voorliggende placenta, keizersnede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kikkie, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikkie

kikkie Lid

18 dec 2006
    89
    0
    0
    Met de 20 weken echo lag mijn placenta voor de baarmoedermond.
    Nu moet ik met 30 weken opnieuw een echo laten maken om te kijken of daar iets in is veranderd.
    Stel dat de placenta voor de baarmoedermond blijft liggen, dan moet ik denk ik met een keizersnede bevallen?
    En zullen er nog meer gevolgen zijn? Ik kan toch wel weer 1x zwanger worden?
    Ben dit allemaal vergeten te vragen.

2. Niet meer actief

Hallo,

Als je placenta voor de uitgang ligt, moet je idd met een keizersnee bevallen...de kans is aanwezig dat je placenta straks niet meer voor de uitgang ligt, omdat hij met je buik mee omhoog groeit...is dat niet het geval, dan zijn er verder geen gevolgen hoor, je placenta kan bij volgende zwangerschap helemaal aan de andere kant komen te liggen..dus geen zorgjes ;)

liefs Pjetje

3. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Sluit me helemaal aan bij het bovenstaande.

Onze tweede, Thijs, is met de ks geboren ivm voorliggende placenta. Ben nu zwanger van de 3e en de placenta ligt nu rechts en aan de voorkant.
    De bedoeling is dus ook een gewone vaginale bevalling, maar wel in het ziekenhuis.

groeten,

Anja

4. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

bij de geboorte van mijn zusje lag de placenta er ook voor. Daardoor moest mijn moeder inderdaad ook via een keizersnee bevallen.

Deel Deze Pagina