Ik voel me een slechte moeder :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wolfje89, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Werd jou zoontje ook zo rood tijdens die krampen zeg maar? hij loopt echt vuurrood aan.

2. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ja rood en heel warm! Het zweet stond hem soms op zn hoofdje, echt heel zielig.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Uitslag hoeft niet perse bij KMA. Was hier ook niet zo, wel slaat het op haar slijmvliezen, niesen, hoesetn en verkouden.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ja hoor.. kopen bij de apotheek.. en kruidvat heeft t ook.. Alleen het is nogal prijzig.. rond de 25 euro

Via de huisarts kan je eventueel na provocatietest een machtignig voor vergoeding krijgen.

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Klopt inderdaad :) Heb je zelf vroeger KMA gehad? Of iemand in de fam?

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Owja, Mocht de huisarts morgen toch pepti aanraden.. probeer direct Nog voor het provoceren een machtiging te krijgen, mij is dit ook gelukt en heeft me 100 euro gescheeld :) En anders in de apotheek bonnen op naam vragen.. zodat je ze later kan declareren als de machtiging er is!
    vaak geven ze later een machtiging met terugwerkende kracht naar de geboortedatum :)

Hoop dat de huisarts je goed kan helpen! Als je meer wil weten, kan je me altijd pb-tje doen!

7. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Meid, je bent helemaal geen slechte moeder. Als jij denkt dat hij pijn heeft, dan kan dat natuurlijk heel goed zo zijn. Vooral als je zegt dat hij kreunt tijdens het slapen. Ik denk niet dat baby's kreunen als ze niks mankeren. Vooral als hij heel de dag huilt. En laat je tranen maar lekker gaan, want zoiets is heel zwaar. Je bent ook nog aan het herstellen, dus dan is het dubbel zo zwaar. Ga naar de huisarts en vraag of je door verwezen mag worden naar de kinderarts. Heel veel sterkte!

8. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Hi Wolfje,

Wat ontzettend pittig! Ik heb ook eerste weken met alleen maar huilen achter de rug en wat is het zwaar af en toe!

Ik weet nog steeds niet goed wat er toen aan scheelde, maar drie dingen die bij ons hielpen:
    1: inbakeren. Niet met puckababy maar swaddle me, dus echt strak.
    2: speentje. Waarom ik tot 6 weken heb gewacht is me echt een raadsel.
    3: draagzak/draagdoek. Je krijgt wat bewegingsruimte terug en vaak valt je kindje in slaap. Heerlijk.

Oh, en 4: osteopaat. Daarna kon ze ineens haar hoofd veel beter draaien. Hielp niet perse met huilen maar wel met de voorkeurshouding.

En verder echt laten uitzoeken wat er is, maar volgens mij ben je dat al van plan. Dat is niet makkelijk. Ik heb zo vaak vermoeden van KMA allergie uitgesproken. Als jij of je partner dat beide niet hebben wordt die optie meteen afgeschreven heb ik gemerkt. (Mijn man heeft wel exceem.) Ik heb op eigen initiatief pepti gekocht en kreeg daar behoorlijk voor op mijn kop door de nederlandse artsen.

Heel veel sterkte!

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Bij ons keken ze me heel wazig aan toen ik over babyvoeding begon en Neocate hadden ze helemaal nooit van gehoord ;)

Het zal wel zo hebben moeten zijn ik geef BV en dacht dat ze te weinig kreeg ;) Vandaag weer tevreden.

10. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst ben je echt geen slechte moeder als je er even doorheen zit. Een huilbaby is gewoon ontzettend vermoeiend en frustrerend als je zo goed je best doet.

Wij hebben 8 weken met een huilbaby gezeten. Gelukkig sliep ze na 3 weken 's nachts door, al was het doordat ze oververmoeid was van het krijsen overdag. Dat hielp ons wel om het vol te houden, maar ook ik heb meegehuild en was weleens blij als mijn man thuis kwam zodat hij het kon overnemen.

