...van bijna 7 weken oud? Wat voor spelletjes of "activiteiten" kan ik al met haar gaan doen als ze wakker is. Ik knuffel natuurlijk lekker met haar, maar hebben jullie nog leuke of handige dingetjes die ik kan doen als ze even wakker is. (Klinkt misschien dom,maar ik ben eigenlijk helemaal nooit zo'n "baby-mens" geweest, dus ben daar nog niet zo handig in...)
Knuffelen is eerst genoeg hoor . Wat leuk is met de rug tegen jouw benen aan en dan een beetje je benen omhoog (niet te) en dan gekke gezichtjes trekken. En verder lekker knuffelen met je mooie meisje! Ze ontwikkelen zichzelf straks razendsnel.. En dan denk je hmm waar is die tijd dat ik alleen maar lekker kon knuffelen..
Er is ook een boek met allerlei "activiteiten" van de geboorte tot aan een jaar.. maar ik weet zo niet meer hoe die heet.. Heb m zien liggen in een babywinkel!
Volgens mij was het deze; http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/8/5/5/2/1001004002132558.jpg
die vraag heb ik hier ook een keer gesteld omdat ik altijd overal zag staan : spelen met je baby. en ik dacht toen echt uhmmmmm ja maar hoe. nu ben ik bijna 4 maanden verder en dan gaat het allemaal vanzelf. je baby word al blij als ze je zien. gekke geluiden maakt. met haar handjes gaat spelen. noem het maar op of ze reageren er wel op, op 1 of andere manier. hier is onze meid nu helemaal in to Koos konijn haha! daar ligt ze de hele dag mee te spelen en als die er een keer niet bij is nou nou dan zet ze het op een huilen hoor
Ja, precies, dat dacht ik dus ook, hoe speel je dan al met je baby??? Maar eigenlijk,wat jullie zo omschrijven, doe ik al een beetje, dus ik zat goed wat dat betreft...
mijn kindje is 9 weken ik moet bekennen dat ik ook eerst niet wist wat ik met mijn kindje voor spelletjes moest doen.. maar we hebben nu een heel repertoire: - hij hangt over mn schouder terwijl ik door het huis loop en stop bij dingen met felle kleuren om hem even te laten kijken (raam, spiegel, stapel boeken) - hij ligt op zn rug op mijn benen en we steken om beurten onze tong uit of maken een geluidje.. of we doen "er komt een muisje aangelopen" - hij zit op mijn schoot en ik lees m voor (hij snapt dat nog niet natuurlijk, maar vind het wel leuk) - hij ligt in de box en we bekijken samen zn speeltjes, ik beweeg ze een beetje heenenweer - we liggen samen op bed en luisteren naar muziekjes en sinds hij kan lachen weet ik nu ook dat hij het heel leuk vind om een schone luier te krijgen! Dus voor hem is dat ook een beetje een spel
Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die in het begin een beetje twijfelt over wat je allemaal al kan doen met je baby... Maar dat door het huis lopen is ook wel leuk, ga dat eens proberen... (deed dat al wel,maar dat was alleen als ze huilde...)
Wij lazen al heel vroeg voor aan ons zoontje. Lekker met zijn rug tegen je aan en plaatjes kijken en er over vertellen. Soms weet je even niks meer te kletsen en dan is een boekje heel handig
Ohja, ik zing vaak liedjes van de radio mee, en dan begint ze ook te lachen (of zou dat zijn omdat ik zo vals zing )
kriebelen over haar wangetjes/mondje is hier favoriet Levert steevast een glimlach op! En ook als ik haar wangetjes ws in bad, echt heel grappig. De canvas foto van mn man, oudste zoon en ikzelf levert ook een glimlach op. Het aapje aan de muziekmobile boven de box is ook populair. Schone luier idd ook (ze plast als een gek dus is blij met een frisse luier ). liedjes zing ik veel. En tijdens het voeden lees ik vaak voor aan mn oudste, dus daar krijgt ze misschien ook alvast wat van mee. Bekken trekken (bijv heel verbaasd met wenkbrouwen omhoog) levert bij haar ook een verbaasd gezicht ook met ogen als schoteltjes etc etc
Het boek Oei ik groei is een aanrader, daar is ook een werkboek van waar spelletjes enzo instaan. Hier is het zingen en gekke bekken trekken. Hij kan ook al nadoen en klanken namaken. En de mobiel van Woezel en Pip is hier een groot succes. Heb alleen wel een lamme arm van het steeds opwinden...
Kiekeboe spelen is hier ook leuk naast de dingen die al genoemd zijn. En gewoon lekker knuffelen en tegen je baby praten, jij bent momenteel toch het leukste speelgoed