Hallo allemaal, Ik ben nu 29+3 dagen zwanger en ons meisje is sinds een week of 2 een stuk rustiger dan ze geweest is. Waar ik me eerst zorgen maakte dat ze echt heel erg druk was, maak ik me nu weer zorgen dat ik af en toe alleen een verschuiving voel. Het is eigenlijk ook nooit goed 😁. Nu moet ik er echt even goed voor gaan zitten met mijn hand op mijn buik om een reactie uit te lokken. Het maakt me zo onzeker. Waarom ineens zo rustig. Is dat het termijn? Wil ook niet voor niks de verloskundige bellen. Wat denken jullie?
Ik lees wel meer dat dit kan rond dit termijn. Bij mij is ze de laatste dagen ook opeens rustiger, maar zoalng ik haar voel is het ok! Zolang je elke dag een beweging voelt(of het nou schoppen of schuiven is) is dit goed! Mocht je je echt druk blijven maken dan is het echt niet erg om even aan de bel te trekken. Wanneer heb je weer een afspraak?
Dat stelt dan wel weer een beetje gerust. Heb gelukkig wel maandag een afspraak, maar dat voelt nu zo ver weg.
Ik heb onlangs iets soortgelijks meegemaakt en toen lag de baby inderdaad ineens met het hoofd naar boven en de rug naar voren, waardoor de bewegingen minder goed voelbaar waren. Ik heb een informatiebrief over beweging van mijn verloskundige. Hierin staat het volgende: "Heb je het gevoel dat het bewegingspatroon van jouw baby verandert, doordat het minder beweegt dan normaal en je maakt je ongerust, trek je dan even terug. Neem een warme kruik, ga in bad of onder de douche. Vaak gaat de baby dan meer bewegen. Of ga 2 uur rustig op bed op je linkerzij liggen en probeer contact te maken. In 2 uur tijd voel je de baby ongeveer 10x bewegen. Mocht het zo zijn dat je kindje dan nog steeds stil of rustig blijft, dan is het belangrijk dat je nog dezelfde dag contact opneemt met je verloskundige, huisarts of gynaecoloog. Voel je géén leven, neem dan binnen 2 uur contact op, voel je minder leven bel dan binnen 12 uur met je verloskundige, huisarts of gynaecoloog."
Ik heb toen ik ongeveer 38 weken was een paar uur lang niks gevoeld. Ben op mijn zij gaan liggen, ze was al heel groot natuurlijk dus heb flink tegen haar aangeduwd, iets gegeten en gedronken.. Geen reactie. En ineens toch weer beweging, er was niks aan de hand. Ze slapen ook vaak en hebben periodes dat ze rustiger zijn Met mijn vk had ik afgesproken te bellen als ze voor mijn gevoel te weinig beweegde. Dus echt een slecht voorgevoel wat je ook kan hebben als je kindje geboren is. Dat moedergevoel zegt namelijk heel veel
Je beeb heeft ook nog voldoende ruimte, dus het kan heel goed zijn dat het zo ligt, dat je die 'normale' bewegingen niet zo goed voelt. Ook is rond dit termijn een groeispurt...dus dan zul, je vaker dagen hebben dat het wat rustiger is. Sowieso veranderen de bewegingen naarmate je verder in je zwangerschap komt. Zolang jij je beeb nog voelt, ook al is het schuiven, dan is het goed.
Dat zei mijn vk ook. Het gaat om een gevoel. Als je het gevoel hebt dat het niet goed zit, dan moet je bellen. Je kan al een CTG krijgen en waarschijnlijk ook een echo. Ik heb in deze zwangerschap geen CTG gehad, maar bij mijn vorige vaak. En allemaal zeiden, beter te 100 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig. Wat ik ook heb gehoord is dat baby's niet minder moeten gaan bewegen. Na 32 weken moet een kind net zo veel bewegen als eerst.
Ik heb momenteel een beetje hetzelfde. Al 2 dagen lichtere plopjes in plaats van schopjes. Ik gok dat ie gedraaid ligt...