Ik voel het! Ik ben onvruchtbaar! Het kan niet anders!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melanne, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoihoi,
    Misschien is de Persona iets voor jou? Zo krijg je inzicht in je cyclus/ eisprong etc.
    Groetjes, Anakin.

2. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ook ik dacht dat ik misschien wel onvruchtbaar was. Wij hebben er 11 maanden over gedaan en dat is als ik alle verhalen lees nog niet eens zo lang. Maar wanneer je graag zwanger wilt worden is elke maand dat je ongesteld word er een teveel. Wij haalden de druk van de ketel en gingen lekker een weekje weg, daar is het dus uiteindelijk ook gebeurt :p . Ik begrijp dat het moeilijk is maar blijf hoop houden, ik zal in ieder geval voor je duimen. Groetjes lucky.

3. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    heb ik ook een tijdje gebruikt en helpt helemaal niet als je ene onregelmatige cycles hebt. ik heb ook nig nooiut een positoeve ovu test gehad
    mijn ongi is zoo weinig en niet normaal rood
    dus mijn gedachten zeggen ook ik heb geen ei maar ja als een huisarts zegt dat het niet zo is wat moet je er dan aan doen

4. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Wat fijn jullie berichtjes. En erg herkenbaar. Toch wel fijn te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt hoor. Thanxxx Jullie ook succes allemaal.

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ook ik had die gedachte...zo van goh die paar procenten in nederlan ie echt onvruchtbaar zijn zou ik ook wel ook tussen zitten..
    Maar zie nu mijn banner..blijf vertrouwen houden in je lichaam hoe moeilijk dat vaak ook is..

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Melanne,

Ook mij bekriebelt wel eens de gedachte 'kàn ik eigenlijk wel kinderen krijgen?'. Zit inmiddels in ronde 9 (nog 2 weekjes afwachten). En heb wèèr het gevoel dat het niet raak is. En een schoonmoeder die er extra druk op legt is ook totaal niet motiverend. Mijn man is er gelukkiger rustiger onder, hij heeft zoiets van als het gebeurt dan gebeurt het.
    Maar ja, ik denk dat vrouwen er ook te snel vanuit gaan dat het aan hun ligt, terwijl dat misschien helemaal niet zo hoeft te zijn. Of er is gewoon niks aan de hand maar laat het gewoon iets langer op zich wachten.
    Bedenk wel dat een jaar heel normaal is.

Succes heh?!

Liefs Vanilia

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben net begonnen, en al erg bang. Waarom, heb geen idee.

Mijn moeder heeft altijd ingestampt dat je geen kinderen neemt, maar krijgt. Als het je gegeven is. En zo langzamerhand kom ik er steeds meer achter hoeveel geluk we hebben gehad dat ik er überhaupt ben. Ik zal het niet allemaal opsommen. Maar er is een diepere reden waarom ik enigskind ben.
    Dus vandaar dat ik in mijn eerste ronde al temp en ovu-testen doe. Alleen maar om zekerheid te krijgen dat mijn lichaam werkt. Het legt geen dwang op het klussen. Want ik vertel mijn hubby niets van mijn bevindingen. Dat werkt voor hem niet. En sinds mijn libido omhoog schoot, gaat het klussen sowieso makkelijker.

8. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi Melanne en anderen

Ook ik heb jaren gedacht dat mijn lijf niet helemaal spoorde. Tranen met tuiten erom gehuild, heel mijn toekomst in duigen zien vallen, totdat we na 2 jaar (ik durfde eerst niet eens naar de huisarts voor een dooverwijzing) in de mmm terecht kwamen en er al snel bleek dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand was. Mijn eisprong kwam wat laat in de cyclus, pilletje ervoor en opeens was dag 14 eisprong dag. Omdat er uiteindelijk niet zo erg veel gevonden werd zijn we overgestapt op iui, 2 mislukt, 1 afgeblazen en de laatste keer was raak.Met de laatste keer had ik de hoop en moed al opgegeven voordat we goed en wel de wachtweken in waren. Keidruk op het werk, veel stress, veel roken, ongezond eten, in gedachten niet echt bij het idee dat de poging weleens zou kunnen lukken. Enorm was ook het ongeloof toen we na 3 jaar dan eindelijk een + zagen verschijnen op de test... dat dit ons gegund werd.. wauw....
    En nu.. 23 weken en 3 dagen, het kan echt meiden... Ik hoop met jullie mee!

