sorry meiden maar ik moet even van me afschrijven, ik voel me zo rot.. mijn partner is uit de schuldsanering, dit is natuurlijk helemaal geweldig en ben er ook super blij om! nou heeft hij nog 1 schuld, die er later pas bij was gekomen, en die betaald hij dus zelf af.. hij heeft spaargeld wat nu dus vrijkomt, en dat zouden we bewaren omdat we nu dus eindelijk kunnen trouwen.. uiteindelijk zijn we het er samen over eens dat hij de helft van dat geld gebruikt om die laatste schuld te betalen.. dit is natuurlijk prima en een hele goede keuze, maar ik verheug me al bijna twee jaar op het huwelijk, en nu word het weer uitgesteld.. ook zitten we nu in een huurwoning met maar 1 slaapkamer, en slapen dus met 3 personen in een kamer.. we staan ingeschreven bij de woningstichting, maar de gemiddelde wachttijd is 7 a 8 jaar, en we staan ' pas' drie en een half jaar ingeschreven, de kans is dus heel klein dat we een woning krijgen op korte termijn.. particulier huren is te duur, en kopen kunnen we niet.. de muren komen zo langzamerhand op me af, ik ben de hele dag chagrijnig en snauw mijn partner alleen maar af.. ik heb nergens zin in en zit het liefst de hele dag achter de pc.. dit doe ik niet hoor, ik ga sowieso elke dag wandelen met mijn meisje en partner.. het is trouwens niet zo dat ik de hele dag snauw tegen hem, ik kan ook vrolijk zijn en we kunnen het gezellig hebben, maar ik voel me meestal niet vrolijk.. ik verwijt hem af en toe ook dat hij een egoïst is, terwijl dat helemaal niet zo is.. en net dus ook... waardoor hij boos werd en mij een egoïstisch zwijn noemde.. gezien mijn ruime overgewicht kwam dit hard aan en moest ik mijn tranen echt bedwingen.. ik wil helemaal niet zo tegen hem doen, en wil gewoon vrolijk zijn maar het lukt me niet! wat is er in godsnaam met me aan de hand?! sorry meiden, voor dit lang verhaal, maar misschien helpt het en lucht het op.. dankje voor het lezen in ieder geval..
Oei Renate, jouw elastiekje is behoorlijk uitgerekt... Probeer je te focussen op de leuke en positieve dingen. Benoem er gewoon iedere dag 1. De situatie waar je in zit is niet ideaal, maar je moet er wel wat van proberen te maken. Goed dat je er iedere dag even uit gaat. Beweging is nu zeker heel goed voor je. Sterkte!
ik kan me voorstellen dat je graag wat meer ruimte voor jezelf zou willlen hebben en als je je rot voelt dan reageer je het toch vaak af op de mensen die je vertrouwd en waar je van houdt. zijn er niet meer stichtingen die woningen verhuurt bij jullie? mijn moeder woont ook in een huurwoning en bij haar stichting hebben ze op de website altijd 'direct te huur' woningen. zijn er ook geen dorpjes ed in buurt waar jullie wel zouden willen wonen? jullie hebben hier vast zelf ook wel al aan gedacht maar probeer met jullie mee te denken. ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het klasse vind van je vriend dat hij eerst zijn schulden wil aflossen voordat hij met je gaat trouwen. sterkte
in deze gemeente zijn er volgens mij verschillende woningstichtingen, maar die staan samen op 1 site.. en daar staan we bij ingeschreven, verder hebben we nog twee andere plaatsen waar we ook wel willen wonen, daar staan we ook ingeschreven, maar daar is de wachttijd ook ontzettend lang.. ja het is ook supergoed van hem, en ik ben het er ook volkomen mee eens, maar voor mij is het wel weer een teleurstelling..
Ik vind het heel goed dat hij eerst volledig uit de schulden wil zijn, voordat hij zijn geld ergens anders insteekt, maar ik begrijp wel dat het voor jou een enorme domper is omdat je er al zolang naar uitkijkt. Maar eens komt die dag meis, dat is zeker! En dat van jullie huisje is heel naar, maar daar kan hij helaas ook niets aan doen. Jullie allebei niet... Probeer te kijken naar de dingen die wel super gaan, zoals dat hij nu juist uit de schuldsanering is en wat voor prachtige dochter jullie hebben. Soms ik het heel moeilijk om de positieve dingen in het leven te zien, maar het maakt het leven wel wat mooier en gemakkelijker. Sterkte meis!
@berte, nee dat is niet mogelijk omdat deze appartementen koopwoningen worden, dus dan kun je niet ruilen, dat wilde we namelijk doen maar dat kon toen dus niet meer.. @doortje25, dankjewel!
Ook ik heb te maken met schuldhulpverlening, over gehouden aan een vorige relatie. Ik wilde ook perse trouwen (en mijn man gelukkig ook), maar bij ons ook zeker geen vetpot. Het ging mij niet om die mooie jurk en het grote feest, al hebben we dat wel gehad. We hebben écht ontzettend veel zelf gedaan. We zijn voor 4000 euro met alles erop en eraan getrouwd. Hadden we zelfs een groot feest, in een tent, achter ons huis. Maar dan geen paviljoentent bv, maar een gewone spantent. Zelfs als dat niet had gekunt, had ik nog willen trouwen. Ik wilde met hem trouwen omdat ik hem heel graag als mijn man wilde. Dus als dat op maandagochtend in het gemeentehuis had gemoeten omdat het gratis is en ik daarna zelf het eten had moeten opdienen om het mogelijk te kunnen maken, dan hadden we daar een feestje van gemaakt. Wat ik ermee wil zeggen, wat is belangrijk voor je en wat wil je graag? Want het heeft heel vaak ook te maken met keuze's maken. Ik heb het geen enkel moment erg gevonden dat ik niet kon kijken bij jurken die duurder waren dan een bepaald bedrag. Ik voel me gewoon gelukkig. Het hoeft niet altijd zo duur en opgedirkt om te krijgen wat je graag wil. Het zit hem niet in veel. Het zit hem in het plezier samen en tevreden zijn met wat er wel kan en dan toch gedaan krijgen wat je nodig hebt en graag wil. Met inzet en creativiteit.
