meedoen aan moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongemeid21, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

hallo dames,
    ik wil wel meedoen aan moeders voor moeders maar alleen als het 100% anoniem is dus dat nog niemand van de buitenwereld weet dat ik zwanger ben, wil dit nog tot 12 weken geheim houden.
    wie heeft hier ervaring mee?

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Jonge meid,

MvM is 100% anoniem, niemand, behalve de consulent en jij weten het. Ik kan het zeker aanraden om mee te doen, je geeft er andere vrouwen de kans mee om zwanger te raken.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Nou, echt 100% vind ik het toch niet hoor.
    De flessen moet je buiten wegzetten (als je op de ophaaldag niet thuis bent). Ik deed er altijd een tas omheen, maar de man die ze op kwam halen, die zette ze altijd zo terug. Geloof dus echt wel dat de buren het al wel door hadden...

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Je kunt ze ook ergens anders laten ophalen (bv. vriendin of moeder die het al wel weet) of zelf inleveren. Dan ziet niemand ze dus bij jouw huis.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Je kan inderdaad ook een ander ophaal-/afleveradres opgeven. Maar denk dat je voor jezelf moet nagaan wat handig is en of je die moeite wilt doen. Het ligt er aan of je het heeeeeel erg zou vinden als je buren er achter zouden kunnen komen.
    Ik heb een heel nieuwsgierige buurvrouw, maar dat heeft ze nooit opgemerkt :p. Maar eerlijk is eerlijk, ik had het ook geen ramp gevonden als ze het wel had geweten hoor.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb het ook gedaan
    op zich is het wel annoniem behalve dus het buiten weg zetten van de flessen. dan zou je ze inderdaad zelf in moeten leveren en geloof me die dingen kunnen best zwaar worden en je moet er elke week aan denken.

Hier zijn wel is kinderen aan de haal geweest met nieuwe lege flessen die er stonden en een buurman uit de flat wist donders goed dat die ze bij mij moest afleveren.

Ik heb er geen spijt van gehad maar ben wel heel blij dat het nu klaar is, je moet er toch altijd maar aan denken en in een kannetje piesen de hele tijd ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb je geen containers voor bij de deur staan? Wij zetten de flessen steeds achter de container en de lege flessen worden daar ook weer neergezet.

Op de vrachtwagen staat ook geen MvM dus tsja.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je zou inderdaad je flessen bij iemand anders kunnen laten halen/brengen. Hier gaat het ook anoniem in principe, maar ik heb geen achterom, dus de flessen stonden voor de deur. Buurvrouw wist dus al snel hoe laat het was.

9. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Mijn buurvrouw wist het ook al heel snel, maar ik vind het belangrijker dat ik er andere mensen mee kan helpen!!!

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Ik bracht de flessen iedere donderdag naar het Depot, niemand bijons die het dus wist ;)

gewoon even overleggen met de consulente :)

11. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Vond het weinig moeite, even in een kannetje plassen. Zeker als je weet hoeveel geluk je er een ander mee kan brengen. Geloof niet dat onze buren weten waar die dingen voor zijn (jonge poolse aan de ene kant, kinderloze ouderen aan de andere kant :) ), maar je kunt ze idd ook even bij het depot afgeven.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb het overwogen, maar wilde ook die garantie. Toen hoorde ik van allerlei verschillende mensen uit mijn omgeving dat anonimiteit wel werd beloofd, maar niet nagekomen - ook idd door de flessen buiten vol in het zicht en in een kinderrijke buurt kun je dan op je vingers natellen dat je buren het snel doorhebben.
    Toen ik daarbij ook nog eens misselijk werd zag ik het helemaal niet meer zitten, en tegen de tijd dat de misselijkheid eindelijk weg was had was ik al bijna 18 weken, dus kon ik al niet meer meedoen.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is zeker niet anoniem als je in een jonge wijk woont. Vaak heb je al jarenlang dezelfde consulente. Dus als de buurvrouw die mevrouw bij jou binnen ziet stappen, weet ze heus wel hoe laat het is. Jammer genoeg is het (bij ons in ieder geval) niet mogelijk om bij haar thuis of op kantoor ofzo af te spreken.
    De flessen kun je vaak ook wel zelf inleveren. Dat scheelt natuurlijk wel, dan hoeft niemand het te zien. (Tenzij je bekenden hebt wonen naast de plek waar je ze moet inleveren. :))