Liefs Mel

9. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hai Melanne,

Ik ken dat, voordat ik stopte met de pil, had ik al zo'n voorgevoel dat het niet snel zou lukken. Om me heen zie ik iedereen zwanger raken en ik ben onderhand al 7 maanden bezig, ik kan het steeds minder wijten aan de werking van de pil en wordt ook steeds bezorgder....
    Ik ben wel naar mijn huisarts gegaan en zij geeft nu aan om in juni terug te komen, dan gaan ze kijken of er mogelijk iets mis is. Dat is eng maar tegelijkertijd ook een prettig idee dat je duidelijkheid krijgt.

sterkte!

10. Wishes

Wishes Actief lid

10 feb 2007
    151
    0
    0
    Hoorn
    Ook hier veel herkenning in alle verhalen..
    Ik roep al vanaf het begin "zwanger worden? ik ben onvruchtbaar!" Erg raar, en heel vervelend.. Maar het gevoel is er gewoon..
    Wij zijn nu in ronde 11 aangekomen en eindelijk breekt er nu een 'betere' tijd aan voor ons! We kunnen eindelijk weer 7 dagen in de week samen zijn! Voorheen (de afgelopen 11 maand..) zagen wij elkaar (door vriend zijn werk..) maar 2 á3 dagen per week en dit was niet heel gunstig voor onze kinderwens. We kunnen er nu volop tegenaan :p :p en hopen dat het nu wel snel raak mag zijn! We gaan ook deze maand beginnen met ovulatietesten omdat ik er (ondanks mijn zeer regelmatige cyclus, met uitzondering van afgelopen maand..) niets van snap!
    Ik wens iedereen heel erg veel geluk, en probeer het een beetje van je af te zetten.. (Goh, hoor wie het zegt.. :( :p )

Liefs!

11. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    OOk ik denk dat ik niet zwanger kan raken. Ik ben bijna 23, dus nog jong. Als je dan in ronde 8 zit, geloof je er niet meer zo in.
    Vooral als je dan van een vriendin hoort dat ze per ongeluk door de pil heen zwanger is geraakt. Als het zo makkelijk is, waarom zou een jonge vouw als ik er dan zo lang over moeten doen?

12. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik wou dat ik daarop een antwoord kon geven. Dat zullen we helaas nooit weten! Het is afwachten en kijken wat komen gaat. :confused: Maar meid ik hoop het zo erg voor ons allemaal.

Ik heb nog een vraag, stel je voor ik ga straks naar de huisarts en wil doorverwezen worden. Wat gaan ze dan doen? Wat voor onderzoeken krijg je? etc.

Enne dit wil ik niemand onthouden:
    Ik hoorde dat kaneel zeer slecht is wanneer geprobeerd wordt zwanger te worden.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik roep al jaren dat ik onvruchtbaar ben, dit dacht ik echt ook omdat ik de pil onregelmatig slikte en tijdens antibiotica van enkele weken en de pil dus onbetrouwbaar ook niet zwanger raakte terwijl ik meide ken uit mijn omgeveving die wel zo zwanger raakte. toen ik 1 jaar van de pil af was zijn we voor een kleine gegaan. de 6 maand was ik zwanger maar helaas dit werd een mk. alweer 4 pogingen later nog niet zwanger en dacht dat die mk een gelukkertje was geweest. maar de maand erop was ik weer zwanger en nu alweer 18 wk en alles gaat goed.

Deel Deze Pagina