Zoveel Echo's ?!?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamary, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    Dames,

na vaak jullie albums ingedoken te hebben merk ik dat er redelijk veel mensen zijn met een verzameling aan echo foto's.. :( ik heb er tot nu toe een gehad, en dat was de verplichte termijn echo. hoe komt het dat jullie dan zoveel echo's hebben? je krijgt er toch standaard 2? een termijn, en een van 20 weken? hoe krijgen jullie het voor mekaar? ik moet het doen tot mijn 20 weken, en dan pas krijg ik te weten of mijn baby uberhaupt nog leeft en het hartje niet stiekem is gestopt. ik ben nu 15 weken en ben nog maar een keer naar de verloskundige geweest dat was bijna een maand geleden. ik bevind me in het ongewisse. ik wil ook gerustgesteld worden, wie is die vriendeijke gyn die zoveel echo's weggeeft? Please do tell :D

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Standaard krijg je er idd maar 2.

Bij ons ligt het anders omdat ik zwanger ben van een tweeling. Daardoor kunnen ze de groei van de kleintjes niet voelen van buitenaf en krijgen we dus standaard elke 3/4 weken een groeiecho.

Vaak krijg je vaker een echo als je een medische indicatie hebt en dus bij de gyn loopt. (en er zijn ook VK met een eigen echo apparaat)

3. Niet meer actief

Ik kan alleen van mezelf vertellen, termijnecho bij 7 weekjes, een pretecho (omdat ik twijfelde over alles) met bijna 9 weken en straks een nekplooimeting bij 12 weken en dan met 20 weken nog eentje maar wil zeker nog een pretecho laten doen!

4. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hey, in Belgie mogen we kiezen hoeveel echo's we krijgen. Wij hebben er voor gekozen om om de twee weken naar onze gyneacoloog te gaan en daar krijgen we dan een echo. Om de twee weken is wel erg veel, maar het is men eerste kindje en ben er zo bezorgd over!

5. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Hoi Mamary,
    ik krijg er in totaal 3. Ik heb er eentje gehad bij 8 weken. Straks bij 12 weken. En de echo van 20 weken.
    Ik kan me goed voorstellen dat je nu twijfelt of het hartje klopt e.d.

Ik zit er zelf aan te denken om zo'n apparaat te kopen waarmee je het hartje kan horen kloppen.
    Misschien ook een ideetje voor jou?

6. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    omdat ik een Mk heb gehad mocht ik met 6 weken een echo (afgelopen donderdag) en over 4 weken mag ik nog één omdat de gyn even wil kijken en de 20 weken screening maar dan houd het voor mij ook op volgens mij...
    Ik denk dat ik wel een pret 3d/4d echo ga doen bij zo'n buro , voor de leuk met foto's en een dvd erbij.

7. Niet meer actief

= jaloers dat lijkt me lekker!

8. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    In principe krijg je er 2 ja.. Ik heb er ook 1 met 8 weken gehad en nu in het ziekenhuis straks met 19 weken (routine echo) Maar heb ook nog een gratis echo gedaan op de 9maandenbeurs, en een geslachtsbepalingsecho en straks dan nog een pretecho ;)

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik had een echo staan om mijn eierstokken te controleren op cystes. en toen bleek ik een paar dagen voor die afspraak zwanger ik was toen 4 weken en 5 dagen

die gyn wilde me na 4 weken terug zien om te kijken of de cystes er niet alsnog waren gekomen.

en vervolgens de standaard 12 weken echo
    en daarna de screeningsecho bij 20 weken
    en vanavond de 3d echo :) :) :)

wij hadden puur geluk dus!

10. Ronnie

Ronnie Lid

1 jan 2007
    92
    0
    0
    In België zijn ze inderdaad minder strak daarin, en maar goed ook. Ik vind een veel betere regeling dan bij jullie in Nederland. Ik krijg er standaard elke maand eentje. Er zijn ook maar 3 terugbetaald door het ziekenfonds denk ik, maar de andere betaal je gewoon zelf.
    Ik mag er niet aan denken dat je gedurende 3 of 4 maanden denkt dat je zwanger bent om er dan bij één van de schaarse echo's achter te moeten komen dat het mis is. Dat is toch belachelijk.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Er staan ook heel erg veelfoto's van pretecho's in de albums van veel dames, dit zijn echo's waarvoor je tussen de 50 en 150 euro moet neertellen om 45 minuten naar je kleintje te kunnen kijken.

Ik heb toevallig afgelopen week mijn 3e echo gehad omdat er te weinig 'leven' was, maar dat is niet standaard. Ook heb ik alleen foto's van de eerste echo.

12. Niet meer actief

wow ik denk ga effe kijken naar je echo foto zie ik daar toch effe een blote foto haha ik moest effe slikken :p je ziet het van bovenaf toch wel meer als van opzij...

13. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland

:confused: :confused: :confused:

omm de twee weken! wat mooi! en wat erg voor ons hier in NL! waarom is dat daar zoveel beter geregeld dan? en dat alles vergoed de verzekering? zijn ze daar guller of zo? ik val van de ene verbazing in de andere

14. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    idd ronnie, zeer belachelijk..

@ carmpje ik denk dat ik ook zo'n baby geluid ding ga kopen. want ik lees maar iets te vaak dat vrouwen hier huppelend naar een echo gaan en dan pas te horen krijgen dat ze al wekelang met een dode baby hebben rondgelopen. ikvind het maar een eng idee. vooral omdat ik nu 15 ben en al verschillende mensen zeggen hun baby al te kunnen voelen. het enige wat ik voel is stress.. :(

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja er is geen andere manier om ok maar iets van mijn buikk te showen, want als ik kleding aan doe zie je neits meer.

16. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    zo wauw loeki

wat heb jij een mooi buikje zeg! je bent zeker niet veel aangekomen? je kan zeker al je normale kleren nog aan :D
    ik denk niet dat ik zoveel mazzel zal hebben,
    ik wil niet eens weten hoe ik der over 10 weken uitzie, tonnetje rond :p

maar ja, tis voor het goeie doel toch ;)

17. Niet meer actief

maakt mij niet uit hoor ben niet zo preuts ingesteld alleen verwachte ik het even niet :) doe maar lekker je buik showen doet het al minder pijn (het deed eerst toch zo;n pijn?) ik hoop het voor je!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee (dit is wel super offtopic dames) mijn kleine is aan de groeispurt begonnen, gevolgen.

1. Ik krijg eindelijk een BUIKJE.
    2. Ik heb eigenlijk aan 4 gr pcm niet genoeg, het doet van tijd tot tijd echt heel veel pijn. Fysio is nu in overleg met de VK wat voor mijn qua bevalling haalbaar en verstandig is. Ik heb steeds gezegd dat dat niet nodig was zolang het dragelijk was, maar dat wordt nu met de dag minder. :(

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Mamary,

ik heb inderdaad al 3 keer een echo gehad. De reden is dat ik 2 keer een miskraam heb gehad en nu onder begeleiding van een gynaecoloog sta. Bij mijn eerste zwangerschap zou ik mijn eerste echo bij (de gewoonlijke) 12 weken krijgen, maar omdat ik bloed verloor kreeg ik een echo bij 10 weken. Toen bleek dat het hartje niet klopte.

Ik gun iedereen een goede echo bij 12 weken en vooral geen angst..

groetjes
    Amber

20. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    dank je wel amber! jij ook ;)

Deel Deze Pagina