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Toen ik zwanger was van Ties wisten de buren het toch wel, want ik heb met de posi test keihard staan gillen in de woonkamer :D :D

maar ze zijn zo discreet als jij wilt, ze kunnen ook de flessen uit de achtertuin halen, of je brengt ze zelf weg.

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ook ik zat in dubio, wist dat ik zwangers was, wilde meedoen met MvM, woon in een nieuwbouwwijk met alleen maar jonge mensen dus veel baby's die hier geboren worden, en wilde echt niet dat buren het meteen zouden weten.

ik heb mij aangemeld, vrouw kwam op bezoek (gewoon in haar eigen auto en niet met stickers van MvM erop waar ik een beetje bang voor was:);))
    heb aangegeven dat ik graag mee wilde doen om andere vrouwen te helpen maar dat ik wel zat met anonimiteit.
    Ze wilde er van alles aan doen om mij te helpen. Ik kon kiezen, of de bussen op laten halen of zelf wegbrengen bij depots, die ze op verschillende plekken in de buurt hebben. Ik heb gekozen voor het laatste. Hoewel ik nu weet dat als de flessen worden opgehaald die ook gebeurd door een busjes wat onherkenbaar is.
    De consulent bracht de flessen van haar auto naar mij toe, ze had er een grote plastic zak om heen gedaan zodat niemand de flessen zou zien...ze heeft zelfs de auto zo dicht mogelijk voor huis geparkeerd.
    mijn man heeft hier heel erg hard om moeten lachen, die kon het allemaal minder boeien met de anonimiteit.

16. Storm

Storm Niet meer actief

Hier bij ons moesten we ze zelf wegbrengen naar een verzamelpunt. In het begin heel sneakey in het donker, maar ik ben niet zo goed in het niet vertellen van zulk blij nieuws, dus na de eerste echo met negen weken wist de hele wereld zo'n beetje dat ik zwanger was.
    Ik ben net klaar, donderdag voor de laatste keer de flessen ingeleverd.
    Is toch weer een kleine mijlpaal in de zwangerschap. :D

17. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Zelf heb ik op de dag dat is posi testte het aan zowel mijn (schoon) familie, als vriendinnen verteld. Ik kan zulk mooi nieuws echt niet voor me houden!
    Maar goed, genoeg mensen die het tot 12 weken niet willen vertellen. Wat moeders voor moeders betreft zou ik zeggen; wat vind je belangrijker? Een heleboel vrouwen net zo gelukkig maken als jij nu bent met je zwangerschap, of 100% anonimiteit?!

Groetjes,
    Caitlin

18. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

ik bel volgende week even opnaar moeders voor moeders. ik kijk of ik het na een depot kan brengen. wil wel graag meedoen voor andere moeders

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik had de flessen wel gewoon op de wc staan. Ga echt niet elke keer ergens een fles vandaan halen als ik even snel ga plassen.
    Dus als je visite hebt zal dat al opvallen.

Verder vind ik het echt niet anoniem. Ze zeiden mij ook als ik ze in een tas buiten zette dan werden ze ook weer zo teruggezet, maar nee hoor. kratten stonden echt niet in de zak.

Ik ben na 2 weken gestopt omdat ik ging verhuizen en het hier gewoon niet veilig is om de flessen neer te zetten (voor mvm want geloof niet dat ze de flessen hier gewoon laten staan) en zelf wegbrengen met een fulltime baan en een kleine was geen doen.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ikke net zo, het werd dus niet opgehaald hier... Dan had ik een grote tas waarin ik de flessen deed. En dan liep ik naar de auto. Geen buur die dat door had.

Deel Deze Pagina