Ik voel me echt zo slecht... (lichamelijk)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik ben nu over m'n 13 weken maar ik blijf me zo misselijk voelen. Ik moet niet meer kokhalzen en overgeven is er ook niet meer echt bij maar ik voel me gewoon zo slecht. Over twee dagen moet ik naar de gyne dus ik ga nu niet liggen bellen.

Zijn er nog dames die zich in deze periode nog zo slecht voelde? Soms loop ik over van energie maar zoals vandaag geraakt de ene voet amper over de andere. Heb net m'n was opgehangen en ik ben bek af. Ook m'n maag en darmen werken zo tegen. M'n maag lijkt zo zwaar en pijnlijk en ook m'n buik doet pijn deze keer geen steekjes maar meer aan de "oppervlakte" als ik duw doen sommige plekjes zo'n pijn niet onthoudbaar maar wel pijn. Ik merk wel dat m'n darmen in de knoop zitten. Ik ga minder naar de grote toilet en vroeger ging ik elke dag. Zou ik me daardoor zo slecht kunnen voelen? M'n buik is echt zo gevoelig op sommige plaatsen. :cry:

Ben ook zo futloos en hangerig. Zou volgens jullie hier ook het warme weer mee te maken kunnen hebben? Ik voel me zoveel beter bij fris weer! :rolleyes: Donderdag wordt hier de warmste dag maar liefst 30 graden net op die dag moet ik naar de gyne. Mss lijkt het voor sommige belachelijk maar ik zou er echt mee kunnen huilen. :(

Ik heb ook al een paar dagen lichte keelpijn. Zoals jullie merken voel ik me over het algemeen gewoon niet goed. Gisterenavond was ik echt zo fier na m'n rit om m'n hometrainer en nu zou ik me er echt op moeten trekken. Ik heb meer geen energie dan wel de laatste dagen. En daar erger ik me mateloos aan. :cry:

Nog mensen hier die niet zo'n héél rooskleurige zwangerschap hebben? Het zou me al geruststellen dat ik niet alleen ben met deze klachten. :oops:

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

Mijn eerste 17 weken waren hel..
    Ik voelde me ook futloos...en ik schaamde me zo erg dat ik alleen maar liep te zeuren en te zaniken...maar zo voelde ik me nou eenmaal...in 1 woord KL*TE.
    Sinds toen ben ik eindelijk op de wolk geklommen...ik voel de kleine bewegen...kan weer lekker eten en heb wat meer energie.

Ik heb soms nog dagen dat ze me lek kunnen schieten...inderdaad met dit weer.

Je moet overigens wel proberen om veel water te blijven drinken...vooral als je nog veel spuugt. Want met dit weer moet je wel je vocht binnen krijgen!

Beterschap meis, hopelijk ga je je snel beter voelen!

Groetjes Debby

3. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hey meis, bedankt voor je reactie! Mss komt het raar over maar ergens doet het goed dit te lezen. Oef, ik ben niet alleen! Ik wist dat zo ook wel maar het is leuk om er met iemand over te kunnen praten.

Weet je wat het ook is mensen hebben me zo doen uitkijken naar die 12 weken dan ging het normaal stoppen, dan ging ik normaal terug energie hebben en het is echt een domper dat het niet zo is. :( Het is niet zo dat ik me altijd slecht voel maar de laatste tijd toch meer wel dan niet en dat maakt me wel wat droevig. Ik wil energiek zijn en m'n klusjes doen maar wie niet. En nogmaals het warme weer hélpt niet!

Ik heb ook last van chronische sinusitus waar ik momenteel niks voor mag nemen. Resultaat ik zit bijna altijd met een verstropte neus. Maar hier stopt het niet. Ik ben allergisch voor graspollen dus wanneer mensen hun gras afdoen komt er een schepje bovenop! Nog meer een verstropte neus die niet los te krijgen is! Reactie van m'n lichaam hoofdpijn in de trend van spanningshoofdpijn. Ik mag er echt niet t ehard bij stilstaan. Want echt ik kan zo blijven doorgaan.

Erg he maar ik ben helemaal niet blij met de zomer. Van mij mag het vandaag herfst zijn en de temperaturen mogen dalen tot een 15 graden ofzo en daar bovenop mogen ze me ook verwennen met een lekker briesje. Dit alles zit er deze week nog ééécht niet in.

Sorry voor m'n geklaag dames maar het moet me echt eens van m'n hart. Ik probeer me sterk te houden, niet te veel te klagen maar nu moest het er echt eens uit!

Bedankt voor jullie luisterende oortjes!

4. Ik voelde me ook echt slap en vutloos, nu nog steeds af en toe. Zo heb ik heel veel energie en zo lig ik voor dood op de bank. Ik heb ook aldoor ene beetje last van keelontsteking, gaat niet echt weg. Gisteren nog overgegeven toen ik een rondje aan het wandelen was met de hond. Ik moest wel verder en ik had geen telefoon en had het gevoel alsof ik ieder moment tegen de vlakte kon gaan.
    Maar zaterdag heb ik nog 4,5 uur op mijn paard gezeten en 37 km gereden en dat ging wonderbaarlijk goed.
    Gewoon rust nemen als je lichaam hierom vraagt.
    Gr. Jeannine

5. Shenny

Shenny Lid

22 jul 2008
    11
    0
    0
    Financieel admin.medew.
    SINT MICHIELSGESTEL
    Hey meid,

Ik heb het me 1ste 2 zwangerschappen gevoeld, maar dat was wel me hele zwangerschap door. Misselijk, duizeligheid, last van migraine, kortom ik kon helemaal niks meer!
    En dat bij 2 zwangerschappen.
    Toen ik hoorde dat vrouwen zo blij waren van de zwangerschap, had ik zo iets van, Oh my god! Ik vond zwanger zijn helemaal niks aan, alleen het bijzondere was dat ik het kindje kon voelen.
    Maar nou ben ik zwanger van ons 3de kindje en voel me hartstikke goed!
    Geen zwangerschap kwalen!
    Helemaal niets, ik verbaasde mij er helemaal over!
    Maar ik hoop het heel erg voor je dat het binnenkort over is!
    Als je je zorgen maakt dan zou ik het aankomende donderdag wel even melden bij de gyn.

