Nou dat gevoel heb ik! Ik kan wel janken ! Ik ben nu jaren geleden gestopt met de pil, we gebruikten af en toe een condoom of voor zingen kerk uit Voor mijn gevoel best wel onvoorzichtig, maar nog nooit verblijd met een zwangerschap. Afgelopen juli gezamenlijk de beslissing genomen om er voor te gaan en hopen dat een zwangerschap ook ons gegund is, maar tot nu toe niets. Hoe het precies zit weet ik niet. Als je gestopt ben met de pil kan ik me voorstellen dat er eerst een periode van ontpillen overheen gaat. Maar bij mij is dat helemaal niet van toepassing. Mijn lichaam is al jaren pil-vrij!
Hallo Melanne, Ben je dan wel naar de dokter gegaan.....ik ben nu bezig voor de 2e .....de eerste had bij mij ook 4 jaar op zich laten wachten...dus alles is mogelijk...geef de moed niet op.....
@ schatje, laat de moed niet zakken hoor! Ik kan me voorstellen dat na een half jaar je ongeduldig wordt en onzeker (ben zelf ook in oktober gestopt) maar goed werk heeft tijd nodig! Een half jaar is nog niet gek hoor! Groetjes Jelske
wel als je in die korte tijd maar 2 keer ongesteld bent geweest en nu weer al 7 weken overtijd bent.. begin ik me toch aardig zorgen te maken..
Ik ken het gevoel ik heb dat ook heel vaak, maar dan is er gelukkig mijn man die mij dan opvrolijkt. Ik heb nu zoiets van als god ons een kind wil schenken is dat mooi maar ook zonder zijn wij blij en tevreden.
daarom maak ik me zorgen meis.. maar moet van de dokter tot mei wachten.. als ik dan nog niet ngesteld ben gaan ze onderzoeken doen.. ik hoop dat het nu op gang komt en er een beetje ritme in komt.. baal er zo van maar snap je reactie wel hoor. want jah wat is nou een half jaar haha
Hoe lang ben je dan al bezig Melanne? Ik ben 36 en ook al jaren pilvrij, en wij namen het ook al een tijdje niet meer zo nauw met de anticonceptie voordat we 'officieel' besloten dat we een kindje wilden. Na vier rondes maak ik me nog niet echt zorgen. Het is van zoveel factoren afhankelijk, en zeker als je 30+ (of in mijn geval 35+) bent, is de kans dat het niet raak is elke maand veel groter dan de kans dat het wel raak is. Kwestie van geduld, dus. Als je echt denkt dat er iets aan de hand is, zou ik naar de dokter gaan. Als je boven de 30 (of was het nou 35?) bent kan dat al na zes maanden.
Hoi allemaal! Jeetje wat een onverwachte lieve reacties allemaal! Thanx Ik ben bijna 34 jaar en we doen het vanaf juli 2007 ( zo,n 10 maanden) zonder anti conceptie, voor die tijd namen we het ook niet zo nauw hoor. Zou je lichaam aan sperma moeten wennen ofzo. Wat ook zo raar is sinds juli heb ik maandelijkse pijnen links en rechts onderin me buik. Volgens mijn huisarts is het stress. Na de zomer wilt die pas verder gaan kijken.
Stress of eisprong, die je nu ineens voelt omdat je erop let? Heb ik ook hoor. In de maanden dat ik er veel aan denk, voel ik ook veel meer dan in de maanden waarin ik er weinig aan denk. Ik heb voor mezelf besloten zeker de zomer af te wachten. Daarna misschien eens een ovulatietestje proberen, en als dat niet werkt kunnen we altijd nog gaan dokteren.
Ik heb zrlf al van jongsaf aan het gevoel gehad onvruchtbaar te zijn. En het heeft ook even geduurd maar zonder kunst en vliegwerk ben ik inmiddels een dolgelukkige moeder. Als je zelf wilt en je hebt zo'n onregelmatige cyclus dan zou ik er toch op staan dat je ha je doorverwijst als je dat zelf wilt. Ik heb zelf, zonder dat de ha het wist een afspraak gemaakt. Gyn heeft er nooit wat van gezegd dat ik een verwijzing had moeten hebben. Ik wens je in ieder geval veel plezier met klussen en een goed resultaat!
