Ik zou idd aangeven van nou ik heb me bedacht, en voor de lieve goede vrede zeggen geen anderen alleen jij en je man, moeder, zus en sm kunnen wachten in de wachtkamer..
Als je jouw moeder en zus er graag bij wilt hebben, moet je dit gewoon doen. Ik vind dat je prima onderscheid kunt maken. En al helemaal als je moeder zo'n kreng is. Kun je haar daar niet mee confronteren, in bij zijn van je man of haar man, je schoonzus of noem maar op? Ik zou er een ordinaire bitchfight van maken. Dan maar ruzie, maar met zo'n walgelijk denkende persoon wil je toch niet omgaan. En ik haar dan ook niet willen als oppas van je kind.
Wat een verhaal zeg *dikke knuffel*. Ik sluit me aan bij alles wat er gezegd is. Het is JOUW bevalling, JIJ moet bepalen wie je er wel of niet bij wilt hebben. Je man zou dat moeten begrijpen, en als hij dat niet begrijpt... misschien moet hij dan ook maar op de gang gaan zitten grapje natuurlijk, hij zou erbij moeten zijn en jou onvoorwaardelijk steunen. Ik wens je heel veel succes met dat gesprek morgen. Ik stuur je al mijn moed en doorzettingsvermogen, en duim dat je kunt opkomen voor jezelf. Een bevalling is een heftige en belangrijke gebeurtenis en het zou doodzonde zijn als die wordt verpest door een negatieve sfeer en mensen om je heen die je niet steunen.
Eerst even het vetgedrukte.... Excuse me??!! Volgens mij ben jij degene die het kind eruit drukt en niet hij! Hoefde die van mij niet te zeggen hoor, want no way dat ik mijn schoonmoeder bij mijn bevalling wilde!! Mijn moeder is er wel bij geweest, maar dat vind ik toch anders! Kom nou even zeg! :x V.w.b. je schoonmoeder: of ze dimt in en ze biedt haar excuses aan voor haar onbehoorlijke en kinderachtige gedrag en anders blijft ze maar buiten! Je moet je bevalling ingaan zoals JIJ het wilt en niet zoals anderen het willen! Kom voor jezelf op hoor! Ook je man even stevig aanspreken.
O mijn god mijn mond valt hier echt van open. Ik vind trouwens dat je wel heel veel mensen bij je bevalling hebt gepland. Zelf zou ik lekker alleen mijn vent erbij willen hebben. Ook omdat er anders misschien spanningen ontstaan onderling etc en ik zou geen zin hebben om me daar mee bezig te houden. Rare dingen zegt je schoonmoeder, en ik vind het ook erg raar dat je vriend zijn moeder bij de bevalling wil hebben. De keuze lijkt me allereerst aan jou.
Zoals ik het begrijp zit je man nu over ver aangezien hij morgenavond pas thuis komt. Mijn advies? begin er morgenavond niet over ga lekker genieten van elkaar! Praat er zaterdag of zondag met hem over in alle rust maar neem wel duidelijk een standpunt in en vertel hem wat het met je doet en geef aan dat jij de gene bent die de baby eruit moet poepen en jij ook bepaalt wie er aanwezig is. Het gedrag van je schoonmoeder heeft consequenties. Succes meid!
Thnx meiden voor al het advies, de lieve woorden en jullie mening. Zometeen eerst een bak patat halen bij de friettent (heb ik wel verdient) en daarna rustig bespreken wat mij dwars zit en dat manlief zijn manier van denken op dit moment niet zo handig is. Mijn moeder is er hoe dan ook bij! Dat wil ik niet veranderen aangezien zij mij ontzettend goed aanvoelt en ook heel fijn rust kan geven in angstige situaties. Ik heb gisteravond wel al uitgelegd aan hubby dat dit met een "sorry" niet opgelost is. Dan verdwijnt niet opeens het gevoel van stress en niet mezelf kunnen zijn. Hij zei dat ie dat snapte. Ik hou jullie op de hoogte!
Oh jori, nee hij werkt van smorgen 7 tot savonds 7 dus hij is altijd laat thuis. Geen nachten weg dus haha.