@suenne ja dat weet ik, en daar hebben we het ook over gehad.. maar dat spaargeld is het enige dat we hebben, verder helemaal geen buffer.. dus ook al word het een kleine bruiloft, dan nog zouden we het uit moeten stellen..
Kleine trouwerij dan? Het kan zelfs gratis. Ik wilde het zelf wel groot want het zou de mooiste dag van mijn leven zijn. Nu ik ben bevallen van mijn zoontje was dát de mooiste dag van mijn leven, kan geen trouwerij tegenop. Vier je het groter als je een aantal jaar getrouwd bent ofzo? Verder sterkte met jouw situatie. Probeer de positieve dingen te zien. Praat erover met je vriend of iemand anders die je vertrouwd.
Ik wandel met de voorgangers mee dat trouwen niet groot hoeft en dat je evntueel later de schade in kan halen.Ik snap wel dat je een jurk ed zou willen maar goed dat kan ook als je 5 jaar getrouwd ben Heb je nu zeker nog 5 jaar om te sparen...Mooi potje voor een groot feest zou ik zeggen. Dat jullie klein behuisd zijn is balen.Ik woon hier in een 4 kamer woning maar het is net een poppenhuis.Heel deze woning past in mijn oude 3 kamer flat dus reken maar uit.Ik herken dus alste goed dat de muren op je afkomen en je iets zoekt om je even weg te trekken van die muren.Al was het maar een hobbykamertje van 1 bij 2 ofzo. Die opmerking van je vriend zal hij vast niet zo bedoeld hebben.Boze mensen zeggen en doen nu 1maal dingen die vaak uit de bocht gaan,maar daar wil ik het niet mee goed praten. Zeker als hij weet dat je slecht in je vel zit,zit met het feit dat je zwaarder bent hoort dit niet uit zijn mond te komen. Ik ben ook te zwaar voel me netzo als jij en geen haar op mijn mans hoofd die er aan denkt om me zo te noemen want hij weet dat hij me dan dieper de put in trapt.Het komt dubbel zo hard aan als je jezelf niet positief kan bekijken maar in een boze bui wordt dat vaak wel de plek om op te "trappen". Ik zou er gewoon over praten dat je die opmerking zeer zeker niet waardeert,maar ook aangeeft dat het niet de bedoeling is om je af te reageren op hem.Doordat je even van het pad af bent zoek je een zonde bok.Dat is hij omdat je vriend het dichtsbij staat.Maak hem duidelijk dat je het vaak niet zo bedoeld maar dat je wel je hart wil luchten. Komt vast wel goed tussen jullie. * dikke knuf* en wil je je verhaal kwijt mijn pb-box staat open
En geregistreerd partnerschap? Dat je je toch verbonden voelt met je partner en dus ook dezelfde achternaam draagt als hem en je meisje? Wij hebben namelijk wel daarvoor gekozen als "tijdelijke" oplossing omdat een grotere bruiloft er bij ons voorlopig nog niet in zit. Zo voelen wij ons toch meer een gezin (is gewoon eigen gevoel hoor) en kunnen we later de akte gewoon laten omzetten naar een huwelijk met gewoon weer een ceremonie en dan wel een jurk + feest. Wij hebben het hier gedaan op woensdagochtend, man en zoonlief wel in een mooi pak (die hadden we nog van een vorig bruiloftsfeest) en ik een mooie jurk gewoon vd H&M. Erna taart gegeten thuis met de mensen die erbij waren in het gemeentehuis (zelf gebakken) en toen gaan lunchen in een leuk caféetje. Waren in totaal geloof ik 200 euro kwijt, incl het geregistreerd partnerschapsboekje en de akte. En t huis.. Weet wat je bedoelt. Wij wonen in Utrecht en daar is de wachttijd voor een eengezinshuurwoning rond de 10 jaar. Wij staan nu 5 jaar ingeschreven, dus zitten nu op de helft. Wij hebben 2 slaapkamers, maar willen wel graag voor een 2e kindje gaan terwijl we hier wonen. We zullen dan gewoon creatief met de ruimte moeten omgaan. We hebben geen andere keuze.. Kopen is helaas voor ons nog niet haalbaar en ik wil geen 12 jaar tussen mijn zoon en het 2e kindje.
he meis wat rot! En ik snap ook wel dat het huisje eigenlijk te klein is voor je gezinnetje.. dan worden kleine dingetjes ook groot!!! Ik hoop dat jullie snel wat goede ontwikkelingen tegemoed zien! (en zwijn is ook niet leuk)
Wij hadden uiteindelijk wel echt een grote bruiloft hoor. Overdag tussen de 60/70 daggasten en savonds echt flink feest. Als je dat weglaat kan het nog voor veel minder. Als dat nodig was geweest had ik dat gedaan, ik wilde trouwen en het trouwen opzich, het ja zeggen, maakte het sowieso de mooiste dag van ons leven. Al kan ik me wel voorstellen dat je graag een mooie jurk wil en dergelijke hoor. Daar heb je ook wel een beetje centen voor nodig. Het is ook de keuze die je maakt, wat zwaarder voor je weegt.