ik snap heel erg goed dat je hiermee zit hoor. Als je een poging van toenadering doet dan zit je er wel aan vast. En ik denk dat het voor mensen die geen ruzie met schoonfamilie hebben heel moeilijk te snappen is. Ik heb het met mn schoonzusje en niet met mn schoonmoeder. Maar ik heb ook keihard tegen mn schoonmoeder gezegd dat haar dochter wat mij betreft dood kan vallen. Dan klinkt het misschien alsof ik 1 of andere tokkie ben, maar daar is wel een geschiedenis van bijna 10 jaar toen aan vooraf gegaan, eens is het genoeg. Ik zou het er nog eens rustig met je man overhebben, wat vond hij ervan en hoe ziet hij de toekomst in op deze manier.
haha, ja zo komt het wel over als je zulke uitspraken doet vind ik, maar normaal gesproken zou ik dat nooit doen, ik ben w.b.t best degelijk. Maar je kunt ook te ver gaan.
Hoi Jarina, Ik heb zelf een heel goede band met mijn schoonouders dus het is voor mij misschien moeilijk om me in jou te verplaatsen maar ik vind het in ieder geval heel lief van je dat je voor je vriend met hem naar zijn ouders bent gegaan. Laat het allemaal even bezinken. Misschien voel jij je ook beter om de strijdbijl te begraven (hetgeen niet betekent dat je goede vrienden wordt of bent vergeten wat er is gebeurd) zodat je hieraan geen negatieve energie hoeft te verspillen (haat is vermoeiend), er geen gedoe tussen jou en je vriend ontstaat en je kleintje een goede band met z'n opa en oma kan krijgen zonder dat er altijd spanning is. Als blijkt dat er gewoon te veel gebeurd is en jij of je schoonmoeder hier niet toe in staat is, heb je het in ieder geval geprobeerd! Succes! en een voorspoedige zwangerschap!
Ik snap je gevoel, je bent voor je vriend (wat ik overigens ontzettend nobel van je vindt) je eigen grens overgegaan. En juist in je zwangerschap moet je je grenzen heel goed bewaken. Laat het nu maar rusten. Je hebt je grenzen goed aangegeven toen je bij je schoonouders was en geen heibel gemaakt.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie ( lieve ) reacties en goede adviezen. We gaan proberen om er in de toekomst het beste van te maken en ik zal in gedachten houden welke woorden jullie me toe hebben gesproken!