Nee ik heb er geen vooroordelen over, ben zelf ook jong moeder ik was 20 toen ik beviel, en nu 22. Maar ik ondervind het iedere dag opnieuw dat mensen me veel te jong vinden, ze duwen het ook niet onder stoelen of banken, krijg regelmatig opmerkingen wat me echt door de grond laat zakken. Mijn eigen moeder is daar 1 van. Als het op mijn kindje aankomt kan je me met de grond gelijk maken. Door een traumatische jeugd heb ik nooit wat afgemaakt en was ik een mislukking. Nu ik een dochtertje heb ben ik terug naar school gegaan om een niveau 2 opleiding te behalen. Ik zit met 16 jarige in de klas totaal andere prioriteiten, en op stage vliegen me ook de vooroordelen om de oren. Jij doet het goed meid, en ja wat is goed? Het is inderdaad maar een getal maar als je eenmaal te maken hebt met vooroordelen, hoe oud je ook bent, kan dat echt littekens achter laten.
@Umm Dankjewel <3 @Manyana super knap dat je je school weer bent gaan oppakken ! Ja die vooroordelen komen soms inderdaad hard aan .
Ik heb geen vooroordelen over jonge moeders. En zo te horen heb jij alles prima voor elkaar. Je mag trots zijn op jezelf en je man/vriend!
heeft niks met leeftijd te maken denk ik ben bijna 40 en ben nog net zo onzeker als soms iemand van 20. Leeftijd doet er niet altijd toe. vind ik. Kijk in mijn ogen ben je gewoon erg jong. Dat komt omdat er een generatie tussen jou en sommige andere dames en mijzelf zit. Van rond de 20/22 nu. ik had bij wijzen van spreken je moeder kunnen zijn.
Ik vind je overkomen als een wijze mama! Ikzelf was 18 toen ik zwanger raakte, en ook ik heb weleens de vraag gekregen of ik niet iets miste?? Mijn antwoord hierop was standaard wat zou ik moeten missen dan. Nu was ik al geen uitgaans type en vond ik het heerlijk hoe het was. Nu ben ik 25 en wij willen graag een derde als het ons gegund is. Leeftijd zegt mij voor de rest niet veel, het zal ook veel aan het karakter zelf liggen..
Ja precies dat is het ook . Mijn oude buurvrouw zei dus (35) ; '' jeetje meis weet waar je aan begint , kan je dat wel aan ? je bent echt nog te jong '' . toen dacht ik (heel kinderachtig) : ik zeg toch ook niet tegen jou , 35 jeetje wat oud zeg , je moet maar niet meer aan kinderen hoor dat is echt veelte oud ..
wat super zeg een 3e ! Dat heb ik ook , ik mis niks.. want uitgaan tsja dat ging ik eigenlijk nooit. wat ik wel eens mis is het contact met mijn vriendinnen .. mijn man wilde het liefst alweer beginnen aan tweede toen onze dochter 11 maanden was, maar dat wilde ik niet , althans ik durfde het niet haha ik dacht woow dan ben ik pas 22 en heb ik twee kindjes. (als het snel raak zou zijn ) maar toen ze 14 maanden was hebben we toch besloten ervoor te gaan ..
Nou laten we nou wel eerlijk zijn. Toen ik 20 was dacht ik ook van pff mensen boven de 30/40 ze doen net als of ze het altijd beter weten. Nu ben ik bijna 40 en moet ik eerlijk zeggen. De ervaringen komen met de jaren. Dat heet levenservaring. Maar ook met levenservaring kun je nog veel fouten maken wel word je vaak rustiger als je ouder word. En maak je je minder druk om dingen die je als jong volwassen nog belangrijk vond. Je gaat als je ouder bent wel anders tegen dingen aan kijken. Maar iemand van 60 zegt dit tegen mij en dan denk ik wel eens met mijn bijna 40 hoeveel moet ik nog mee maken om verstandig te worden hihi.
Als je al de helft aan je dochter meegeeft wat je hier opschrijft, dan hoef jij nergens aan te twijfelen. Volg je hart en heb alsjeblieft lak aan mensen die domme dingen zeggen.