Groetjes,

Shenny

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook niet zo'n blije zwangere, ik ben nu ruim 18 weken en heb net mn lunch er weer uit gespuugd.
    Ik slaap ontzettend slecht en ik voel me suf. Ik moet mezelf echt overeind slepen om de honden uit te laten, echt niet leuk meer. Ik zie ook echt op tegen de rest van de zwangerschap, ik kan me niet voorstellen dat het leuker wordt als ik dikker ben. Dussuh, ik kan niet wachten tot de kleine er is :)

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die 13 weken is echt maar bij benadering hoor dames. Bij mij was het n stuk minder rond de 13 dus minder misselijk en draaierig. Maar het heeft echt tot en met de 17 weken geduurt tot t over het gehele plaatje wat beter ging. EN toen was het nog niet zo enorm warm als nu. Al valt het gelukkig hier wat mee vandaag.
    Je darmen enzo zitten zowiezo wat in de knoop nu en daar kan je je beroert van voelen. En daarbij dan je graspollen ellende en dus je verstopte neus dan ben je helemaal al niet lekker lijkt me. Laat staan nu.
    Gewoon gas terug nemen en rustig aan doen wat je kunt...en zit t er ff niet in...naja jammer dan dus niet meer doen als gaat.
    Sommigen horen bij de gelukkige bij wie t toch nog over gaat over n paar weken...sommigen hebben dit hun hele zwangerschap.
    En bij sommigen keert t na n aantal weken zo rond de 30 ofzo weer terug.
    En bij elke zwangerschap kan t nog anders zijn ook.
    Bij de eerste ging t helemaal goed...behalve als ik at. Dat gooide ik er meteen weer uit.
    Bij de 2e nergens last van gehad alleen wat moe in t begin. En wat morning sicknes op t einde.
    En nu ben ik erg moe en futloos met in t begin misselijk en draaierig. En dit warme weer is echt ellende voor mn huishouden.
    So be it...over n aantal weken kan ik weer actief zijn :p

Oh trouwens als je je lunch (oa) er telkens uit spucht moet je eens proberen kleinere maar meerdere porties te eten over de dag heen. Misschien helpt t ;)

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben met 22,5 week nog steeds misselijk, wat bij mij helpt zijn de granules van VSM. Tevens heb ik bekenk/heup en rugklachten dus ook hier loopt niet alles rooskleurig...maar probeer er gewoon het beste van te maken! veel sterkte!

9. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Echt bedankt dames voor jullie reactie! Ik ben in de namiddag even terug in bed gekropen kreeg er barstende hoofdpijn bij. Nadien stelde m'n vriend voor dat hij naar de winkel zou gaan, gelukkig! Voelde me wel en beetje schuldig. Ben uiteraard nog steeds niet goed maar ik kan weer wat relativeren dat was ik even kwijt. :)

Heb ook zo'n stress voor donderdag. Het is de tweede echo + bloedonderzoek enzv en ik hou niet van onderzoeken (slechte ervaring) ... sindsdien ben ik als de dood voor alles wat met medische zaken te maken heeft. Nu ja 'k moet er door en het is ook belangrijk voor het kleintje!

Wou vandaag met m'n plantjes bezig zijn maar het lukt me gewoon niet! Ik heb de fut niet. Dus het plan is: ik ga koken, doe alles wat aan kant en probeer verder te "genieten" van de avond. Hopelijk ben ik morgen toch wat beter!

Dikke knuffel!

10. Pantoufle

Pantoufle Lid

1 apr 2008
    25
    0
    0
    België
    Hoi,

ik ben nog niet zo lang zwanger, maar ik voel me sinds een paar dagen ook hondsellendig! Van het moment dat ik opsta tot ik ga slapen ben ik mottig, heb een zwaar gevoel in mijn maag en buik en heb nergens fut voor. Het is precies alsof ik een kater heb, maar dan nog erger.
    Ik heb zelfs nu al zoiets van: pfff, als dit nog lang gaat duren, hou ik het niet meer vol, erg hè! Voel me ook een echte zeur, maar kan er niks aan doen.
    Maar ben toch blij dat jullie dit gevoel een beetje delen :)

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hey Pantoufle zoals je merkt ben je zeker niet alleen. ;) Vandaag was ook weer zo'n dag als gisteren, jeuj. Had ook weer een dip. Het heeft alles met morgen te maken. Ik ben er zo bang voor. Morgen is het een belangrijke echo, urine, bloeddruk, bloed waarvan je de resultaten moet afwachten. Bah! Ik zal pas gerust zijn als morgen alles wat ok is én de bloedresultaten ook! Dan ben ik toch weer een week of drie gerust. :)

Hoe is het met jullie dames?

Deel Deze Pagina