We zijn bij een osteopaat geweest en deze deed echt niets vreemds zoals kraken etc. Dus ik weet niet wat voor verhalen je hebt gelezen. Dochter moest op een voedingskussen liggen, liefst ondertussen een fles geven en de osteopaat hield zijn handen onder haar hoofdje en je zag zijn vingers nauwelijks bewegen.

Dit heeft bij ons wel wat geholpen, maar niet volledig. Na een bezoek aan de kinderarts bleek ons vermoeden van een verborgen reflux te kloppen en na verandering van type fles (Dr. Brown), flesvoeding en medicatie werd het een heel stuk beter.

Het is ooit even zoeken naar de oorzaak en goede oplossing, maar vertrouw op je instinct en laat je niet afschepen. Een baby huilt niet voor niks de hele dag/nacht.

Succes!

11. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    Meid wat moet jij je k.t voelen...
    Dodelijk vermoeiend dit...je maakt je zorgen...je ziet je kind ongelukkig zijn ..en je bent uitgeput.

Mijn tip: kind eerst dagje naar oma/opa/vriendin en jij je bedje in.
    Koop snel een draagzak (kan bondolino aanraden) als je in de buurt van rotterdam woont kom dan gerust uitproberen.
    Dan is je kind dicht bij je, dat scheelt héél veel..enbhet kost jou niet zoveel energie met rondlopen met een kind op de arm buurt(zon kleintje weegt snel door).

En accepteer alle hulp..
    Mijn zoon heeft van week 4 tot ongeveer9 ook ontzettend veel gehuild. Dit is na 2 weken fulltime dragen (alleen eruit voor voeding en luier) opeens over gegaan.
    Hij had vreselijk last van krampen en mamahonger).

Wat het ook is...het gaat een keer over, echt waar!!

12. knap

knap Niet meer actief

Heb je al een lepeltje roosvice laks gegeven het klinkt als of hij harde ontlasting of iets heeft. Je kunt ook een beetje olie(olijf of zonnebloemolie) geven in de fles een paar druppels. Kijk even of dat na een of twee dagen ook effect heeft.
    Weet wel is een oud middeltje maar proberen kan geen kwaad. ( dat is mijn mening.) En ja weet hij is pas een maandje oud.

13. wolfje89

Even snel berichtje
    Me moeder is geweest en hij gedroeg zich voorbeeldig..
    Echt waar schiet mij maar lek..
    Ze gaf hem zijn fles zonder veel te laten boeren en hij viel zo in slaap bij dr
    Daarna werd ie weer wakker lachte zelf nog naar ons en toen legde ik hem in bed een X huilen speentje kwijt en daarna ging die weer slapen en nu nog.. flesje was km 20:30 mijn moeder zei ook dat ik te gestresst was dat hij dit voelt en dat ik rustiger moest zijn en ik denk dat ze ergens wel gelijk heeft ik wil t allemaal perfect doen waardoor ik heel nerveus ben.
    Maar als hij morgen dus nog zo doet zoals vanmiddag ga ik alsnog verdere stappen ondernemen

14. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Heb niet alles gelezen alleen de OP. Als jou instinct zegt dat er iets niet goed zit blijf aankloppen en om hulp vragen tot iemand je serieus neemt. Laat je niet afschepen. Ik heb dat toen wel laten doen met mijn oudste en toen ik eindelijk serieus werd genomen was meneer uitgedroogd en kon in het ziekenhuis blijven. Eeen slechte moeder ben je totaal niet is heel normaal dat het je teveel wordt. Helemaal als je instinct zegt is iets met mijn kindje en je wordt niet serieus genomen. Succes in ieder geval

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Babys voelen goed aan hoe hun moeder zich voelt en voelen dus ook jouw onrust. Maar wat begon er eerder, het huilen of jouw onrust? Ik vermoed huilen, dus lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij alleen maar huilt door jouw onrust.

