Hello allemaal... Misschien gek vraagje? Als je zelf zwaarder bent, krijg je dan ook zwaardere baby's? En is de kans op een mk niet Groter? Ben er erg benieuwd naar eigenlijk, nu ik zelf 30 kilo zwaarder ben dan 3 jaar geleden..sindsdien ook 2 mk gehad! Hopelijk blijft dit wondertje wél plakken!
Geen idee eigenlijk. Ik zelf ben niet te zwaar maar ook niet graatmager, maar ben wel bevallen van een 9 ponder. geen kleintje dus... Misschien dat het andersom ook opgaat? Dat je niet per definitie zelf groot moet zijn om een groot kind te krijgen en vice versa?
Bij een te hoog bmi is de kans groter op zwangerschapssuiker en daardoor een groter kindje. Is geen wet van Meden en Perzen. Qua miskramen is het nogal makkelijk om te zeggen dat het ligt aan overgewicht. Werd hier ook beweerd zonder enig onderzoek, terwijl cyclus, eisprong e.d. allemaal prima in orde waren. BMI was toen 41. Toen 25 kilo afgevallen (BMI 33) en nog twee miskramen verder, gaven ze toch toe dat het probleem daar niet lag. Scheelt volgens mij wel of je veel buikvet hebt, omdat daar een probleem kan ontstaan met je hormoonopslag. Bij mij zat dat vet vnl op de benen/billen.
Hier een 2x bijna 8 ponder met een BMI van bijna bijna 30.. Mijn tante van 50 kg kreeg ook eentje van 8 pond, en dat bleef een grote baby, maar die had een grote man.. Als jij en je man als kind smal waren, dan zou ik eerder op een smalle bouw gokken.
Ik woog altijd rond de 60 kilo, en Thirza was ruim 8,5 pond. Geen zwangerschapssuiker, de navelstreng was wel heel dik en de placenta groot en erg goed doorbloed nog bij 42 weken. Ik was zelf maar 10 kilo aangekomen toen ook. Overgewicht geeft wel een grotere kans op miskramen, maar dat wil dus niet zeggen dat als je overgewicht hebt, je dus perse ook een miskraam krijgt en het betekent ook niet dat als je overgewicht hebt en je krijgt een miskraam, dat je overgewicht daar dan perse de oorzaak van is. Dat kan, maar hoeft niet. En met overgewicht heb je ook een hogere kans op zwangerschapssuiker, en dus ook op een groter kind, maar doorgaans wordt je bij een hoog BMI al preventief gecheckt en is er eerder actie op dan wanneer iemand met een gemiddeld BMI zwangerschapssuiker ontwikkelt.