wandverzakking en navelbreuk..

Discussion in 'Na de bevalling' started by cherry blossom, Jul 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Hoi mama's of as mama's

Ik ben in mei 2008 bevallen van mijn zoon die is nu inmiddels dus al een dik jaar oud.
    Ong. een half jaar terug ben ik na de huisarts geweest omdat ik iets uit mijn vagina zag komen, de huisarts zei dat het een lichte wandverzakking was... nou licht??? ik vind het nogal wat maar oke..
    Hij zei: als je zeker weet dat je geen kinderen meer wilt, dan kun je je hieraan laten opereren en dan wordt het weer terug vastgehecht en dan is het probleem opgelost.
    Eerst dacht ik.. nouja als dat alles is.. ik heb een prachtige zoon en ben helemaal gelukkig. Maar toch voel ik me lelijk.. terwijl het er helemaal niet echt superlelijk uitziet maar ik voel me er gewoon niet lekker bij...
    Heeft iemand enig idee of er nou ook wat aan gedaan kan worden want ik wil graag nog wel 1 of 2 kindjes..
    Ik vraag me af waarom ik nou geen operatie kan krijgen, je wordt er hopelijk toch niet onvruchtbaar van? van zo'n operatie?
    Stom dat ik het niet gevraagd heb.. als ik weer bij de dokter kom, vraag ik het..

Ik wil binnenkort beginnen met hardlopen.. kan dit met een verzakking? er is zooo weinig over op internet te vinden...

Verder had ik telkens pijn onder mijn navel en telkens was het later weer weg, nou had ik laatst 2 dagen ontzettend pijn na inspanning, ikke na de huisarts bleek dat ik ook een navelbreuk aan de bevalling heb overgehouden! als ik meer en vaker last heb moet ik er aan geopereerd worden en dan kan het met een evt volgende bevalling weer kapot gaan ofzoiets...:( BALEN!!! maja.. keb nu gelukkig geen last meer dus dat neem ik er maar gewoon bij..

Alvast bedankt voor evt. reacties...!

lfs,

CB

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    he wat balen zeg dat je er een verzakking aan overgehouden hebt...
    ik weet idd dat je je eraan kan laten opereren dan halen ze zeg maar wat slap weefsel weg en gaan ze het opnieuw hechten; ik denk dat ze dit alleen doen als jeklaar bent met kinderen omdat de boel dan wat nauwer wordt en je misschien weer kans hebt dat t verzakt en dan weer geopreerd zou moeten worden...er is ook een ring tegen verzakkingen (pessarium)..misschien kan je dat als tijdelijke oplossing gebruiken tot je een compleet gezinnetje hebt??? Volgens mij zijn er ook wel wat rek en strekoefeningen om de boel van onderen wat steviger te krijgen, heeft de Huisarts/gynaecoloog daar niks over gezegd?

3. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

nee heeft hij niks over gezegd... hmm.. even in gedachten houden, misschien is dat wat. Wel een duidelijk antw. dankjewel!

Zijn er verder nog moeders met hetzelfde probleem?

4. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    heeft je dokter gezegds wat er verzakt is? Kan je blaas, baarmoeder of darmwand zijn namelijk. Bij de eerste 2 kan een ring idd helpen. Bij het laatste, die heb ik, werkt een ring zelden omdat ie geen steun heeft. ik heb diverse maten geprobeerd met de gyn en het hielp niet.
    Opereren is een mogelijkheid, maar dat doen ze meestal niet bij een hele lichte verzakking. Dan zou je je naar de gyn moetne laten verwijzen, die kan het beoordelen of het een operatieindicatie is. Bij mij is het een zware verzakking dus ik kan geopereerd worden, maar idd pas als de kinderwens vervuld is. Niet omdat je er onvruchtbaar van wordt maar omdat een bevalling de hele operatie weer teniet zou doen en het weefsel ook nog s minder op kan rekken. Niet echt prettig dus.
    Heb je er verder nog last van behalve dat je eht niet mooi vindt? Want dan zou ik me er toch neit gauw aan laten opereren. Je bent er toch 6 weken zoet mee voor je weer de oude bent.

Share This Page