Het ligt er een beetje aan of ik thuis blijf of niet. Wanneer er echt een afspraak gemaakt is en mijn kinderen na school met een andere ouder meegaan, dan ga ik gerust even boodschappen doen oid. Wanneer mijn kinderen in het weekend bij vriend(innet)jes spelen, meld ik het even bij de ouders door een app te sturen of even op het raam te tikken. Vaak lopen de kinderen dan ook in -en uit bij elkaar dus wel zo netjes om het even te melden. Dit doen overigens alle ouders zo.
Ik ga dus echt niet thuis blijven op het moment dat mijn kinderen ergens anders op afspraak gaan spelen, juist op die momenten ga ik dan even rustig boodschappen doen, juist omdat je dan op een rustige manier de winkels af kan gaan. De ouders in kwestie weten dat ik er dan op dat moment niet ben dus ze hoeven dan ook niet te proberen van huis te wisselen. Hier wonen de vriendjes ook allemaal bij elkaar in de buurt ( max 3/4 straten verderop ) maar dan nog blijf ik niet speciaal thuis als ze ergens anders spelen. Het is een ander verhaal als ze gewoon vanuit huis buiten gaan spelen met iedereen in de buurt, dan ga ik niet weg maar dat vind ik anders als ze van te voren een speel afspraak hebben bij een vriendje, dan ga ik er vanuit dat die ouders op dat moment even de zorg overnemen.
Ik niet. Afspraak is afspraak. Maar heb dan ook 3 kids die samen 9 keer in de week sporten, dus gewoon niet mogelijk om altijd thuis te blijven.
Hier is het sowieso lastig met afspreken, op maandag en vrijdag hebben de jongens judo, op dinsdag en donderdag heeft mijn middelste zwemles, ze moeten dan alle drie mee omdat we het dorp af moeten en een half uur verderop zwemles is. Ik wil niet dat hij dan afspreekt omdat ik dan pas rond 1800 thuis ben en dan andere ouders in de weg zit met eten. Blijft alleen de woensdag over, en dan hebben de kleuters vrij van school, dan heb ik smorgens mijn peuter en kleuter thuis en smiddags ook mijn oudste. Dit is de enigste dag dat ze kunnen afspreken. Dan blijf ik ook thuis, ook omdat derest van de week ren je rot is met drie kinderen het sporten. Hier alleen afspreken als ik de moeders of vaders zelf gezien heb, en idd het gebeurd dus dat ze opeens voor mijn deur staan ipv dat ze naar de andere gegaan zijn. Omdat de oudste weet dat ik thuis ben. Als hij gaat spelen en ik heb wat te doen, dan zorg ik dat hij weet waar ik ben en hoe laat ik ongeveer thuis ben. Hij weet de sleutel te liggen en kan in huis en weet dat hij me dan moet bellen. Kan zijn dat er iets gebeurd is waardoor het spelen eerder is afgelopen of verzin maar wat. Verder app ik de andere ouder ook altijd als ik even weg moet zonder dat ik het de oudste verteld heb, onverwachts: hoi mochten de kinderen toevallig mijn kant opkomen, ben over half uurtje (oid) thuis..ik moest even snel.....enz enz..