Bromfiets opleiding incl. examen is ongeveer 300 euro. dus kinderbijslag van april of vakantiegeld van mei kan je die ruimte geven bijv.
lees ik ook nadat ze zei dat het metaalbewerking is. dan is de kans op een beter salaris nihil. Alleen aangeven op zijn huidige werk dat hij graag door zou willen leren is een optie dan.
Ik heb een bromfietscertificaat, maar geen geld om een brommer te kopen of de verzekering daarvan te betalen. Overdag mee met kranten lopen vind ik geen optie, mijn oudste heeft enorme driftbuien is gewoon echt niet gezellig. We lopen voor hem bij een speciaal consultatiebureau en bij de fysio en pedagoog. Ik heb echt geen trek om zoiets te gaan doen met een kind wat zo boos is. Mijn jongste is net 1, en loopt erg langzaam. Zou betekenen dat ik ze beide op de fiets moet hebben, plus de kranten. Ze zijn samen al 33 kilo. Kinderwagen kan ook, maar hoe krijg ik de kranten dan mee? De ochtendkrant, wat jij zegt kan dan wel weer. Daar had ik nog niet overna gedacht! Hij gaat rond 06:45-07:00 weg, hij moet 30 minuten fietsen naar zijn werk, waar hij om 07:30 begint. Soms (tegenwoordig vaak) begint hij om 06:00, maar daar zijn vast wel afspraken over te maken. Kun je de kranten al om 05:00 ophalen? Want dan zou ik ze echt om die tijd moeten ophalen en ervoor moeten zorgen dat ik om 06:30 terug ben. Maar dat is zeker een optie! Ik ga daar echt is naar kijken, bedankt! Zo kan ik ook sparen voor een rijbewijs idd, want dat is echt nodig.
@MamaZe: Haha maakt niet uit, vind het al lief dat je meedenkt. Maar een thuis/avond studie zijn vaak opleidingen die je zelf moet betalen. Ik heb dat gewoon niet. Ik heb echt studiefinancering nodig, en dat krijg je alleen met een voltijd studie. Dat wil/kan ik weer niet omdat ik dan mijn kinderen bijna niet meer zie. @Mummy: Bedankt voor je tips, wel naar dat je het herkent Je zo voelen wens ik niemand toe. Mijn man houd enorm van mij, dat weet ik, hij vind me ook echt mooi, maar mijn onzekerheid kan dat gewoon niet geloven. Dat dankbaarheidsdagboek is ook een goeie, bedankt @Jessy77: Klopt, de collega's van mijn man van 45+ verdienen net zoveel als hij of nog minder. Zomaar iets anders zoeken is dus niet echt een optie, want dan zal hij er idd op achteruit gaan. @Joyciej: Dat klopt helemaal, ik zeg ook vaak tegen mijzelf, nou kom op hoor, schijt eraan wat ze van je vinden. Maar ik kan het niet van me af zetten. @Steeciaantos en Sammelskee: Ik stuur jullie even een berichtje, ik wil niet neerzetten waar ik vandaan kom ivm herkenning. @Mimi: Mijn man zou een opleiding krijgen voor cnc vrezen, maar het bedrijf heeft het ook zwaar. Ze hebben het wel druk, maar geld voor een opleiding is er nu ff niet. @Sanne1985: Ik heb dat even opgezocht, maar ik herken best veel daarin. Ik denk dat ik er sowieso wel uit ben wbt psycholoog, want ik wil daar wel heen. Ik moet gewoon met iemand praten, iemand de mij kan helpen met mijn zelfbeeld en onzekerheid. Mijn man probeert mij te helpen waar hij kan, maar hij weet niet wat hij ermee aan moet.
waar woon je precies? er is een school die meer locaties heeft daar doe je gewoon een bol opleiding (zo word je ingeschreven) dus je krijgt gewoon studie maar je gaat maar 1 dag in de week naar school. zijn jaar opleidingen. 1 dag in de week maar school en ik liep daarbij 1 dag in de week stage maar je hebt recht op alles. stuur me even een pb
Hoe laat is je man normaal weer thuis? Misschien iets zoeken voor de avonduren, horeca of schoonmaakwerk?
Jammer dat je voor mij zo ver weg woont, anders hadden we wel eens wat kunnen afspreken ofzo, ik zit ook thuis met onze dochter, hopeloos op zoek naar werk in iedergeval een dikke knuffel en ik hoop dat het snel wat beter gaat!
