ik voel me gebruikt.

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik vind dit wel zo'n domme generaliserende opmerking. Voegt echt niets zinvols toe aan de inhoud van de discussie. En als je goed had gelezen dan had je gezien dat onder de 'NLse' dames hier ook heel verschillend over wordt gedacht.[/QUOTE]

Nee jouw opmerking voegt lekker iets toe aan de discussie..mij ff komen vertellen dat mijn opmerking niks toevoegt. typisch gevalletje..de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

2. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Wat heeft dit met de Nederlandse mentaliteit te maken? Ik begrijp dat niet helemaal. Generaliserend??
    Ik zie in bepaalde wijken van mijn woonplaats ook kinderen met een bepaalde achtergrond vaak zonder toezicht tot laat buiten spelen. Dat is dan waarschijnlijk ook een typisch iets wat hoort bij een bepaalde doelgroep. ;) om ook maar eens generaliseren...

En meen je dat echt dat je thuis blijft als je kind een speelafspraakje heeft, voor t geval dat dat opeens niet doorgaat?
    Ik zorg er voor dat ik bereikbaar ben en binnen een korte tijd aanwezig kan zijn als t evt niet doorgaat of als mijn kind naar huis zou willen. Maar ik ga echt niet thuis zitten wachten.

Logan, Marbloempje en Chocolat vinden dit leuk.
  3. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Alles moet altijs volgens afspraak en er wordt niet of nauwelijks afgeweken van een bepaald (standaard) patroon. Er word bv tijdens een avond maaltijd bv makkelijk gezegd tegen onaangekondigde gasten..sorry wij gaan zo eten en wij hebben geen rekening gehouden met jullie. (Met andere woorden wieberen)

In deze context bedoelde ik het meer. Bij ons is het meer als heb je een klein pannetje opgezet we delen alles samen..we staan voor elkaar klaar ook als afspraken even niet worden nagekomen. Het is een beetje een soort schaamte die heerst binnen ons cultuur. Dat bedoelde ik meer. Ik hoop niet dat ik hier leden mee beledig want dat is niet mijn bedoeling.

En wat jouw opmerking betreft over die bepaalde wijken die jongeren zonder toezicht tot in late uurtjes buiten laten spelen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie het..herken het..en vind het echt niet kunnen. Of ik dat generaliserend vind? Nee hoor het is gewoon zo.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wauw.. geen woorden hiervoor. Gelukkig ben jij de enige hier die er zo over denkt. En gelukkig is mijn kind geen vriendjes met jouw kind. Mijn god

5. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Bij ons is ook altijd iedereen welkom. E
    1 meer of minder maakt niet uit met 8 personen. Eten is er altijd genoeg en een extra slaapplaats is zo gemaakt.
    Wij zijn dus schijnbaar een uitzondering. ;)

Nellie4 en Youtan vinden dit leuk.
  6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Jij haalt echt verschillende dingen door elkaar. Het gaat niet om gastvrijheid of eten delen. Het gaat om VEILIGHEID

Chocolat vindt dit leuk.
  7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik denk ook niet dat ik zou willen dat mijn kind bevriend is met jouw kind aangezien je niet open staat voor andermans mening. Hou niet zo van zulke moeders.:)

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar laten we even serieus zijn he, wat als TS niet thuis was geweest en er vanuit was gegaan dat haar dochter met dat vriendinnetje mee zou gaan? Dan hadden die kids dus voor 2 dichte deuren gestaan. Spijt mij zeer maar daar zou ik niet vrolijk van zijn geworden. En ja, nu was in dit geval TS gewoon thuis en in dit geval hadden ze van mij ook gewoon bij ons kunnen spelen, dat is het hele punt gewoon niet, denk dat het er gewoon om gaat dat die moeder van dat vriendinnetje er maar vanuit gaat dat TS er voor opdraait omdat ze een thuisblijf moeder is.

Laat het dan maar lekker typische Nederlands zijn ( wat ik overigens echt een belachelijk opmerking vind maar goed ) maar ik zou er ook niet van gediend zijn dat het op deze manier word afgehandeld en dan al helemaal niet met de opmerking die die moeder later nog geeft '' Ach jij bent toch altijd wel thuis ''

Ik denk dat sommige hier gewoon het hele punt vergeten, het gaat niet om het broodje an sich maar om het punt hoe deze moeder er te makkelijk mee om gaat en er maar vanuit gaat dat andere het wel even voor dr oplossen.

Logan, Driessen21, Marbloempje en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jij snapt het punt echt niet.

Marbloempje, Chocolat en Niveah vinden dit leuk.
  10. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Ow en aangezien jij mijn kinderen hierbij haalt en aangeeft blij te zijn dat onze kinderen niet met elkaar omgaan..dus wel heeel persoonlijk wordt..ben ik ook snel klaar met jou. Succes met het praten tegen de muur. Van mij krijg jij geen reactie meer.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Dit begrijp ik niet zo? Ze was toch ook thuis? Waarom is het gemeen? Ik ben moMenteel ook thuis en ik heb 3x per week kinderen over de vloer, want ja ik ven thuis. Dat geeft toch niets?
    Ik doe boodschappen oid onder schooltijd en na schooltijd weet ik dat er veel gespeeld wordt nu het kan.
    Ik vind het niet gemeen als mensen daar nu vanuit gaan.

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Jij bent knettergek.

13. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Oke en nog even een laatste reactie vanuit mijn kant naar leden die het niet met mij eens zijn. Leef en laat leven en accepteer andermans mening zonder je gal uit te spuwen over mijn mening!

