ik voel me gebruikt.

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik zou ook even bellen of appen om te vragen waar het is misgegaan. Ik weet niet om welke leeftijd van de kids het gaat? Ik ga ook graag uit van het goede en misschien is het gewoon een communicatiefoutje of hebben de kids het verkeerd begrepen..

Hier spelen de kids altijd gelijk uit school incl. boterhammetje eten. Juist makkelijk toch? Ik zie niet in wat daar lastig aan is ivm toekomstige speelafspraken? Wij spreken wel vaak af nadat school uit is. Dat betekent wel dat ik voor niks kom, maar dan weet ik precies met wie ze mee gaat en is de afspraak duidelijk. (Maar mijn dochter is pas 5 dus dat speelt natuurlijk ook mee) :)

2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik zou er ook niet gelijk vanuit gaan dat dit opzettelijk is gebeurt en dat je gebruikt wordt door de andere moeder. Een miscommunicatie kan toch. Ik zou ook niet boos opbellen, appen, of wat dan ook maar gewoon vragen hoe dit kan en dat jij het anders had begrepen. Ik vind die regel wel een beetje hard voor iets wat 1 keer misgaat.

pisum, Mamaa6, Madeliefje06 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ligt helemaal aan de verstandhouding die ik met de moeder zou hebben. Maar ik zou me er niet al te druk over maken. Of ze nou daar of bij ons een broodje eten/spelen. Het is woensdagmiddag. Misschien een appje sturen, maar ik ben misschien minder van de principe afspraken. Ons huis staat altijd open!

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Inmiddels nog contact gehad met de moeder @pluk

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik vind sommige hier wel mild voor de andere moeder. Stel dat TS een afspraak had gemaakt voor die middag en niet thuis was geweest (en haar man ook niet thuis was geweest) dan was haar dochter niet opgehaald. Ik vind dat super onzorgvuldig van die andere moeder. Vooral met dat in gedachte zou ik ook boos zijn op die moeder.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de reactie van die moeder. Heb je haar al gesproken?

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Had het vriendinnetje wel een huissleutel? Misschien was het volgens die moeder de bedoeling dat ze gewoon zelf naar haar huis zouden gaan en zelf een broodje zouden smeren zonder ouderlijk toezicht? Of dit helemaal verantwoord is, is misschien de vraag... Mijn nichtje van 9 heeft ook zelf een huissleutel en mag soms zelf naar binnen als er niemand thuis is.

Verder vind ik het inderdaad wel wat lomp om een andere ouder ineens met kinderen op te zadelen, terwijl de afspraak was dat jij het zelf zou regelen, maar misschien heeft ze een "goede" reden. Was er iets van spoed met een ander kindje of zoiets en kon ze je niet bereiken. Ik zou in ieder geval eerst text en uitleg willen hebben, voor ik mn conclusie zou trekken.

Overigens zou ik nooit zomaar een kind wegsturen naar een leeg huis zonder een broodje of wat als ik gewoon thuis was en niet weg hoefde. Zo erg is het toch niet om een kind een broodje te geven?

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ts nog de andere moeder gesproken?

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Het komt bij mij een beetje over als een hysterische reactie en ik mag hopen dat de reactie van je man wat overdreven is.
    Ga eerst eens in gesprek met de ouders van het meisje om te achterhalen wat er precies is afgesproken.
    Mocht er blijken dat ze met opzet de kids naar jullie heeft gestuurd, zodat jullie als gratis oppas konden fungeren, dan kun altijd nog de Hellraiser uithangen.
    (Zou ik wel doen dan, aangezien niemand mijn kind op deze manier onveilig laat zijn).

Kindje kan er waarschijnlijk ook niks aan doen.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. fafa

fafa Niet meer actief

We horen nu maar 1 kant van het verhaal he?
    Wij waren er allemaal niet bij toen die afspraak is gemaakt. Stel dat ts zich vergist heeft door een miscommunicatie. Die andere moeder denkt dan dat haar kind gewoon bij ts terecht kon.

Zal je maar gebeuren dat je kind dan vervolgens op straat gezet wordt.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind je reactie wel wat sterk, vooral over vervolgafspraakjes. Ik heb ook weleens te maken gehad met een moeder die geen afspraken na kon komen... nou dan speelt mijn kind daar niet meer, want ik vertrouw haar niet. Maar mijn huis staat voor alle kindjes open (mits ze zich een beetje gedragen en lief spelen) en broodjes zijn er ook genoeg. Kinderen op straat zetten kan echt niet.