Ik werk op een school en we hebben al een aantal tienermoeders gehad de laatste jaren. Ze hebben het heel zwaar (financieel en de combi met hun studie), maar als je ze ziet met hun kindjes dan zijn het echt lieve mama's en denk ik, die komen er wel. Heb vertrouwen in jezelf, zorg goed voor jezelf en elkaar. Ik geloof niet dat er een ouder is die nooit onzeker is over haar rol als mama, hoe oud je ook bent.
Hier nu 20 en zwanger van de tweede, het scheelt me niets wat anderen van mij denken want ik heb straks 2 prachtige kinderen waar ik zielsveel van hou. Dit is de wending die ik gekozen heb en waar IK mij prettig bij voel en daar gaat het om En buiten dat heb ik mijn kindjes ook gewoon alles te bieden kwa liefde, financieel absoluut niet alles maar genoeg om leuke dingen te doen! Dus meid ga voor die tweede , kies voor jullie leven! Buiten dat heb ik geen vooroordeel over andere tienermoeders, maar ik noem mezelf eigenlijk geen tienermoeder, tienermoeder klinkt gewoon zo vervelend. Ook hebben wij gewoon alles voor elkaar huisje werk enzovoort.
Ja dat vind ik ook een hele vervelende benaming ervoor. Hier ook heel veel liefde , een huisje , en financieel gaat het ook goed, kan nog beter als ik werk maar dat wil ik doen na een tweede kindje en ik ben 21 Je komt heel sterk en volwassen over , je hebt jonge jonge moeders en je hebt jonge moeders. bij tienermoeders denk ik aan meisjes die niks met het kindje doen, het verwaarlozen , niks op de rit hebben enz.
Ja precies , ik heb er ook echt een hekel aan als mensen tegen me zeggen dus jij bent een tienermoeder. ja en jij ? en 20igermoeder ? .. leuk zeg twee kindjes, bevalt het je goed ?
Ben nu zwanger van de tweede, vindt het absoluut zwaarder maar zo leuk vooruitzicht kort leeftijdsverschil (dan 2 jaar) heb er zin in
Ik ben 21, getrouwd en sinds 6 weken moeder van een heerlijk mannetje. Maak je niet druk om wat anderen denken. Zolang jij goed voor je kind zorgt heeft niemand wat te zeggen. Er zijn vast genoeg oudere moeders die het ook niet allemaal goed doen.
Nee ik ben niet bevooroordeeld. Ik heb zelf een familielid die met 16 jaar zwanger raakte. Ze is toen met haar man getrouwd, heeft gewoon haar opleidingen kunnen doen, en heeft een aardig huis kunnen kopen. Ze hebben nog een paar kids erbij gekregen en werkt thuis als gastouder. Ongetwijfeld zullen de grootouders van de kids her en der hebben bijgesprongen, maar is dat zo erg?dat doen mijn schoonouders ook als we het ze vragen en wij zijn pas na ons 30e ouders geworden. Het leven loopt gewooon zo
Ach meis, oudere moeders hebben ook geen verstand van hoe het allemaal moet. Natuurlijk, er zijn dingen die goed zijn voor je kindje en dingen die je beter kunt laten, maar die informatie is voor jou net zo goed beschikbaar als voor andere moeders. En het belangrijkste is nog altijd: gebruik je gezond verstand! Zo te lezen heb je daar meer dan genoeg van. De beste moeder is de moeder die probeert het beste te doen voor haar kinderen. Of dat proberen ook altijd precies goed uitpakt is niet eens zo belangrijk - als je je best doet komt het in bijna alle gevallen helemaal goed. Ook jij mag wel eens een foutje maken - kus erop en gewoon weer verder. En dan ben je nog steeds een goede moeder. En of een ander jou nu te jong vindt, te oud, te dik, te dun of te mooi, het is echt puur kennisgebrek. Ik ken een aantal mensen die jong ouder zijn geworden. Ik ben niet van allemaal onder de indruk, maar één van de beste ouders (in mijn ogen) die ik ken kwam op zijn 18e onverwachts tot de conclusie dat zijn vriendin zwanger was. Getrouwd, kind erbij, en nu is dat een geweldige meid. Hij is een jonge vader die de energie van zijn puber nog een beetje bij kan houden, open staat voor alle onderwerpen die haar maar bezighouden en zelfs zijn gevoel voor humor met zijn dochter deelt. En dat ik zo iemand ken betekent niets voor jou, maar het zegt wel dat leeftijd niet alles is. Zeer weinig, eigenlijk.