Ik voel me nog steeds niet lekker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hey meiden,

Ik ben nu op weg naar m'n 16 weken en ik voel me nog altijd niet lekker. In heel de zwangerschap zijn er amper drie dagen geweest dat ik me écht goed voelde. Het is vooral misselijkheid en het warm hebben dat me parten speeld.

Maar sinds een week of twee is het echt weer erg. Ik sta misselijk op en dat gaat zo een hele dag door. Heb dan een zwaar gevoel in de maag en dat gaat niet over. Ook m'n darmpjes blijven maar in de knoop liggen.

Herkennen sommige dit? "Normaal" zou ik me nu kiplekker moeten voelen maar dat doe ik dus écht niet. Ik moet gelukkig niet vaak meer overgeven maar soms toch nog wel...

En die warmte opwellingen die zijn zo grrrrrr... Ik lijk soms wel in brand te staan.

In ieder geval in m'n bloed is alles goed dus volgens mij zijn het echt de zwangerschapssymptomen die me zo doen afzien...

Kan dit volgens jullie? Nog steeds misselijk en me echt niet lekker voelen?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik herken het wel.
    Ben tot week 16 ook heel misselijk geweest, hing 3 tot 4 x per week boven de wc pot. heb uiteindelijk via de huisarts emesafene zetpillen gehad. die hielpen gelukkig aardig tegen de misselijkheid.

ben daarna eigenlijk altijd futloos en moe gebleven,denk ook niet dat het deze laatste paar weken nog over gaat.

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb dit ook gehad tot een week of 18...toen ging het langzaam over

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meis, ik ben nog steeds ziek....
    Spuug de hele dag door...
    Tot 16 weken aan de medicijnen gezeten en nu weer begonnen....
    Op het moment ontzettend last van maagzuur...
    Succes!

5. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik ben ook heeeeel misselijk geweest, maar dankzij acupunctuur knapte ik meteen na de 1e keer al op. Ben de hele zwangerschap bij hem gebleven en heb de daardoor eigenlijk heel goed gevoeld. MIsschien ook iets voor jullie!?

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis ik heb vandemorgen nog even flink over gegeven dus het kan wel hoor.ik heb medicijnen gekregen voor maagzuur maar helpen doet het helemaal niets.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hi Lolieken,

Ik voel me ook nog steeds ellendig!

Ben tot week 12 ongeveer verschrikkelijk misselijk geweest, kon vooral niet meer drinken, daarom ook opgenomen geweest. En voelde me zo ziek dat ik alleen maar kon liggen en een beetje voor me uitstaren.

Daarna voelde ik me wat beter, kon weer lezen enzo, maar nog steeds heel veel liggen. Nu, bijna 15 weken, kan ik alweer wat dingetjes doen in huis, maar het grootste deel van de dag lig ik toch nog steeds op mijn stretcher.

Ik heb vaak t gevoel van ooooooooooh, t gaat nooit meer over. Word er soms bijna depri van. Maar aan de andere kant zie ik wel heeeel langzaam verbetering...

Vind t in ieder geval echt niet leuk om zwanger te zijn! Jammer he, wil zo graag lekker genieten me goed voelen en babyshoppen..

xx

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook hier een misselijke, en het is nog niet over... Het zakte de afgelopen dagen wat, maar nu ben ik gisteren met een ijzerkuur weer begonnen (nummer 3 deze zwangerschap) en ben ik weer opnieuw misselijk :(
    Dat je je nu juist goed zou horen te voelen, dat is onzin: het grootste deel van de vrouwen knapt het 2e semester op, maar een ander deel ook niet.
    Behalve de misselijkheid ben ik erg moe (lage ijzer en lage bloeddruk), heb ik last van verstopping en aambeien, loop ik om de haverklap naar de wc (ook 's nachts) en slaap dus slecht.
    Ook ik geniet niet echt van zwanger zijn, heb het hier al eerder geroepen, maar doe mij die befaamde ooievaar maar, ;)

Maar goed, blijf jezelf voorhouden: dit gaat in ieder geval opknappen zodra die kleine eruit is, :)

9. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Het kan nog wel even duren hoor....een vriendin heeft het heel haar zwangerschap :(

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik voel mij ook nog heel moe en futloos!
    Misselijk met vlagen, gelukkig niet meer zo erg als in het begin!

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hey meiden, ik vind het echt lief van jullie dat jullie zo reageren. Ook al wist ik natuurlijk dat ik niet de enige ben! Toch voel ik me af en toe zo. Soms gaat het beter het hoeft niet altijd negatief te zijn maar merendeel van de dag ben ik zo verschrikkelijk ellendig!

Ik vind dit ook zo erg tegenover de mensen rondom mij. Ik wil écht mee alle activiteiten doen m'n huishouden runnen maar soms gaat het écht niet. Voel me dan zo'n profiteur. Ik zie er best ok uit dus mensen begrijpen het ook niet altijd even goed. Vroeger was ik diegene die riep zwanger zijn is niet ziek zijn he. Maar ik ben al heel de zwangerschap goed "ziek" en ellendig. Nu krijg ik dat natuurlijk terug. Af en toe krijg ik de "je bent zwanger niet ziek he" ... Wat kan ik dan nog meer zeggen? :cry: In princiepe is het wel zo natuurlijk.

Iemand zei hier ik voel me alsof het nooit zal overgaan. Ik heb dat dus ook heel erg de laatste dagen. Ik heb écht het gevoel alsof ik nooit meer niet misselijk zal zijn. Ik ben het tenslotte de laatste drie maanden en counting... :rolleyes:

Maar een positieve noot. Ik probeer toch van de zwangerschap te genieten ondanks het te kort aan energie. Ik denk zelfs het beebje voor de eerste keer te hebben gevoeld... Het is nog niet regelmatig en ik ben niet helemaal zeker maar het voelde anders. De eerste keer leken het mini duwtjes en vanmorgen toen ik nog half lag te slapen voelde ik de "bekende" springende belletjes... Het leek wel net alsof m'n darmen 'brobbelde" maar toch net iets anders. Zou het kunnen denken jullie?

Ik kijk ook uit naar het "regelen" van zaken: suikerboontjes, kaartjes, uitzet voor de baby... Spijtig genoeg nog even energie te kort maar het komt wel inorde zeker!

Zaterdag gaan we naar een grote babyshop... ik hoop dat ik het een beetje trek. In winkels begin ik meestal de zweten en het verschrikkelijk warm te krijgen... héél vervelend.

Laten we elkaar wat steunen meiden! :)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ach, en nog ene troost: hoe misselijker je bent, hoe kleiner de kans dat het misgaat, ;) Hou ik mezelf ook maar steeds voor...
    LOL

13. pippilotte

pippilotte Actief lid

Dit gevoel had ik tijdens de eerste zs al, en nu weer precies het zelfde!
    Ik heb nog steeds geen roze wolk kunnen ontdekken wat zwanger zijn betreft!

Deel Deze Pagina