katten en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lonny, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lonny

    lonny Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    hallo allemaal.

    Ik heb een vraag, ik heb 2 schatten van katten. :) Weet iemand of het gevaarlijk is dat tijdens de zwangerschap mijn katten naar buiten gaan?
    Ze zijn een paar uur op een dag buiten. Ik zou het zielig vinden als ik ze binnen moet houden als ik zwanger ben. :cry: Maar als het gevaar kan, (parasiet) dan hou ik ze zeker binnen.
    Alvast bedankt!

    knuf Lonny
     
  2. Trees

    Trees Niet meer actief

    Kan geen enkele kwaad hoor. Wel de kattenbak door iemand anders of met handschoenen aan verschonen! Verder kun je ze gerust knuffelen en vertroetelen :D
     
  3. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je mag de kattenbak niet verschonen met je blote handen, maar verder kan het geen kwaad.
    Laat ze dus maar lekker naar buiten gaan hoor :D
     
  4. lonny

    lonny Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Supersnelle reactie Trees!

    Ik ben super blij en opgelucht.

    Ja ik weet dat ik moet oppassen met de kattenbak.

    Dank je

    knuf lonny
    :D
     
  5. lonny

    lonny Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Super!
    Ben erg blij.

    van de kattenbak wist ik.

    Dank je wel!

    knuf lonny
     
  6. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij hebben ook twee katten en ik heb idd ook geinformeerd en het kon geen kwaad.
    kattenbak hebben we niet want ze doen al hun behoeftes buiten dus dat is erg lekker. geen stank in huis van die katte bak.

    liefs
     
  7. ppver

    ppver Fanatiek lid

    26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Laat ik het nou zou geregeld hebben dat bij mij manlief als taak in huis heeft de kattenbak verschonen. ;)
    Andere taken doe ik wel weer en zo hebben we de taken een beetje fifty fifty verdeelt. :D
     
  8. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hey meiden

    Ik heb 3 katten en ze komen geregeld buiten.
    Maaaar ze zijn gek op kusjes geven!
    Word helemaal ondergelikt!
    Kan dat kwaad?
    (bacterieen,parasiet,?)

    Liefs Melanie
     
  9. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    als je ze behandeld tegen wormen en vlooien en je wast regelmatig je handen, is er weinig aan de hand.
    maar dit zijn natuurlijk dingen wat je ook zou moeten doen als je niet zwanger bent.

    Ik zou persoonlijk de katten niet op de mond laten likken maar ik kan niet onderbouwen of dat kwaad kan (ik vind het gewoon niet zo'n fris idee)
     
  10. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    De toxoplasmoseparasiet(die leeft bij kattenuitwerpselen, tuin en zandbak tenzij die altijd afgedekt is) is alleen schadelijk als je als zwangere de infectie nog niet eerder hebt doorgemaakt, het verricht schade aan de jonge vrucht(eerste twaalf weken van de zwangerschap) daarna is het al niet schadelijk meer en als je de ifectie als eens hebt doorgemaakt kan het helemaal geen kwaad!

    Dat is wat ik heb geleerd tijdens mijn studie, maar goed extra hygiene maatregelen zijn nooit weg natuurlijk!

    Yuk kom wel weer om de hoek he met mijn kennis!?:S
     
  11. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Buikvlinder, het klopt wat je zegt maar slechts 5% van de mensen is ooit al besmet geweest met toxoplasmose, heeft de dokter me pas verteld.
    Dit betekend twee dingen; je moet natuurlijk voorzichtig zijn maar niet extreem bang zijn voor besmetting en je hebt maar een kleine kans dat je er al immuun voor bent.

    Lieve groetjes!
     
  12. lonny

    lonny Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    ik heb me dus al duidelijk veel te druk gemaakt.
    In eerste instantie dacht ik, dat ik die katten helemaal niet meer mocht aaien
    als ze buiten waren geweest. Omdat ze ook wel eens met muizen en kikkers spelen. Of ze komen die beestjes ook wel als kadootje binnen brengen, :(
    dat zijn dan meestal de kikkers. 8-[
    Als ik mijn katten heb geaaid, dan was ik erna altijd mijn handen. Want ik weet nooit wat ze meebrengen of mee hebben gespeeld buiten. :)

    knuf lonny
     

Deel Deze Pagina