Hai, Aan me cyclus kan het niet echt liggen denk ik. 28-29-28-32-29-28-28-30-32. Vrij normaal vind ik! Wanneer mijn ei vrijkomt- echt geen idee Ben zo ie zo van plan de zomer af te wachten, om eventuele stress uit te sluiten! Heb soms echt het idee dat ik de enige bent die zo denkt. En als er dan weer een vriendin komt met de mededeling " ik ben ongepland maar gewenst zwanger" ben ik op dat moment echt blij voor haar, maar in werkelijkheid kan ik wel janken, want ik wil ook zo graag! Ook de aardige adviezen van mensen" van je moet het loslaten , wanneer je het minst verwacht word je zwanger" neem ik graag ter harte. Maar ik kan er niets mee, want ik krijg het echt niet uit mijn gedachten! Misschien dat de biologisch klok meespeelt, geen idee!
Tja, het loslaten... ik zie hier genoeg (vaak wel jonge) meiden die het allesbehalve loslaten, en toch vrij snel zwanger worden. Het kan een rol spelen, maar het hoeft dus niet. Ik geloof ergens wel in 'het lot'. Dat we vroeg of laat wel een kindje krijgen, als dat voor ons bestemd is. Die gedachte geeft me rust.
Yep, dat gevoel had ik ook heel sterk ja! En toen mn exvriend en ik toen voor t echie gingen, was er na 2 jaar nog niks! Ik dacht echt van 'Ja dat zal ook wel weer mij overkomen.. ' Toen t uit ging duurde t n tijd voor ik weer n relatie had, en toen we vorig jaar voor t 'echie' gingen zei ik t al tegen mn man dat ik heel erg t gevoel had dat ik niet vruchtbaar zou zijn.. En warempel, bij de eerste 'schot' was t al raak! Dus vrees niet.. er is altijd nog hoop hoor, je gevoel zegt dus niet alles. Heel veel sterkte en succes!
hallo ja soms heb ik dat idee ook hoor,dat ik geen beeb meer kan krijgen.. van mijn eerste was ik binnen 2 maand zwanger,maar das al 12 jaar geleden.nu zitten we al weer in de 7de maand mijn hubby heeft een sperma onderzoek laten doen in het ziekenhuis,en via onze dokter kregen we uitslag,en dat bleek goed te zijn.. maar toch geloof ik hem niet nu mag ik volgende week naar de gyneacoloog,en hopen dat ik daar iets wijzer van word liefs love31
Hai Melanne, Ik herken je gevoel. Ik denk het namelijk ook over mijzelf. En het verbaasd me eigenlijk niets dat ik na 12 maanden nog steeds niet zwanger ben ... En toch is het elke maand weer die teleurstelling want toch hoop je dat je gevoel niet klopt! We zijn vandaag voor het eerst naar de gyn geweest. De eerste onderzoekjes zijn gedaan en eind mei krijgen we de uitslag.... het zal mij benieuwen! Succes, XXAnnalise
Melanne, heb je er al over nagedacht om aan de ovutests te gaan beginnen? Dan kun je iig kijken wanneer je je ei hebt en dan kun je iig uitstluiten of het dááraan ligt. Misschien ligt het wel helemaal niet aan jou, maar aan je partner of op de tijden in je cyclus, wanneer jullie vrijen.
Oh zo herkenbaar! ik roep al vanaf mijn 18e ofzo: "Kinderen? Zou leuk zijn maar ik kan ze toch niet krijgen". Toen we net voor het eggie gingen was dat gevoel een beetje weg maar nu, 9 rondes verder overheerst dat gevoel weer heel sterk!
hallo Ik ben 42 en word over 4 wk 43 heb in juli 2006 een herstel operatie gehad van 5 u omdat ik een nieuwe relatie heb inmiddels alweer 7 jr en zeer gelukkig ben wilden we toch graag nog een klein wondertje van ons samen heb onderzoeken gehad en alles is in orde de gyn zei ga ervoor op goed geluk en als je wat ouder bent zoals ik duurt het iets langer voordat je zwanger raakt maar elke maand is het weer spannend en van je af zetten lukt niet ja voor 7 uurtjes als ik lig te slapen hahahah heb in sept 2006 een MK gehad maar blijve positief eens zal het geluk toch daar zijn dus onvruchtbaar denk ik niet aan we zullen verblijd worden met dat ene kleine wondertje van ons samen liefs kaley