Hoi dames, even een gekke vraag (voor degene die er ook daadwerkelijk last van hebben/hadden). Je hoort vaak dat zwangere vrouwen koffie opeen vies vinden (ruiken). Hoe snel kan je daar last van hebben? Ik heb pas over 6 dagen mijn NOD, maar ik vind koffie echt opeens heel vies, echt slootwater en een hele rare geur, en ik ben echt wel gek op een bakje leut 's morgens, ook als ik ziek ben. En pannenkoeken vind ik ook opeens heel vies terwijl dat echt 1 van m'n lievelingsgerechten is...
Ik vond wel andere dingen opeens vies ruiken. Dat was al voor mijn NOD.. Geloof 4 dagen voor de positieve test, dat ik door de straat fietste en vanalles rook opeens.. Maar koffie werd bijna een verslaving tijdens de zwangerschappen. Hield netjes max 2 kopjes aan, maar anders had ik het de hele dag gedronken.. En thee juist weer niet..
Hahah oke. Maar ook best vroeg dus? Ik nam vanochtend ook een hap van m'n broodje pindakaas en die smaakte ook heel anders.. Hele sterke pinda smaak terwijl ik dat normaal wel mee vind vallen..
Mijn periode was wat variabel, dus die 4 dagen was voor mijn kortste NOD, en bij de echo ben ik 3 dagen achteruit gezet. Dus dan zou je zelfs op -7 zitten.. Maar in ieder geval ook ruim voor de test. Bij de 2e was dat ook weer het 1e teken, maar geloof maar 1 dag voor de test..
Ja jeetje.. Dat is dan hetzelfde als bij mij (hopen we dan maar), want ik had het gister voor het eerst.. Bedankt voor je reacties!
ik kreeg het bij de oudste na 3 mnd en bij de 2e dronk ik het al bijna niet meer.. ik lust helemaal geen koffie meer, behalve wienermelange.. normaal dornk ik zwart met suiker en nu kan ik het niet eens meer wegkrijgen!! en heb er cola voor in de plaats gekregen, dat luste ik namelijk nooit maar door de zwangerschap kreeg ik ineens dat!
De eerste keer had ik daar ook last van, ik testte 1 dag voor mijn vermoedelijke NOD licht positief, bij termijnecho werd ik een week achteruit gezet. Toen we voor een 2e gingen en ik ineens mijn koffie niet meer vond smaken 13 dagen na mijn eisprong (volgens ovulatietesten) was dat een reden om een zwangerschapstest te doen en deze was duidelijk positief.
ik vind koffie ook vreselijk vies nu, ik word al misselijk als ik de koffie van mijn man ruik, bij de eerste had ik dat ook meteen, ik dacht echt ik hoef nooooit weer koffie, maar een halfuur na de bevalling kreeg ik opeens vreselijk veel zin in koffie en was het weer heerlijk
Ik heb nog geen last m.b.t. koffie drinken. Ben nu 5 weken voorbij. De een moest er van overgeven, terwijl de ander juist veel zin erin krijgt. Ik denk niet dat je dat kunt relateren aan zwanger zijn, in veel gevallen natuurlijk wel, maar niet altijd. Suc6 met testen! Spannend!
Ik heb geen moeite met koffie! Lust het nog steeds erg graag vanwege mijn zwangerschap drink ik het wel minder omdat het niet zo goed is
Ik vond koffie in het begin ook smerig en idem met pindakaas. Het is vooral de verandering in smaak dus niet persee koffie of dergelijken. Dat kan allemaal al vanaf de innesteling voorkomen. Meestal zo rond de NOD.
Bedankt voor jullie reacties! Het is dus heel wisselend.. het wordt hier in ieder geval niet beter met de koffie haha. Vanmorgen ook erg misselijk geweest.. NOD is pas 5november dus moet nog 'even' geduld hebben..
Ik kan je er ook niet echt bij helpen. Bij de eerste veranderde er qua smaak niets en ben ik ook nooit ziek, zwak of misselijk geweest. Bij de tweede had ik redelijk snel (maar pas na een week of 6) dat ik geen koffie meer lustte. Ik werd echt misselijk als ik de bus met koffiepads open maakte om voor anderen koffie te zetten.
Een week na de tp lustte ik opeens geen koffie meer. Dat is dus ong. Een week voor nod. Ik vond het heel raar,snapte er niks van en ben een paar dagen blijven proberen, maar bleef vies. Legde de link pas toen ik zwanger bleek te zijn. Heel herkenbaar dus!