Mijn tips;
    - maak een dagboekje, wanneer huilen, wanneer drinken, wanneer slapen. Iets concreets om tegen een arts te zeggen. Met 'hij huilt zoveel' is de kans groot dat je naar huis wordt gestuurd. (Vb hiervan zijn ook op internet te vinden)
    - houd je aan de 3 r-en. Rust, regelmaat & reinheid. Zorg dat elke dag hetzelfde is, zoveel mogelijk. Zorg dat alles voorspelbaar wordt. Dus; flesje- wakker knuffelen -evt in de box- moe maar wakker naar bed- slapen- flesje.
    - evt inbakeren
    - luister naar jouw instinct! Als jij denkt dat er iets is dan is de kans zeer groot dat er iets is! Hou vast aan je gedachten, gevoelens!
    - osteopaat. Deze kan bij veel kindjes goed doen, zoek er wel een op die ervaring heeft met babys.

Koemelkeiwitallergie, als jij of de vader van je kindje een allergie heeft (bijv hooikoorts, vroeger kea etc) heeft je zoon een vergrote kans hierop. Als het in de familie zit is de kans er ook, maar iets kleiner.
    Artsen zeggen dat een baby 2 van de 3 symptomen hoort te hebben, echter er zijn uitzonderingen. Het kan heel goed 1 symptoom zijn.
    Symptomen zijn;
    - huidklachten (eczeem)
    - luchtwegklachten (continu verkouden oid)
    - maag-/darmklachten

Mijn oudste had kea met (verborgen) reflux. Hij had alleen last van darmkrampen, maar dan wel heftige. Als er iemand anders was of als ik ergens anders was huilde hij veel en veel minder. Dan was hij ontspannender en haalde zijn slaap in. 1 uur huilen is veel zwaarder en vermoeiender dan 1 uur gewoon wakker.

Luister naar je moederhart, je bent geen slechte moeder, je bent alleen kapot. Door de zorgen en het huilen.
    Laat je niets wijsmaken of zomaar wegsturen.
    Sterkte

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hoe is de nacht gegaan?? ga aub toch naar de ha vandaag beter een keer te vaak als te te weinig.
    sterkte ,heb medelijden met jullie (lief bedoeld)

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier huilde de jongste(nummer 3) ook ontzettend veel rond die periode.Bij haar waren het toch echt darmkrampjes.Ze werd dan helemaal rood en alleen maar krijsen krijsen krijsen.Ging echt tot merg en been.Ik gaf overigens volledige BV dus dat maakte ook niets uit.Hier heeft ABC Dolphilus heel goed geholpen.Tot 6 weken huilen ze het meest en dan wordt het minder.
    Ik zou niet meteen van doemscenario's uitgaan.Ik heb ook weleens staan brullen dat ze op moest houden met huilen maar dan ging ze alleen maar harder huilen.
    Vertrouw je het niet dan kun je naar de huisarts om het te bespreken maar ik zou niet direct naar het ziekenhuis rijden.

Succes.

18. wolfje89

Ik zou eigelijk morgen naar t CB moeten maar omdat er een arts ziek is moet ik vandaag om 15.05 dus dan kan ik het gelijk aankaarten.

Maar hij doet het sinds gisteravond opeens wel heel erg goed.. hij huilt nog wel af en toe in zijn bedje maar speen geven en hij is eigelijk weer stil.
    Net zat zijn ontlasting wel dwars en hij had een hele luier vol gepoept haha dat je zo trots kan zijn op een poepluier!:p

Eerst moest ik hem helpen met poepen met de temp. maar nu doet ie t dus zelf iig vandaag.. helemaal blij!:)

Voor de rest heeft ie al best veel geslapen en hij heeft me zelfs een lachje gegeven!! dus ik ben benieuwd of de CB arts me advies kan geven.
    Denk ook toch dat er een stukje regelmaat miste bij mijn lieve kleine ventje.

Fototje omdat ik het niet laten kan.. :p

Bijgevoegde bestanden:

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een schatje(smelt)
    Fijn dat het beter gaat.

20. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het beter gaat meid, daar kun je weer op verder. Je hebt een prachtig kereltje en jij bent zeker te weten een goede moeder! Hou het goed in de gaten en trek aan de bel als je toch denkt gatver iets is.

Deel Deze Pagina