Ik maakte inderdaad savonds een kantoorpand schoon. Dat deed ik 2 keer in de week en dat geld kan je mooi voor je rijbewijs bewaren. Ik heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar. Ik ben 44 en zat in dezelfde situatie als jij...altijd was het ontbreken van een rijbewijs en auto het grootste obstakel. Er gaat inderdaad een wereld voor je open....ik kan nu naar mijn familie enz. Ik hoop dat het je lukt een schoonmaakbaantje te vinden in de avonduren. En vaan als je eenmaal zo,n baantje hebt...rol je van het ene baantje in het andere. Sterkte en succes met alles
dat zou ik gewoon vragen inderdaad hoe laat je ze dan kan ophalen. Als je een bromfiets certificaat hebt zou ik toch echt wel naar een brommertje (geen scooter die zijn duur, echt een puch/thomos ) gaan kijken van het vakantiegeld ofzo. Verz. kan evt ook op iemand anders zijn naam die veel schadevrije jaren heeft he, dat scheelt onwijs in de premie. Je ontzegd jezelf zoveel meer vrijheid in solliciteren zonder vervoer. Met een brommertje kan je zonder problemen 30 km verderop gaan werken, benzine kast niet zoveel en reiskosten vergoeding krijg je vaak ook bij werk. En dan sparen voor een rijbewijs, maar dat zal een stuk sneller gaan met werk en als jij geen werk hebt zal je waarschijnlijk een auto helemaal niet kunnen betalen. horeca en s avonds schoonmaken zal inderdaad meer opbrengen , maar neem aan dat je daar al volop op solliciteert en dat er in een klein dorp niet zoveel horeca is?
@Chipje: Ik heb je een pb teruggestuurd. Ik heb gegoogled, maar dat zou echt geweldig zijn! @Maaik en Sanne1985 en Hoop43: Mijn man is om 17:00 thuis. Werk in de horeca en schoonmaak kan ik niet. Ik heb hele erge eczeem op mijn handen, aanraking met water en handschoenen en zweet etc maakt het 10x zo erg Ik kan geen handschoenen verdragen omdat dat gaat zweten, daardoor word de eczeem ook weer erger. @Sammelskee: Ja vind ik ook Maar we wonen daar echt tever voor uit elkaar. Dank je voor je lieve woorden. @babylove: Dank je, vervelend dat je het herkend @Mimi: Er is hier juist enorm veel horeca, echt een horeca stadje, maar ik kan dat werk niet. Mensen vinden mijn handen vies omdat ze onder de wondjes en kloofjes zitten en gewoon open liggen. Daardoor word ik al niet eens aangenomen. Als mijn man zo thuis is, zal ik eens de optie van kranten enzo bespreken, want dat lijkt me opzich wel wat. Maar ik ga ook zeker eens even kijken naar dat idee van chipje, want als dat echt kan, doe ik dat liever. Ik solliciteer me rot op callcenter werk, winkel (hulp) medewerkers, assistentes, administratief medewerkers etc.
Overweeg eerst even of die lagere premie je een eventuele registratie voor verzekeringsfraude waard is... Het is eenvoudig zulke tips te geven, maar misschien handiger om dan ook de (eventuele) gevolgen te benoemen...
nee natuurlijk is dat niet zeker niet als dat in je familie is. mijn auto staat ook op mijn mans naam ,ik ben vaste bestuurder. Bromfiets stond op mijn vaders naam met mij als vaste bestuurder. allemaal helemaal geen punt .( met een scooter kan dit wel een punt zijn trouwens!) en ja het kan zijn dat als je een ongeluk maakt dat dat de premie dan iets omhoog gaat maar dat is als je 10 + schadevrije jaren hebt bij een bromfiets iets van 1 euro ofzo. dus zeker het overwegen waard. verzekering op mijn naam is 34 euro op mans naam is 15 euro. ben gekke gerit niet
Het is niet zo dat je zomaar mag profiteren van de SVJ van "iemand" anders, dat zou wel lekker makkelijk zijn. Uitzondering is meestal voor partners, maar dan zou partner van TS wel SVJ moeten hebben. Als kind regelmatige bestuurder is en ouder de kentekenhouder dan kan dit wel, maar moet de verzekeraar op de hoogte zijn en zal dus meer premie rekenen (meestal tot 24 jaar) Maar aangezien TS niet meer bij haar ouders woont is dit geen optie. In jouw eerdere bericht komt het over alsof je zomaar iemand anders jouw brommer kan laten verzekeren, en dat is niet het geval, daar wil ik alleen voor waarschuwen..
Jeetje meid dat klinkt alles behalve leuk Ik zit min of meer in dezelfde situatie als jij. Ik heb alleen een afgeronde middelbare school opleiding en geen werkervaring. Het lukt mij ook totaal niet om een baan te vinden! Ook je eenzame gevoel herken ik en het alleen maar mama en vrouw van zijn Ik zit mede hierdoor ook totaal niet goed in mijn vel..... Ook voor mij word het lastig om zelf een opleiding te betalen (gezin met 4 kids) Ik wil je heel veel sterkte wensen meid!