Daar zit ook iets in. Maar ik heb het nooit zo gedaan omdat voor mij gewoon niet goed voelde. En ik moet ook zeggen mijn oudste is ook wat ouder en die is sneller wakker en gaat al later naar bed de kans als ik wat klaar maak is gewoon groter als hij nog wakker is. Hij gaat om 21.30 naar bed! Dan zit ik al met een zakje chips op de bank haha. Maar toen hij kleiner was dan lied ik hem daarna nog zijn tanden poetsen.
Hmm wij eten 's avonds nooit patat maar soms wel een stokbroodje... E als ze dan beneden komt krijgt ze inderdaad niks... Gewoon om de redenen die cygnet noemt... Maar ik beloof dan vaak wel dat we iets zullen bewaren en dat ze dat dan de volgende ochtend op brood mag. En dan is ze alsnog happy en kan ze weer naar bed. Vond het zelf vroeger ook altijd zo stom dat ik niks kreeg... Maar behalve dat ik het niet nodig vind om te eten als je al op bed ligt.. Is deel 2 van het verhaal dat we dan meestal een spannende film zitten te kijken.. Dus dat ik dan bij voorkeur niet eerst nog 20 minuten bezig ben om m'n dochter weer in bed te krijgen
Eens.. Hier krijgen ze overigens op wakkere momenten ook niet alles wat ik eet. Als we om 16uur iemand op de koffie hebben en ik zet koffiekoekjes neer op tafel, mogen kinderen deze niet pakken. Ik leg dan uit dat het bijna etenstijd is, en dat zij al niet denderend eten, dus een koekje zeker wel mogen hebben, maar ná het avondeten.
Zo te lezen heb ik het dus verkeerd aan gepakt toen de oudste kleiner was. Het licht ook niet in mijn aard om nee te zeggen tegen eten dus. Ik snap jullie nu heb ik nog een kleintje en ben met haar al anders en strikter als met de oudste. Daar bij komt mijn lat uit een cultuur die het vreemd vind om nee te zeggen tegen eten. Mijn lat accepteert het niet als ik nee zegt. Dat is wel eens een opvoed probleem hier. Van mij nee is niet altijd nee en dan moet je een afweging maken.
Nee, maar die gaat daarna ook zelfstandig weer naar bed daarna Dan zou ik zeggen.. Nou neem er eentje en hoop terug naar boven (Ofzo... De tijd zal het leren vermoed ik... Duurt nog even voor ik daar iets gefundeerds over kan zeggen )
Nou, het is jouw keuze hoe je het aanpakt lijkt me Niemand heeft de wijsheid in pacht en dat veel mensen het anders doen betekent niet automatisch dat JIJ het niet goed doet.
Weet ik. Ben denk ook wel een softie denk als het om de kinderen gaat. Wat dat betreft lijk ik op mijn eigen moeder die was ook niet zo moeilijk. Wel met andere dingen. Mijn pa was wel strikter. Wat dat betreft heb ik het niet getroffen met mijn eigen opvoeding en het lijkt er op dat lat en ik de zelfde problemen. Verschillende meningen verschillende gedachte.s.!
Het is wel belangrijk dat jullie beide op dezelfde lijn zitten, wat deze ook mag zijn. Ik vind dat echt geen 'verkeerde aanpak' om een peuter en tiener wel op alle mogelijke momenten alles te eten te geven wat je ook eet. Als je daar bewust voor kiest, geen onverantwoorde dingen (zoals alcohol oid) geeft, en je kind geen overgewicht heeft. Het is gewoon een manier van opvoeden, en als beide ouders daar hetzelfde instaan, en het kind wordt er niet slechter van. Op levenslange termijn zal het verschil tussen wel of niet s avonds mogen eten, echt geen effect hebben
Ik denk dat als wij patat zouden eten s avonds en dochter zou naar beneden komen, dat zij dan ook gewoon wat krijgt. Nu komt ze hier eigenlijk nooit meer beneden 's avonds en als er wat is huilt of roept ze en gaan we naar boven. Mocht ze hier wekelijks naar beneden komen, dan zou het waarschijnlijk anders worden. Overigens accepteert ze het hier prima als ze s morgens een lege verpakking vindt en ik uitleg dat papa en mama dat opgegeten hebben en zij een ook wel weer eens wat lekkers krijgt.
Is niet leeftijdsafhankelijk hoor. Als 15 jarige ofzo.. was nee, bij mijn moeder gewoon nee en daar ging ik echt niet tegen in. Het is maar hoe duidelijk je als ouder bent. Ik denk trouwens ook niet dat een kind er minder van wordt als hij of zij wel een patatje krijgt na bedtijd maar ik denk wel dat duidelijkheid en accepteren dat nee, nee is wel heel belangrijk zijn voor alle kinderen. 'Soft' zijn lijkt me voor de meeste kinderen geen voordeel bieden.
Wij bakken nooit patat s´avonds maar er staan wel andere dingen op tafel. Als ze al eens wakker worden( 4x per jaar misschien) s´avonds laat en willen een slok drinken, hap yoghurt of een olijfje dan mag dat ja.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Mijn stiefdochter is bijna 14 en als ze 's avonds laat uit bed komt en iets wilt wat wij hebben, is het gewoon 'nee'. En dat accepteert ze ook.
Ik zou er niet over gelogen hebben. Maar het snacken op zich vind ik niet zo veel mis mee hoor. Jullie zullen toch ook wel eens chips of ene koek eten als de kinderen op bed liggen? En dat lusten ze waarschijnlijk ook graag Ik zou gewoon zeggen dat we inderdaad patat zitten te eten omdat we trek hadden en nog wakker waren. Voor hem is het al bedtijd, z'n tanden zijn al gepoetst dus daarom krijgt hij niks. Had ie vast niet leuk gevonden. En ik zou zo'n situatie ook zeker niet met opzetten uitlokken ofzo. Maar als het toch gebeurt, tja... omgaan met teleurstelling.
Nee joh! Integendeel zelfs. Je laat je kind zo laat niet iets ongezonds snacken hoe lekker hij het ook vindt en hoe moeilijk de keuze ook was. Dus ik vind je juist een goede moeder