Cursus wel of niet doen

Discussie in 'De lounge' gestart door tricie83, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Hoi allemaal,

Ik ben een twijfelkont in dit geval.
    Wat zouden jullie doen in mijn situatie.

Al een tijd weet ik dat ik iets anders wil in mijn leven qua loopbaan.
    Ik heb een aantal jaar geleden nadat ik ontslagen was van mijn 1ste baan een opleiding personeelszaken gedaan. Heb alleen geen examen gedaan omdat toen ineens het examen bedrag was verhoogd en dat was niet meegenomen in het budget dus kon dat niet betalen.
    Steeds meer en meer krijg ik het gevoel dat ik iets moet doen met het helpen van mensen.
    Nu heb ik een hele leuke opleiding gevonden voor stress counseler.
    nu staan er wel reacties bij . maar ik vraag me of hoe betrouwbaar die zijn. ik vroeg me af of hier nog eer mensen zijn die deze opleiding hebben gedaan of misschien nu doen en wat hun ervaringen zijn.
    Ik zou heel graag voor mijzelf starten en dan.
    Ook ben ik al ervaringsdeskundigen en hoop dat ik met mijn ervaring dan mensen ook weer een steuntje de goede richting in kan duwen.
    Ik zit nu in de ww dus eigenlijk kan ik die extra kosten niet hebben, maar het is wel voor de toekomst.

Ik ben benieuwd

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Als ik zoals jij in de ww zou zitten en het geld er niet voor zou hebben zou ik het niet doen.

zorg dat je eerst weer werk hebt en doe dan een online cursus of avondschool ofzo...

hier is het heel simpel en zeker in deze tijd: geen geld is niet doen.

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik denk dan; nu heb je er de tijd en de motivatie voor. Straks ben je druk met je nieuwe baan waarin je ook de eerste tijd moet investeren.
    Als het iets is waar heel je ziel en zaligheid in zit zou ik het doen. Als het een middel is om de tijd te doden of omdat je zin hebt in iets "anders" zou ik het geld er niet voor over hebben. Je moet erg zeker zijn van je zaak, anders is het over een jaar misschien weggegooid geld geweest.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zou het zeker doen.
    Geen ervaring met uwv maar worden cursussen of opleidingen niet deels vergoed als het je aan een baan zou kunnen helpen? Volgens mij hebben ze ook een traject waarbij ze je op weg helpen als zelfstandige met deels behoud van uitkering.
    Ik zou bij t uwv je plannen voorleggen!

5. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik hoop dat inderdaad wel een praktijk te kunnen doen aan huis na die opleiding. dus het is echt voor de toekomst. Het vak waarin ik normaal gesproken zit is zo tijdrovend met veel overwerk dat ik dan het niet redt om naast het werk en het gezin er ook een opleiding bij te doen.
    Ik wil ook eigenlijk niet terug daar in. Het is misschien wel het verstandigste maar ik zal altijd zo'n mwah gevoel houden snap je.
    mensen helpen en ondersteunen is meer mijn ding, en ik sluimer al jaren om mijn ervaring om te zetten in iets positiefs.
    Als het UWV daarbij ondersteunt zou het natuurlijk prachtig zijn.

Deel Deze Pagina