Zwanger? Iets anders?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Manuk, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Hoi,

Ik typ dit verhaal eigenlijk niet wetend wat ik er mee moet en wat ik er van verwacht dat ik dit hier neer zet. Maar ik denk dat ik het gewoon even kwijt moet, ik hoop overigens dat dit in de juiste categorie staat.

In januari bleek ik zwanger te zijn. Na eerst een flinke schok, want we hadden het nog niet verwacht waren wij er ontzettend blij mee, maar ik kon er niet van genieten. Het gevoel dat er iets niet goed zijn overheerste teveel. Dit bleek al gauw te kloppen want eind januari heb ik een miskraam gehad.
    De maand na de miskraam bleef ik last houden van buikkrampen en na een inwendige echo in het ziekenhuis bleek niet alles weg. In overleg met de gyneacoloog besloten het zo te laten en af te wachten of het met de volgende menstruatie eruit kwam. Ik heb daarna geen controle of echo meer gehad om te zien of alles daadwerkelijk weg is.
    Mijn menstruatie kwam mooi op tijd en ik ben toen begonnen met de anticonceptie (Yasmin). Wij wouden na alles wat er gebeurd was even rust en zekerheid dat ik niet weer zwanger zou worden, ik begon op dat moment ook net met mijn nieuwe baan.

Ongeveer 2 maanden geleden kreeg ik ineens veel migraine. In deze mate en frequentie heb ik het nog nooit gehad. Het is nu in een stadium dat ik bij de neuroloog onder behandeling ben, preventieve medicijnen heb en a.s. woensdag een mri-scan. Ondanks de preventieve medicijnen heb ik nog steeds 2 a 3 aanvallen per week.

Maar eigenlijk sinds de echo in het ziekenhuis heb ik nog steeds een raar gevoel. Ik bleef toch lichtelijk vloeien tijdens het pilgebruik, maar werd wel gewoon "ongesteld". Ik had ergens een vermoeden dat hetgene wat ze gezien hebben op de echo toch een prille zwangerschap was. De twijfel nam vorige week ineens toe en met een mri-scan op de planning wou ik het toch uitsluiten. Ik heb daarom vorige week een zwangerschapstest gedaan maar die was omo-wit, negatief dus.
    Toch blijf ik een raar gevoel houden, mijn darmen zijn erg van slag, mijn buik "plopt", ik heb flinke stemmingswisselingen, enorme migraine-aanvallen, emotioneel, regelmatig buikkrampen.
    Ik ben nu gestopt met de pil, althans ik had afgelopen woensdag weer moeten beginnen maar niet gedaan.

Ik weet alleen niet echt wat ik nu moet. De test was negatief, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Er is 'iets' aan de hand, maar aan de andere kant denk ik dat ik het mezelf aanpraat.
    Ik ben bang voor wat komen gaat als ik toch zwanger zou zijn, ik heb enorm veel imigran, diclofenac, metoprolol, propanolol etc gebruikt. Deze medicijnen mag je absoluut niet tijdens een zwangerschap!
    Als ik zwanger zou zijn en mijn gevoel klopt dan zou ik rond de
    16/17weken zwanger zijn. Qua termijn en wanneer het 'ploppen' begon zou het kunnen, maar het zouden ook mijn darmen kunnen zijn die van slag zijn.

Alles zou kunnen kloppen als die test maar niet negatief was geweest. De dingen die ik voel/ervaar kunnen ook met de hele situatie samen hangen en op die manier verklaarbaar zijn. Maar ondanks dat ik daar me wel heel goed bewust van ben is er een klein stemmetje die blijft het tegenspreken.

