ik voel me gebruikt.

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit is 1 van de redenen waarom ik altijd mijn dochter van school haal. Er kan altijd nog van alles veranderen qua speel afspraken.

Geen leuke actie van de moeder!

bosi333 en tuc vinden dit leuk.
  2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

D8e vrouw is seriously niet goed bij in mijn ogen en ik vind idd dat ze gebruikt heeft door aan te nemen dat jij wel zou opvangen omdat je "toch thuis ben"
    Zou hier echt witheet om geworden zijn.

tuc vindt dit leuk.
  3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Na je laatste post vind ik het wel aso. Die moeder had jou dan ook even kunnen bellen en vragen of ze bij jou terecht konden ipv daar zomaar vanuit te gaan.
    Voor hetzelfde geld was jij niet thuis omdat je dacht dat ze bij het vriendinnetje thuis zou zijn.

Een kind weigeren en wegsturen zou ik nooit doen. Dat vind ik zielig want een kind kan er ook niks aan doen.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Maar dat was niet het geval toch? Ze was gewoon thuis... geen probleem dan toch.
    Ik geloof ook niet dat ik hier zo moeilijk over zou doen. En hierdoor je eigen kind 'straffen' met dat ze nergens meer mag eten of niemand bij haar? Daar kunnen die kinderen toch niets aan doen? Het zijn de grote mensen die de problemen maken.

Maar wat ik niet terug vind en me afvraag, wat is de leeftijd van de kinderen?

vrouwvan vindt dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Klopt ze was gewoon thuis, maar dat wist die andere moeder niet met zekerheid want die heeft daar niet naar gevraagd, en dat vind ik dus onzorgvuldig, het had dus ook anders kunnen zijn.

Die kinderen moeten hier zeker niet de dupe van worden, wees blij dat ze vriendinnetjes hebben. Laat dit vooral een les zijn dat je als ouders op die dag zelf nog even contact hebt met elkaar over de gemaakte afspraak

Youtan en mamabri vinden dit leuk.
  6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dus jij vind het niet aso dat de moeder waarbij jou kind gaat spelen gewoon weggaat zonder iets te laten weten, want jij werkt niet dus jij ben toch wel thuis...:rolleyes:.

Sowieso vind ik deze moeder nu toch al een trut haha, alsof niet werkende moeders de hele dag in hun doos zitten te roeren ofzo o_O

Chocolat, Zonnestralen, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. fafa

fafa Niet meer actief

Ok, na de verklaring van moeder in de tweede post te hebben gelezen vind ik het ook een aso-actie!
    Ik weet niet hoe goed ze jullie kent, maar ik zou echt never mn kind zomaar zonder overleg langssturen bij iemand die in de ziektewet zit en die ook nog een kind thuis heeft met een "gebruiksaanwijzing".
    (ook bij een ander niet trouwens)

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw

Ik zeg niet dat ik het niet asociaal vind, ik zeg dat ik me er niet zo druk om zou kunnen maken en dat ik de kinderen er niet de dupe vsn zou laten zijn.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Leeftijd van de kinderen is 8 jaar ( groep 5) de meeste klasgenoten ( ook mijn dochter) worden niet opgehaald van school. School ligt midden in de wijk, op 5 min wandelen van ons huis ( ze hoeft maar 1 straat over te steken) , dit geld voor de meeste kinderen uit haar klas). Ze heeft een redelijk vast groepje van kinderen waar ze mee speelt en waarbij de dames heel goed zelf de afspraken kunnen maken. De regel is wel dat ze het voor dinsdag allemaal "rond" hebben bij wie en hoe laat en het "mag" van mama/papa. Dit werkt goed. Met dit meisje had ze nog nooit gespeeld en ( met mijn stomme hoofd) ik ging er vanuit dat het dus goed zou gaan .

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Haha idd ik ook
    Ik roer wel veel in mijn pannen want daar heb ik al thuismama heel de dag de tijd voor:D

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hahaha:roflmao:

12. tuc

tuc Niet meer actief

Oke logisch dat ze in dit geval alleen naar huis gaan. Maar dan nog vind ik de actie om de kinderen naar jou te sturen schandalig. Als wij samen afspreken dat de kinderen bij jou spelen dan hou je je daaraan vind ik. Mocht er een calamiteit zijn waardoor het toch niet kan, dan bel je om te overleggen.

Chocolat en Janna vinden dit leuk.
  13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik vind het ook aso van die moeder, ze had op zijn minst contact met je op kunnen nemen om te vragen of dit goed was.
    Het kind had ik niet zomaar naar huis gestuurd, want dat kan het ook niet helpen dat haar moeder zo doet. Wel had ik de moeder gebeld en laten weten dat het zo niet werkt.

Overigens zou ik niet meteen stoppen met alle kinderen meteen niet meer bij je te laten eten enz. Met vaste vriendjes en vriendinnetjes gaat het toch goed, helaas zitten er af en toe eens gevallen tussen die zich niet aan afspraken houden, maar dat weet je nu.

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar TS. Kwam de boodschap aan of reageerde zij daar ook laconiek op?

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook 8 jaar, en de kinderen lopen wel zelf naar vriendjes en vervolgens weer naar huis, maar we zorgen er wel altijd voor dat de ouders ten alle tijden weten waar de kinderen zijn.

Ze worden dus opgewacht door eigen ouder bij de school, stemmen de afspraak af, en ouders appen rond hoe laat een kind bij hen is gekomen, iemand aan de deur staat, hoe laat weer naar huis gefietst, of ze buiten gaan spelen en waar enz.

Daarom zou ik het heel onveilig vinden om ze zomaar zelf van huis naar huis te laten wandelen direct uit school zonder oudercontact, of een ander kind hier laten eten en spelen zonder goedkeuring vd ouders.
    8 jaar is best jong om deze verantwoordelijkheid zelf te dragen. Maar waarschijnlijk hebben jullie met vaste vriendjes kortere lijntjes met de ouders.

16. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik dacht dat er iets vreselijks was gebeurd bij het lezen van de topictitel.

Vind het nogal overtrokken allemaal maar goed ik sta er misschien heel anders in als niet autochtoon.

Ik vind jouw reactie op de situatie dan ook echt wel typisch Nederlands.

-het is maar een broodje he?
    -als moeder ben je ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen kind. Dus je had sowieso thuis gebleven om voor je dochter te zorgen als de afspraak met het spelen onverhoopt was afgezegd.

Snap best dat je het niet netjes vind dat de kindjes 2 uur bij jou moesten blijven maar om je misbruikt te voelen gaat een beetje ver.(vind ik)

amdaa en Gaby123 vinden dit leuk.
  17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dan nog de andere ouder had moeten bellen/appen.
    Als ik weet dat mijn dochter met iemand gaat spelen uit school, dan zorg ik er niet voor dat ik om 12 uur thuis ben omdat ik verwacht dat ze met de ander mee gaat. Zo was de afspraak.

Ik vind dat wel misbruik, gewoon lekker makkelijk van die andere moeder ach ze is toch een tbm dus ga daar maar heen. Ook een tbm gaat wel eens weg. De afspraak was bij de ander.

18. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Dat mag jij vinden:) Ik denk er anders over.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik snap dat je boos bent TS en die opmerking dat je toch wel thuis bent vind ik gewoon gemeen. :(

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    [QUOTE="vrouwvan, post: 20975975, member: 100782]

Vind het nogal overtrokken allemaal maar goed ik sta er misschien heel anders in als niet autochtoon.

Ik vind jouw reactie op de situatie dan ook echt wel typisch Nederlands.
    [/QUOTE]

Ik vind dit wel zo'n domme generaliserende opmerking. Voegt echt niets zinvols toe aan de inhoud van de discussie. En als je goed had gelezen dan had je gezien dat onder de 'NLse' dames hier ook heel verschillend over wordt gedacht.

Logan, Marbloempje en Chocolat vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina