Hoogliggende baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eikie79, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Vanmorgen weer op controle geweest bij vk. Ben nu ruim 25 wkn. Ik heb al een flinke buik (bol) en het kind ligt erg hoog. Heb ook veel last van zuur, kortademigheid,.buiten adem. De vk zei dat de baarmoeder ook erg hoog lag, te vergelijken met 30 wkn! Onderin had ik nog wel ruimte...

Nu vroeg ik me af of dit inhoudt dat het ook weer eerder geboren wordt?

Het is mijn 2e zwangerschap en de 1e lag ook altijd erg hoog en had ik ook altijd het gevoel dat het eerder geboren zou worden. En dat was ook zo. 3 wkn te vroeg.

Vandaar dat ik me afvraag of dat verband houdt?

Moet over 4 wkn weer, dan ben ik bijna 30 wkn..zal het dan even vragen ... Ga pas 4 wkn van te voren met verlof...dus wordt weer spannend :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik weet dat de 2 kleintjes van mijn zusje ook erg hoog lag. Maar die is beide keren met 41+een beetje bevallen.. Dus het hoeft niks te zeggen over de termijn ;)

3. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo,

Ik ben bijna 30 weken zwanger en mijn baarmoeder ligt ook erg hoog. Ik had dit tijdens mn 1e zwangerschap ook, en heb toen een KS gehad met 42 weken. Over de termijn hoeft het dus niets te zeggen. Wel zegt de VK iedere keer dat de baby een week groter lijkt. Wat zegt je VK hier over?
    Spannend he, allemaal? Vind ik ook!

Gr Jo

4. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij ligt ook erg hoor, ben nu bijna 20 weken zwanger en mn baarmoeder ligt nu al 3 vingers boven mn navel. Bij mn 2e groeide die ook zo hard kwa groei zijn ze gewoon gemiddeld dus geen groot kindje verder.....mn 2e was 7 pond met bijna 39 weken (ks)

Deel Deze Pagina