Ik ben het niet met jullie eens ik heb een eigen mening maar respecteer tegerlijkertijd ook jullie mening. Ik verwacht eigenlijk ook hetzelfde van jullie. Is overigens ook mijn laatste reactie in dit topic want ik merk dat sommige leden mij proberen te overtuigen van hun gelijkheid. Ik ben toch niet verplicht het met jullie eens te zijn.:confused: Daar heb ik dus echt echt geen zin in. Houdoe!

14. Manque

Manque Niet meer actief

@vrouwvan Als mede-niet-autochtoon wil ik toch even zeggen dat je niet voor mij spreekt. Ik zou ook gewoon door de andere moeder gebeld willen worden met de boodschap dat mijn kind daar niet terecht kan. Heeft verder niks met boterhammen te maken, ik bak nog wel een taart voor dat andere kind als ze daar zin in heeft, maar het heeft alles te maken met veiligheid en vertrouwen.

Logan, Darinka1, Lumihiutale en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je bent zeker niet verplicht om het eens te zijn met elkaar maar je beredenatie klopt gewoon niet en denk dat dat bij sommige in het verkeerde keelgat schiet.

Je snapt het punt niet waar het hier om draait dus je opmerking over dat het typische Nederlands is slaat kant nog wal en dat is gewoon een feit. Het heeft namelijk niets met wel of niet gastvrij te zijn te maken in het geval van TS.

Chocolat vindt dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En wat als TS niet thuis was geweest? Daar draait het hele punt toch om? Toevallig was ze nu wel thuis maar als ze niet thuis was geweest dan hadden die kinderen dus nergens heen kunnen gaan.

Als mijn kinderen een speelafspraak hebben gemaakt dan ga ik ook gewoon weg op de tijden dat ze normaal gesproken uit school zouden komen, ze gaan immers naar het speelvriendje dus waarom zou ik dan op dat tijdstip niet even weg kunnen?

Biny vindt dit leuk.
  17. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je bent volwassen, als je een afspraak hebt gemaakt met iemand kom je die na. Als het niet lukt om een afspraak na te komen dan laat je dat optijd weten. Zo niet is het einde verhaal. Het gaat om kinderen en hun veiligheid. Ik zou echt boos zijn als er zo met mijn kind word omgegaan.
    Het heet vertrouwen! Ik hecht sowieso veel waarde aan communicatie.

Chocolat, Manque en Debaky vinden dit leuk.
  18. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Mijn beredenatie is een kwestie van interpretatie en puur persoonlijk. Hoe kun jij mijn beredenatie in twijfel trekken als dit is hoe ik het zie? Ieder heeft toch zijn eigen beredenatie dus ik snap niet dat er voor mij bepaald gaat worden wat mijn beredenatie moet zijno_O.

Er kan toch ook gewoon gereageerd worden met "daar ben ik het niet mee eens want..." ipv mijn beredenatie cq mening volledig af te kraken.

Overigens snap ik het punt van ts wel degelijk. Zij voelt zich duidelijk misbruikt en geeft duidelijk aan wat hier de reden van is. Zij heeft het absoluut niet over veiligheid maar meer over het niet nakomen van afspraken waardoor de 2 meiden nu 2 uur langer bij haar zitten en daar dus ook moeten luchen. Zij had liever gehad dat ze van te voren gebeld was zodat ze hier rekening mee had kunnen houden. Snap nou werkelijkwaar niet wat er zo onveilig is aan de situatie zoals deze gegaan is. ( en geloof mij ik heb (helaas) erg veel onveilige situaties meegemaakt met oa kinderen die achteraf zelfs vermoord bleken te zijn)*ik heb blauw bloed*

Dat de meeste mama's hier nou een flinke berg zout op de slakken gooien moeten ze zelf weten. Maar ga mij aub niet vertellen dat er iets mis is met mijn interpretatie van het bericht.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zoals het nu uiteindelijk is gegaan is het niet onveilig nee, ze konden godzijdank terecht bij TS maar wat als TS er niet was geweest? Dan was het toch wel een onveilige situatie geweest? DAAR gaat het om. Die moeder van dat vriendinnetje is er gewoon vanuit gegaan dat TS maar thuis was omdat ze toch niet werkt zonder TS daar van op de hoogte te brengen, als je op deze manier al denkt over bepaalde situaties dan ben je in mijn ogen dus bij voorbaat al onveilig bezig.

En IK VIND inderdaad jouw reactie over dat dit echt iets typische Nederlands is nergens op slaan, zinloze opmerking want als TS niet gastvrij was geweest, zoals jij haar hier nu wel neer zet, dan had ze dat vriendinnetje wel naar huis gestuurd maar dat heeft ze niet gedaan.
    Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat TS zich te kakken voelt gesteld want die denkt ook verder in het '' Wat als ik niet thuis was geweest ''

Maar blijkbaar is dat ook iets typische Nederlands ofzo? Bezorgd zijn? Laat mij dan maar lekker typische Nederlands zijn.

Biny en Chocolat vinden dit leuk.
  20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ze was wel thuis, dus er is geen wat als... ik vind wat als... onzin. Ik vind het ook echt niet netjes van deze mevrouw, maar zoals ik al een paar pagina's terug heb geschreven is dat ik me er niet zo druk om zou kunnen maken. Om van het zinnetje; ik voel me gebruikt, nog maar te zwijgen.

Maar het ging mij om het zinnetje dat de opmerking dat ze 'toch wel thuis is' als thuisblijfmoeder of als je in de ziektwet zit if als je werkloos bent, dat dat een gemene opmerking is. Waarom is dat gemeen? Schamen mensen zich ervoor of wat?

Deel Deze Pagina