Gaby123, Nescio, Boommm en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het wel een beetje overdreven om zo te reageren. Mijn kinderen spreken ook wel eens wat af:
    A: "Gaan we morgen bij jou spelen?"
    B: "Ja is goed!" - vertelt dat tegen moeder
    Moeder van B: "Morgen kan A hier niet spelen want ik moet nog weg."
    A en B: "Ok dan spelen we wel bij A" - en staan daar dus voor de deur.

twoboys, Gaby123, Madeliefke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wel interessant om hier eens met je dochter over in gesprek te gaan: wat zou je eigenlijk gedaan hebben als er bij ons ook niemand thuis was geweest?

Verder zou ik inderdaad even contact openemen met moeder en nagaan wat er nu precies mis is gegaan.

jupke vindt dit leuk.
  13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo doen mijn kinderen dat inderdaad ook. Nou zijn de moeders er nog bij, vanwege de leeftijd, maar inderdaad gaat dat hier op dezelfde manier op het schoolplein. Dan sta je er dus zelf bij en kun je als ouder zijnde regelen dat het goed gaat.

Maar ik kan me echt indenken dat het zo ongeveer op deze manier is gegaan.....zo zijn kinderen nu eenmaal. En zelfs als TS en de andere moeder dat zo met elkaar hebben afgesproken, kan het best zijn dat ze onderling tegen elkaar hebben gezegd: we gaan bij jou spelen ipv bij mij.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Moeder gebeld en die nam na 15 uur op. Ze reageerde nogal bot en melde dat ze duidelijk tegen haar dochter had gezegd dat ze tot 15 uur weg zou zijn . Ze had na schooltijd besloten dat ze weg zou gaan en aangezien ik toch altijd thuis was heeft ze ze naar mij gestuurd. En dat ik altijd thuis zou zijn haalt ze uit het feit dat ik geen baan heb ( ben wegens een chronische ziekte afgekeurd)
    Heb haar toen maar verteld dat dit niet inhoudt dat ik, zonder enig overleg, op haar kind kan passen

Mijn dochter uitgelegd dat ik dit dus niet leuk vind, dat ze rustig mag afspreken met haar klasgenoot maar dat het spelen bij ons gebeurt.

Overigens hebben wij de afspraak dat er op woensdag niemand mag/kan blijven eten omdat dit te onrustig is voor haar broer ( ass) en ze die dag op verschillende tijdstippen thuis komen. De andere 4 dagen is dat geen probleem omdat haar broer dan continu rooster heeft ( en mijn dochter niet)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh ja, dat laatste stuk maakt je verhaal ook een stuk duidelijker. Logisch inderdaad.

Maar inderdaad, zoals ik het nu lees, snap ik dat je boos bent. Zo ga je niet met mensen om, zoiets bespreek je met elkaar.

Belachelijk dat ze ervan uitgaat dat jij thuis bent, voor hetzelfde geld ben jij even koffie drinken bij een vriendin of een paar boodschappen aan het doen bent.

Hoe reageerde ze toen jij zei dat dat dan niet inhoud dat jij, zonder overleg op haar kind kan passen?

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat is idd nogal lomp van die vrouw ja.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou dat is idd behoorlijk lomp. Dochter daar niet meer laten spelen lijkt me een goede oplossing.
    Nu je dat zo schrijft over je zoon begrijp ik je verhaal ook beter trouwens. Ik snapte niet waarom je moeite had met spelende kinderen over de vloer, maar nu wel.

mamabri en Zusterke vinden dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het juist andersom..

Er vallen meteen harde woorden en maatregelen/ discussies / ruzies, puur op basis van het handelen van 2 kleine meisjes.
    Die hele moeder of overleg met haar komt in het eerste verhaal van ts niet naar voren.
    Ik zou namelijk een kind helemaal niet meenemen/binnenlaten zonder contact en goedkeuring van de ouder.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat laatste idd. Daarom zou ik dus die moeder bellen, maar als ik geen contact kon krijgen nam ik het meisje mee naar binnen, laat haar niet buiten staan.
    Maar misschien begrijp ik het verkeerd en gaat het bij ons heeeel anders dan bij de meesten hier begrijp ik. Zoals de oorspronkelijke afspraak was neem ik toch aan dat ts met die moeder een afspraak had dat ze net dat meisje mee zouden gaan?

Hier staan kinderen niet ineens samen voor iemands deur hoor. Kinderen worden allemaal opgehaald uit school en er wordt hier niet gespeeld zonder dat ik contact met de andere ouder heb gehad.
    En zoals bij ts als er de afspraak was dat haar dochter daar zou spelen en die moeder besluit ineens dat ze toch weg wil zou ik dus woest zijn. Je stuurt mijn kind niet zomaar alleen over straat.
    Maar goed misschien begrijp ik het verhaal verkeerd.

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    #40 Nellie4, 5 okt 2017
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
    Mij wordt uit het verhaal inderdaad niet duidelijk of de moeders samen vooraf contact hebben gehad over deze afspraak.
    Maar blijf het een slechte actie vinden van die andere moeder.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina