Ik voel het niet..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pam, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Met 14 weken voelde ik kleine kriebels in mijn onderbuik toen ik iets voorover achter de pc zat..
    Sindsdien heb ik de baby niet meer gevoeld..
    Met 16 weken ben ik bij de vlos geweest en toen hoorde we de beeb heel hard trappelen en bewegen.. niks aan de hand dus.
    Maar nu ga ik richting de 18 weken en nog steeds heb ik het niet weer gevoeld.. Dit is de tweede zwangerschap voor mij.
    Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik de vlos moet bellen als ik me zorgen maak.. Maar aan de andere kant denk ik weer dat het misschien toch nog vroeg is en dat ik het dit keer weer rond de 20 weken ga voelen?! Maarja, echt prettig voel ik me er niet bij.
    Kun jij me advies geven of gerust stellen?

    Groetjes Pam
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pam,

    geen zorgen maken. Je placenta kan aan de voorkant liggen, waardoor het echt wel even kan duren voordat je je kleintje daar doorheen voelt bewegen. En het kan zijn dat ie zich steeds onderin je baarmoeder schuil houdt, waardoor de bewegingen niet worden gevoeld.
    Tussen de 18 en 22 weken voelen de meeste mensen vaak pas voor het eerst leven. Het klopt dat als je al eerder een kindje hebt gehad, je het eerder kunt voelen, maar dat hoeft dus helemaal niet.
    Je zult nog even geduld moeten hebben, maar ik denk toch dat het niet lang meer zal duren.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Bedankt Brigitte!
    En dat het niet lang zou gaan duren daar had je gelijk in!
    Vanmiddag en vanavond heb ik de beeb meerdere malen voelen trappelen :D
    Volgens mij heeft die stiekem mee zitten lezen ;)

    Groetjes Pam
     

Deel Deze Pagina