Wat een rot situatie zeg! Ik leef echt met je mee. Laat één ding duidelijk zijn; jouw wensen zijn het allerbelangrijkste tijdens JOUW bevalling..ja inderdaad, JOUW, niet jullie.. Nee, bevallen doe je namelijk niet samen maar alleen. En ja, met de support die JIJ erbij wil hebben zodat je je prettig voelt en jezelf kunt zijn. Voel je je op dat moment zo dat je wilt gillen en schreeuwen? Dan is dat jouw zaak? Ben je stil en in jezelf gekeerd? Ook prima! Maar niemand zou mij vertellen hoe ik me wel of niet behoor te gedragen tijdens de bevalling van mijn kindje! Bah zeg :x wat naar. En het is één ding dat je schoonmoeder zich zo verschrikkelijk opstelt, maar dat je eigen man er gewoon in meegaat? Nee, dat vind ik écht niet oké. Een tip? Laat alsjeblieft al deze reacties lezen aan je man. Leg hem uit hoe erg je er al weken mee zit en dat je daarom je toevlucht anoniem tot dit forum hebt gezocht om te kijken of het nu zo gek is wat jij vindt en wil. En dat deze reacties is hoe de meerderheid van de dames erover denkt die zelf weten wat bevallen is. Sorry hoor, maar kan me hier echt heel kwaad om maken! Ik wens je veel succes en sterkte, en hoop echt dat je man meer leert achter jou te staan en zich gaat beseffen dat als zijn moeder zich zo opstelt ze er beter niet bij kan zijn in het belang van jou en zijn kind!
Tjee wat een rotsituatie, jij bepaalt uiteraard wie er bij je bevalling is en inderdaad moet je je kunnen ontspannen en niet bang te hoeven zijn als je een kik geeft.. Mag ik vragen of het misschien met de cultuur te maken heeft, klinkt me namelijk wel wat bekend in de oren, ook als ik de opmerking van je man lees. Dit praat het verder natuurlijk niet goed! Zoals ik al zei, wat voor jou goed voelt moet je zeker doen want het moet een mooie ervaring zijn
Thnx meiden! We zijn beide Hollands en hebben geen geloof wat we nastreven. Lig nu met serrieuse voorweeen op de bank en moet zometeen de verloskundige bellen, hij respecteerd mijn wens om het stil te houden aan de familie nu. Dus zal vanavond nog aan het CTG moeten, de verloskundige die ik nu had snapte niet helemaal mijn probleem zoals ik hem hier aangeef. Dus ik heb gezegd dat ik een ander wil met wie ik wel duidelijk en fijn kan praten. Wat een gedoe zeg. Nu weer even liggen en de pijn weg zuchten. Alles komt in 1x.
Ik heb gebeld ze komt nu mijn kant op. De kleine beweegt goed dus dat is goed. Maar denk dat ze me zometeen nog naar het ziekenhuis stuurt.
Misschien nu eerst zeggen dat je je bedacht hebt en er helemaal niemand bij wilt. Alleen je man. Je weet totaal niet hoe het loopt. Ik weet niet waar je wilt bevallen. Maar in het zkh vinden ze 3-4 mensen extra om je bed ook niet altijd goed. Straks wordt het een keizersnede of inleiden of beval je in 1,5 uur en is überhaupt iedereen te laat. Mocht alles gunstig zijn (voornamelijk: voelt het voor jou op t laatste moment goed, kun je altijd nog je moeder bellen of ze komt).
Je zal nu wel even iets anders aan je hoofd hebben Maar ik hoop wel straks hier te lezen dat het goed gaat met jou en de baby! Stress zoals schoonmoeder-stress kan best invloed hebben, extra reden om er iets mee te doen
Hoe is het nu met je? Hoop dat alles goed gaat met jou en de baby! Dat de kleine nog maar even blijft zitten!
Jemig dat was me het nachtje wel. Nou sinds donderdagavond dus wel degelijk weeen. Op het CTG was me baarmoeder heel onrustig en bezig met ontsluiten. Dus er werd direct een urine onderzoek gedaan en bedrust. er werd besloten dat ik wel een nachtje moest blijven want ze wouden eerst weten waar het vandaan kwam. Gistersvond om 11 uur kwamen ze met de uitslag Blaasontsteking en die kan dus weeen en harde buiken veroorzaken. Ik kreeg direct antibiotica en volledige bedrust. Al met al maken we het nu saampjes goed. Hubby en ik zijn best emotioneel vandaag omdat we even bamg waren dat onze bink geboren zou worden. Maar we zijn intens dankbaar dat dat dus niet het geval is. Gelukkig zijn onze wensen gister heel duidelijk geweest mbt contact met de familie. En zaten we dus wel degelijk op 1 lijn. Hubby heeft later nog contact gehad met me schoonmoeder en verteld hoe en wat en ze heeft dr excuses aangeboden en gezegd dat ze niet de slimste opmerkingen heeft gemaakt. Wat je wel niet bespreekt als het allemaal zo onzeker is. Maar eind goed al goed. En ook heel fijn dat hubby echt volledig aan mijn kant staat en zelf ook inziet wat ok nou bedoelde. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve berichten, en dat ik mijn zorgen hier kon delen. Nu weer even slapen want het ziekenhuos ligt niet echt comfi. Xxxx
jeetje meid wat heftig, Doe rustig aan en denk aan je gezinnetje, jij je man en de kleine vent zijn het belangrijkst!