Zou het kunnen? Zo'n termijn zwanger en een negatieve test (kv, 2 voor 5euro)?
    Wat zouden jullie doen? Toch naar de huisarts en mijn gevoel voorleggen? Mijn eigen huisarts die is er volgende week pas weer, a.s. week heeft hij vakantie en de plaats vervangende huisarts is alleen voor levensbedreigende spoed bereikbaar.
    Ik denk dat ik morgenvroeg nog eens een test doe, als die ook weer negatief is dan kan het toch niet anders zijn dan dat het met de andere factoren te maken heeft.

Afijn, ik ben blij dat ik het even van mij af heb kunnen typen.
    Bedankt voor het lezen en het eventueel reageren.

Groetjes Manuk

2. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    nee dat kan niet maar mischien ben je wel weer pril zwanger en dat je daarom nog geen positieve test heb, probeer over een paar dagen nog een test te doen.

3. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zwanger zou zijn, dan zou je positief testen, dus reken er maar op dat je niet zwanger bent.

Als ik je verhaal lees vind ik het alleen maar logisch dat je hele lichaam van slag is. Hormonen kunnen heel veel kwaaltjes veroorzaken. En met het zwanger zijn, de miskraam en het opnieuw starten met de pil en vervolgens weer stoppen heeft je lijf het flink te verduren gehad. Je hebt nu waarschijnlijk 1 grote hormonen chaos in je lichaam en dat zul je waarschijnlijk voelen. Daarnaast kunnen al die medicijnen die je geslikt hebt vanwege je migraine ook bijwerkingen hebben. En ook stress kan nog een veroorzaker zijn van je klachten.

Ik zou een afspraak maken met de gynaecoloog om na te laten kijken of je baarmoeder nu echt schoon is. Dan weet je ook gelijk 100% zeker dat je niet zwanger bent (hoewel ik uit je verhaal opmaak dat je echt niet zwanger kunt zijn vanwege de negatieve test) Maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Dan kun je daarna je lichaam rust geven zodat het de hormonen chaos kan herstellen. Je andere klachten zullen dan ook vanzelf afnemen in de loop van de tijd denk ik. Ik heb er lang over gedaan om te ontpillen. Pas na 6 maanden voelde ik me weer een beetje mezelf. Zoveel kunnen hormonen dus blijkbaar met je doen.

4. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik zou voor de zekerheid tog even een afspraak maken met je gynaecoloog pas dan weet je het helemaal zeker.
    Dan kunnen ze gelijk even controleren of er nog iets achter gebleven is van je miskraam.
    En over je negatieve test alles kan, heb wel vaker gehoord dat mensen laat positief testen. ( hoelaat weet ik niet)

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk eerlijk gezegt niet dat je zwanger bent!
    Iniedergeval geen 16/17 weken,dit kijkt me onmogenlijk!
    Ik denk ook dat je lichaam van slag is door de mk,medicijnen en pil/geen pil gebruik.

Ook denk ik dat je misschien een spastische darm hebt die de plopjes veroorzaken.
    Heel veel succes!

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Maar aan de pil en weer van de pil af gaan kunnen ook rare dingen met je lijf doen. Met 16/17 weken zou je een dikke streep op een test moeten krijgen. Maar ik zou een nacontrole proberen te krijgen, om te kijken of alles echt goed is. Vreemd dat ze dat niet gedaan hebben trouwens :(

Ik hoop hoe dan ook dat je je snel beter voelt.

7. meerie

meerie Actief lid

Apr 30, 2011
    391
    0
    0
    Ik zou als ik jou was absoluut nog een nacontrole vragen om te kijken of je baarmoeder schoon is na je miskraam enzo. Ik zelf ben helaas vorig jaar ook 2 keer gecurretteerd omdat mijn baarmoeder nog niet schoon was.
    Zwanger zal je dus niet zijn en ik denk dat je klachten ook komen door het pilgebruik. Zeker omdat je weer begonnen bent (heeft echt wel wat bijwerkingen). Ik zou ook gewoon de pil blijven gebruiken (de klachten horen erbij in het begin), je lichaam moet gewoon na alles weer wennen.
    Succes!

Share This Page